5 věcí, které by měl (nebo mohl) obsahovat Kodžimův horor Overdose
Speciály OD Článek 5 věcí, které by měl (nebo mohl) obsahovat Kodžimův horor Overdose

5 věcí, které by měl (nebo mohl) obsahovat Kodžimův horor Overdose

Filip Svoboda

Filip Svoboda

6
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Velká očekávání v pěti bodech a jednom navíc.

Reklama

Právě jste klikli na text o hře, o které nejenže nic moc nevíme, ale ještě ani nebyla oficiálně oznámena. Přesto se zdá, že Kojima Productions v čele se slavným producentem, designerem a režisérem Hideem Kodžimou na takovém titulu doopravdy pracují. Jestli v posledních týdnech láká Kodžima právě na Overdose, jak by se měl horor jmenovat, nevíme. Ať už se ale jeho oznámení dočkáme na The Game Awards nebo později, očekávání jsou a budou nemalá. Japonští vývojáři navážou nejen na oceňovaný Death Stranding, ale také zalepí ránu v srdcích mnoha hráčů, kterou způsobilo zrušení Silent Hills.

Byl to právě Kodžima, kdo ustavil podobu herního hororu posledních let svým hratelným teaserem alias P.T. právě k Silent Hills. Byl to on, kdo řekl, že chce udělat nejstrašidelnější hru všech dob. Pojďme se teď podívat na pět věcí (prvních, co mi přišly na mysl), které by Overdose mělo nebo teoreticky mohlo obsahovat.

1. Lidské příběhy

Death Stranding
Death Stranding

Nedá se očekávat, že by Hideo Kodžima vydal něco s jednoduchým, nedej bože povrchním, příběhem. Nejde mi ale jen o to, aby události dávaly smysl nebo byly řádně propletené. Přál bych si, aby titul přišel se skutečně vážnými lidskými příběhy. Možná něco ve stylu poslední Amnesie, která se věnovala otázce mateřství.

Dobrou zprávou je, že takové dramatické příběhy, které ale na druhou stranu nepůsobí lacině, předvedl Kodžima třeba právě ve dva roky starém Death Stranding. Nejvíc na mě zapůsobila linka kolem Fragile (Léa Seydoux), ale příliš nezaostával ani zbytek. Osobní příběh Sama (Norman Reedus), Cliffa (Mads Mikelsen) nebo Mamy, kterou ztvárnila Margaret Qualley. Plynule se tak dostáváme k obsazení…

2. Známé tváře

Elle Fanning při natáčení s Hideem Kodžimou
Elle Fanning při natáčení s Hideem Kodžimou

O tenhle bod se opravdu nemusíme bát. Hra od Kodžimy a žádný obličej z filmových pláten? To by snad ani nešlo do prodeje. V souvislosti s Overdose se mluvilo právě o Margaret Qualley. A vlastně bych ji v další hře docela rád viděl, i když v Death Stranding nebyla nutně mojí ultimátní favoritkou.

Další herečka, která je na rozdíl od první jmenované potvrzená samotným Kodžimou, je Elle Fanning. U té sice nevíme, jestli spolupracuje s producentem právě na hororovém projektu, o kterém je tu řeč, ale já v to docela věřím. Elle Fanning můžeme znát třeba ze seriálu Veliká. Mě je sympatická a těším se na její videoherní herecký výkon. Na odhalení další siluety v současné době čekáme.

3. Transformace prostředí

Layers of Fear 2 (Bloober Team)
Layers of Fear 2 (Bloober Team)

Na začátku textu už byla řeč o P.T. Ne, že by transformace prostředí byly něco nového, koneckonců právě Silent Hill se jich v minulosti nebál, ale Kodžimovo demo je v žánru společně s 1st person kamerou značně zpopularizovalo.

Pokud bychom měli najít studio, které se tohoto prvku hodně chytlo a na transformacích prostředí si opravdu ujíždí, bude to polský Bloober Team. Jaká ironie, že právě polští specialisti na psychologické horory mají v současnosti pracovat pro Konami na jednom z nových Silent Hillů.

Přestože jde o prvek, který je možná někdy nadužíván, správně uchopené jsou proměny světa matoucím až děsivým prvkem takřka vždy. A mohou být i prvkem funkčním. Kodžima by určitě nebyl první, kdo něco takového udělá, ale třeba by mohl být tím, kdo to udělá nejlépe.

4. Podpora VR

Spekulace o Overdose říkají, že by měla být postava vidět z pohledu třetí osoby, ale obsahovat bude i 1st person kameru. No a proč ji tedy nevyužít jako základ pro VR režim? Ne každý virtuální realitu zbožňuje, ale nikdo nechce, aby Kodžima dělal VR exkluzivitu. Kdyby se ale inspiroval třeba Resident Evilem VII, mohl by ze strašidelného zážitku udělat něco skutečně nervy drásajícího.

5. Multiplayer

Death Stranding
Death Stranding

Multiplayer a horor – tyto dvě specifikace mají kontroverzní společnou minulost. Je obecně známo, že nejvíc se člověk bojí sám (ideálně, když má zhasnuto). Tradičního multiplayeru se tak od Kodžimy určitě nedočkáme. A dost možná ani žádného méně tradičního. Přesto třeba multiplayer v Death Strandingu dokázal povolit čelist nejednoho skeptika. Neinvazivní, kooperační, efektivní hra pro více hráčů vyhovovala i těm, co si nenechají pomoct ani v Elden Ringu.

Nedokážu si teď představit, jak by „nejstrašidelnější“ hra měla pojmout multiplayer, ale vůbec bych se nedivil, kdyby v Kojima Productions vymysleli zas něco inovativního a překvapivého.

BONUS: Překvapení

A právě něco inovativního a překvapivého čekám od Overdose úplně nejvíc. Něco, co by nás – hráče – ani ve snu nenapadlo. Něco, jako zábavný simulátor pošťáka. (Nebo Abandoned, haha.)

Jak bylo řečeno, očekávání jsou a budou nemalá. Snad se oznámení dočkáme co nejdříve a na některé z výše rozepsaných bodů si budeme moci odpovědět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama