AAA hry na mobilech selhaly
Novinka AAA hry na mobilech selhaly

AAA hry na mobilech selhaly

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

13
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One Nintendo Switch Switch Apple iOS

Ve všech případech se prodalo vždy pouze pár tisíc kusů.

Reklama

Někteří dlouhodobě tvrdí, že mobily jsou budoucností hraní. Vypadá to však, že ne pro všechny jeho formáty, což ukazuje krok společnosti Apple, která se snažila přenést některé výrazné AAA značky na svá zařízení. Pokud někdo čekal, že Resident Evil Village, Death Stranding Director’s Cut nebo Assassin’s Creed Mirage budou mít nějaké divoké prodeje, nyní je zřejmě zklamán. Podle článku z Mobile Gamer to totiž dopadlo dosti bledě, kvůli čemuž se prodeje pohybují okolo pár tisíc prodaných kusů u jednotlivých projektů, což je v porovnání s tím, jak na ně reagovala komunita na PC nebo konzolích, hodně žalostné.

AAA hry na mobilech selhaly

Zásadnější úspěch se povedl pouze Resident Evil Village, po němž sáhlo něco okolo 370 tisíc hráčů. U něj však podle všeho hrála velkou roli cena, která byla nebývale nízká. Důvodů, proč AAA hry na mobilech selhávají, může být více. Podle některých je tím primárním cena. Většinou jsou uživatelé na této platformě ochotni platit pouze malé částky za hry. Druhým faktorem může být fakt, že mobilní zařízení od Applu, na kterých tyto hry rozjedete, nejsou tak rozšířená jako zbytek technologií. Celkově je tato situace zajímavá, protože ukazuje, že AAA hry možná kvůli těmto výkonům budou nadále realizovány primárně na PC a konzole, zatímco mobily zůstanou na druhé koleji.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama