Aktualizováno o reakci EA: Ve Spojeném Království chtějí banovat prodeje lootboxů dětem
Novinka Aktualizováno o reakci EA: Ve Spojeném Království chtějí banovat prodeje lootboxů dětem

Aktualizováno o reakci EA: Ve Spojeném Království chtějí banovat prodeje lootboxů dětem

Johny

Johny

5

ESA ale nesouhlasí

Reklama

Netrvalo dlouho a ke zprávě DMCS, se již vyjádřilo i EA.

„Zkontrolovali jsme a pečlivě zvažujeme zjištění zprávy výboru DCMS. Přestože nesouhlasíme se všemi závěry a doporučeními ve zprávě, bereme svou zodpovědnost vůči hráčům všech věkových skupin velmi vážně.

„Máme nekončící závazek k bezpečnosti a zdraví hráčů, kdykoli hrají naše hry nebo se zapojují do našich komunit. Budeme se i nadále zabývat tím, jak můžeme přispět k produktivnímu výzkumu a řešení témat uvedených v této zprávě, a těšíme se na další rozhovor s britskou vládou. “

Řekl mluvčí Electronic Arts serveru Gamesindustry.biz. Ti také oslovili Activision, Nintento a PEGI. Epic Games, 2K Games a Ubisoft však odmítli situaci komentovat.

Co také stojí za zmínku je, že i zpráva, kterou uživatel redditu "Qz1XBL" v lednu sepsal a poslal britským úřadům, se dostala i do samotného reportu výboru DMCS jako jeden z důkazů. Zprávu si můžete přečíst (v angličtině) zde.

Původní zpráva: Po několika měsíčním hledání důkazů, výbor DMCS (Digital, Culture, Media and Sport) ve Spojeném Království, vydal 84-stránkovou zprávu na téma týkající se pohlcujících a návykových technologií.

Britská vládě vyšetření doporučilo regulovat loot boxy podle zákona o hazardních hrách. Mezi dalšími doporučeními zprávy bylo, že prodej loot boxů dětem by měl být zakázán.

Šetření posbíralo důkazy ze všech koutů herního průmyslu včetně vývojářů, obchodních orgánů a akademiků. Dále uvedlo „nedostatek poctivosti a transparentnosti“ mezi zástupci sociálních médií a herních společností, viz. například když sedělo EA a Epic Games před parlamentem UK a kde bylo zmíněno "surprise mechanics".

Předseda výboru DCMS Damian Collins MP řekl, že je čas aby se herní a sociální média začaly chovat zodpovědně, a zároveň upozornil na to, že vláda si stojí za tím, že loot boxy nepatří k hazardu. K tomu ale výbor DMCS dodal, že pokud vláda této myšlence skutečně věří, mela by vydat písemné vysvětlení, proč loot boxy nepatří k hazardnímu hraní.

Výbor dále navrhl, aby vláda Spojeného Království doporučila Evropskému ratingovému systému her - PEGI, aby použili existující označení obsahu hazardních her a označení odpovídající věkové kategorii na hry, které obsahují loot boxy nebo podobnou mechaniku "zmatení a šance". No prostě překvapení!

Mimo loot boxů, zpráva doporučila aby herní průmysl převzal odpovědnost za ochranu hráčů před potenciálním poškozením a podpořil nezávislý výzkum „dlouhodobých účinků hraní her“. Zpráva také zmínila „vážné znepokojení“ z nedostatku solidních, pokročilých systémů ověřování věku.

Toto samozřejmě není všechno, ale stačit to může. Více se můžete dočíst (v angličtině) v samotné zprávě, která je veřejně přístupná zde.

V ten samý den, kdy tato zpráva vyšla, se k ní vyjádřila organizace ESA (Electronic Software Association), ve které jsou většina členů hlavní herní vydavatelé.

ESA i přesto, že bere seriózně na vědomí všechny problémy, na které zpráva DMCS upozornila, naprosto nesouhlasí s jejími zjištěními. Pro svoji obhajobu poukázali na to, že slíbili zobrazování šancí (co má kolika procentní šanci vám padnout, viz. tento náš starší článek), a toto má být důkaz toho, že průmysl videoher je lídrem v partnerství s rodiči a hráči za účelem vytváření příjemných zážitků z videoher.

Jak tento souboj proti loot boxům dopadne, je stále ve hvězdách. Spousta herních vydavatelů si ale všimlo, že loot boxy nebudou stále vyhrávat a přesedají na mikro/makro transakce, či GaaS styl her (Game as a Service, Hra jako Služba). Jak to ale bude s FIFA Ultimate Team nebo NBA MyTeam, když tohle všechno projde je nám taky neznámo. Já si dovolím hádat a řeknu, že se toho moc nezmění.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama