Alan Wake Remastered Novinka Alan Wake Remastered se v nové ukázce porovnává s originálem

Alan Wake Remastered se v nové ukázce porovnává s originálem

Jan Urbančík

Jan Urbančík

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Vylepšená verze nabídne výrazný grafický posun.

Reklama

Od vydání remasteru Alana Wakea nás dělí už jenom 10 dnů. Vylepšená verze hry, která původně vyšla už před dlouhými 11 lety, byla oficiálně oznámena před několika týdny a na akci PlayStation Showcase jsme se dočkali také prvního traileru. Jenže ten možná plně nevystihoval posun v grafice, jehož vývojáři docílili, což se promítlo i na reakcích hráčů, kteří měli z ukázky smíšené pocity. Kromě grafiky jako takové se stal terčem kritiky obličej samotného Alana, jenž byl oproti originálu výrazně pozměněn, aby víc připomínal herce Ilkku Villiho, který posloužil jako předloha.

Ačkoli už dříve byly na oficiálním webu dostupné porovnávací obrázky, plnohodnotného srovnávacího traileru jsme se dočkali teprve včera. A až v něm vylepšená grafika naplno prokoukne – lepší detaily, vyšší rozlišení, změna nasvícení a přepracované cutscény, vše je opravdu znát. Výsledek ostatně můžete posoudit sami.

Spolu s trailerem vyšel ještě článek na webu Xbox Wire, kde se tvůrci rozepsali o procesu vytváření vylepšené verze hry. Vývoj byl rozdělen na 5 částí: kód, prostředí, postavy, animace a cutscény. Programátoři se samozřejmě museli postarat o to, aby všechno běželo tak, jak má. PC verze Alana Wakea vyšla v roce 2012 a mezitím se technologie výrazně posunuly. V remasteru tak přibyly funkce, které už dnes bereme prakticky jako samozřejmost, například podpora moderních ovladačů.

Vývojáři navíc zmiňují, že přidávání nových možností nebylo jednoduché, museli totiž pracovat se starým enginem, na němž běžela původní hra, a ten už je opravdu velmi starý. Pro své nové hry Remedy používá svůj vlastní engine Northlight, jenže přechod na nový engine u remasteru Alana by byl zřejmě ještě složitější, než zkusit se přizpůsobit tomu starému.

Po grafické stránce byly vylepšeny textury, materiály, anti-aliasing, stíny, simulace vzduchu a byla zvýšena vykreslovací vzdálenost. Dále se předělávaly cutscény, animace obličejů, lip-sync, prostředí a modely postav. Právě jejich vzhledu věnovali vývojáři největší péči, dokonce natočili nové záběry pro motion capture a vytvořili přes 600 nových póz. Z těchto materiálů pak čerpal tým, jenž měl za úkol implementovat je do každé scény, která ve hře je.

Ale ani prostředí nebylo zanedbáno, vývojáři přidali nové detaily jako kapradiny, mech, spadlé listy či animace stromů, jak se hýbou ve větru. Jiný tým zase pracoval na dalších detailech budov, vozidel a ostatních objektů, které ve hře najdete.

Je vidět, že vývojáři práci na vylepšené verzi hry nezanedbali a nejde o jeden z dalších remasterů, které většinou jen zvýší rozlišení. Fanoušci originálu se tak rozhodně mají na co těšit. Pokud by vás zajímali všechny detaily o Alan Wake Remastered, najdete je v našem dřívějším článku.

Hra vychází už 5. října na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series. Předobjednat si ji můžete v obchodě Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama