Assasssin's Creed III (Multiplayer) - Recenze
Blogy čtenářů Recenze Assasssin's Creed III (Multiplayer) - Recenze

Assasssin's Creed III (Multiplayer) - Recenze

Jan Kalný

Jan Kalný

Nutnost oznamovat fakt, že série Assassin's Creed má již nějaký ten čas multiplayer, je asi minimální. Co je ovšem nutno oznámit, je fakt, že…

Reklama

Nutnost oznamovat fakt, že série Assassin's Creed má již nějaký ten čas multiplayer, je asi minimální. Co je ovšem nutno oznámit, je fakt, že multiplayer v třetím díle si zachoval své základy, ale změnil se. Je to vlastně dobře, nebo špatně?

 

Seznamte se s technologií Animus!

"Když jsme začali s tímto projektem, nečekali jsme, že se to vyšvihne takhle vysoko. Jsme tím doslova nadšeni, a teď, teď to můžete zkusit i Vy! Využívejte Animus a vracejte se do minulosti - do té SKUTEČNÉ minulosti."

Stejně jako multiplayer v Revelations, i ve třetím díle na nás čeká jakási "příběhová vložka", kterou si každý rád prohlédne, ale že by to bylo nějak zvlášť důležité, to asi ne. Ta není tentokrát tolik důležitá pro 'Desmondovu stranu příběhu' jako v případě Revelations, přesto vám nabídne pohled do zákulisí Absterga.

Vývojářské deníčky, reklamy na produkty, e-maily a to vše ve dvou verzích. Ta pro veřejnost a ta "za zavřenými dveřmi" - tedy ta od Erudita. Že nevíte kdo to je? Ve skutečnosti to ví jen málo zasvěcených lidí, ale jedno je prosté... Erudito je hacker, který pracuje s asasíny, ale i templáři. Ve skutečnosti pracuje s oběma stranami, ale zároveň ani pro jednu. Oboum stranám dává nějaké usvědčujicí informace, indície o lokacích, o pravdě a zpovzdáli sleduje, jak se to vyvrbí - je to prostě borec.

"Normální" videa a e-maily získáte jak postoupíte o další levely, ty hacklé si pak budete muset odemknout přes výzvy - o tom později.

 

Animus se stále vyvíjí...

Stejně jako v předchozích dílech, i zde jste vloženi celou hru do Animu. Doprovází vás ženský i mužský hlas. Mužský se zaměřuje na sociální stránku hry, ženský pak na tu herní - já vím, je to složité.

Jako v případě Revelations, i zde si na začátku vyberete vašeho patrona - což je prostě avatar, nebo obrázek profilu chcete-li; poté si vytvoříte emblém, tedy takové vaše osobní logo. Vyberete si znak, vzor, barvy, trochu poladíte a máte třeba červeného orla. Od předešlých dílů se vytváření emblémů moc nezměnilo, kromě nových znaků však můžete upravit velikost a tvar (pozici) vzorů.

Na řadu pak automaticky přichází Úvodní hra - tedy tutoriál, který vás naučí veškerým základům, které potřebujete vědět, abyste "naostro" nebyli za idiota. V tutoriálu se naučíte jak správně zabíjet cíle, jak se pohybovat, jak se krýt, jak útočit, veškerým značkám se naučíte také. Kromě základního tutoriálu na váš poté čeká dobrovolný pokročilý trénink, kde se (nečekaně) naučíte pokročilejším věcem a taktikám.

Po dokončená tutoriálu vás Animus automaticky zapojí do již probíhající hry "naostro", to můžete naštěstí ukončit.

V menu pak na vás, jako dříve, čeká možnost vytváření sady schopností, tedy vaše vlastní "třídy", které pak můžete použít ve hře a využívat schopností, sériím a dalším věcem ve hře - zkráceně prostě klasy (classy); možnost úpravy postav, které jsou nyní velmi originální a variabilní a další věci.

V úpravě postav budete mít nyní možnost postavě přiřadit již předurčený kostým, nebo si postavu upravit kus po kusu. Každá postava má 3 styly od každé části těla; hlava, nohy a další. Stejně tak budete moci měnit vedlejší barvy, jako jsou barvy u opasků a dalších podobných věcí.

K vašemu jménu si pak budete moci vybrat i tituly, které se odemykají plněním/získáváním vyznamenání (níže), či v singleplayeru. Tituly pak ped jménem vypadají dobře, koho by nelákalo mít před jménem třeba "Lovec vlků"?

 

Connor byl vlk samotář, vy jste vlčí smečka

Ve hře na vás čeká hned několik módu. Od starého dobrého Jednoduchého deathmatche, po zbrusu nový, a nutno říci, že skvělý, WolfPack (Vlčí smečka).

V Jednoduchém deathmatchi se budete muset spolehnout na svý um - žádné schopnosti, pouze vy, váš nepřítel, schovka a zkuste ho zabít, někdy je to opravdu těžké. V 'Hledá se', se pak budete muset spolehnout především na dobré ukrytí a dobrého načasování využití schopností. V módu Vražda budete muset pro změnu mít dobré oči, pro správnou identifikaci cíle - Animus vám předem neřekne, kdo je váš cíl, budete jej muset sami označit a identifikovat.

Další na vás čekají módy jako Útok na artefakt nebo nový mód Nadvláda, kde budete muset držet co nejvíce ze tří kontrolních bodů k poražení druhého týmu.

Jako poslední na vás čeká výše zmíněná Vlčí smečka, ve které budete muset spolupracovat s dalšími lidmi z vašeho týmu. Nepřátelé jsou tentokrát ovládaní počítačem, ale není to tak lehké, jak se zdá. Každý cíl má totiž unikátní parametry, jeden se vás bojí a začne utíkat, jakmile vás uvidí; druhý vás obejde, a srazí na kolena; jiný zase využije schopnosti jako je Léčka, či Osobní strážce. Čím více bodů, tím lépe, protože postupujete po sekvencích, díky kterým získáte čas, a tedy i větší šanci, že danou mapu zdárně splníte.

Nutno však říci, že ačkoli vypadá Vlčí smečka nudně, nebo nedej bože trapně, jde o docela dobrou a hlavně návykovou zábavu, která vás ne a ne přestat bavit.

 

Výzvy, statistiky a kdo ví co ještě...

Ve hře na vás kromě "nesmyslného" levelování a zabíjení cílů čekájí výzvy a zajímavé statistiky.

"Zabij 20 nepřátel, když si přeměněný.", "Získej bonus Inkognito u každého zabitého cíle" a další výzvy na vás nejen číhají v zapeklitém menu, ale také po jejich dokončení získáte body, sem tam nějakou speciální věc, nebo si budete moci odemknout hacklý soubor od Erudita.

Dále jsou tu vyznemnání, která vám odemykají nové tituly. Vyznamenání jako "omráčil nejvíce nepřátel", "byl nejméněkrát odhalen nepřáteli" nebo "oživil nejvíce spojenců" pak dodávají vám ten pocit, že se chcete snažit, to za každou cenu získat - a pokud se jó snažíte, na konci zápasu vás nemine krásná animace, ve které se ukáže, za co že jste to vyznamenání vlastně dostali.

Stejně jako u předchozích dílů, i zde pak nemají výzvy až takové "poslání" jako jiné aspekty, ale pokud chcete z příběhu vytěžit maximum - plnit!

 

 

Starý engine, nový kabátek

Mnozí z vás si asi řeknou "To běží na starém enginu? No to snad ne!", opak je ovšem pravdou, tento krok já osobně považuji za velmi dobrý. Nejen, že je to správně optimalizované a i když vám singleplayer nepůjde dobře, tak multiplayer rozjedete na plné detaily jako nic (tedy, pokud nemáte opravdu špatný počítač); ale můžete se těšit také na to, že měna v hratelnosti nebude tak drstická jako mezi singleplayery Revelations a třetího dílu.

 

Stejně tak se můžete těšit na vylepšené zvuky, více efektů, dynamičtější hudbu a hlavně tu správnou atmosféru při pobíhání sněhem.

 

Bohužel, všechno má své chyby

Ano, i třetí díl se nevyhl několika chybám. Té nejčastější a nejvíce proklínané chybě, se Ubisoft snažil vyhnout - možná marně, možná úspěšně kdo ví. Ale problém s připojením bude mít asi více, než polovina všech hráčů, ale s tím my nic nenaděláme.

Objevují se zde i chyby, jako zaseknutí se ve zdi, nemožnost si sednout a další, ale to už k takovým hrám patří.

Assasssin's Creed III (Multiplayer) - Recenze

Verdikt

Multiplayer Assassin's Creed není pro každého, není to žádné Call of Duty, ale potřebujete mít trpělivost při hledání a zneškodňování vašich cílů. Multiplayer mohu jen doporučit a mohu jen držet palce, že se vyhnete problémům s připojením.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

variabilita map
, že to jeden na "starém" enginu
možnost úpravy postav a emblémů
, že to má prostě ten správnej říz
špatné připojování
občasné bugy
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama