BioShock Infinite – příběhový Mega-Speciál
Speciály BioShock Článek BioShock Infinite – příběhový Mega-Speciál

BioShock Infinite – příběhový Mega-Speciál

Redakce

Redakce

8

Mladá dívka jménem Elizabeth byla unesena do dalekého města a zamčena ve vysoké věži. Uvězněná v temné komnatě, hlídaná krutou bestií, čekala dlouhých 15 let, než se objevil statečný hrdina, který ji zachránil. Ať to možná zní jako příběh pasující více do her formátu Hello Kitty Adventures, tohle je v kostce hlavní dějová linka netrpělivě očekávaného BioShock Infinite.

Reklama

Tak trochu jiná pohádka

Hlavní premisa opravdu připomíná spíše něco od Disneyho, ale hlavy zodpovědné za zatopené chodby podmořského světa Rapture mají za lubem zcela jistě něco jiného, než obyčejnou pohádku. V prvé řadě Elizabeth není úplně klasická zakletá princezna. Je totiž obdařena tajemnými silami, které se zvolna probouzejí. Město, ve kterém ji drží, také není žádné tuctové království za sedmero horami, nýbrž zcela nový unikátní svět, který si autoři pro účely hry připravili.

Bye bye Rapture

Město Rapture, známé z prvních dvou dílů, jasně odlišovalo BioShock od ostatních titulů. Nebyly to pouhé koridorové kulisy, nýbrž geniálně vymyšlený utopický svět se svou vlastní temnou historií. Díky ohromnému potenciálu herního prostředí nebylo žádným překvapením, že se druhé pokračování odehrávalo na sejném místě, jako první díl. Stejně jako svět Rapture i Big Daddies a Little Sisters se zdáli být neoddělitelnou součástí herní značky. Věřte, že je ve třetím dílu neuvidíte. „Pro nás BioShock nikdy nebyl o městě,“ říká Ken Levine z Irrational Games „ Byl o myšlence. O tom jít na záhadné místo, učit se o něm a o síle, kterou můžete využít. O tom jak působíte na prostředí, jak se ovlivňujete s jeho postavami.“. Po pochybném Ryanově experimentu se nám bude stýskat, nicméně veškerá nostalgie by nás měla opustit v okamžiku, kdy vkročíme do Columbie.

Jako důkaz moci a technologické nadvlády se nad Spojenými Státy vznáší zázrak moderní techniky, město Columbia. Domy se hrdě vzpínají z mraků vstříc slunci. Monumentální mosty a přepravní systémy se rozléhají kam až oko dohlédne. „Představte si projekt Apollo, ale v roce 1900,“ vysvětluje Ken Levin. „Demonstrace slávy a síly Amerického demokratického systému.“ V roce 1912 létající město Columbia záhadně zmizelo.

Make love, not war

Na rozdíl od podmořského světa Rapture o něm veřejnost věděla, nejedná se tedy o další šílený pokus na dně oceánu. Město bylo postaveno Americkou vládou, aby zářilo světem jako maják prosperity. Dokonce cestovalo mezi jednotlivými zeměmi, jako symbol míru a diplomacie. Nicméně představovalo i zákeřnou hrozbu. Nezapomeňte, že se píše rok 1900. Éra, kdy vynálezy jako rádio či automobil byly doslova v plenkách. Umíte si představit, že vylezete na balkón a nad hlavou se vám přežene jedna celá Americká metropole? Představte si ten šok, kdybyste porovnali neuvěřitelnou technologickou obratnost Američanů s jinými národy na zemi. Amerika vyslala světu jednoznačný signál: Jsme daleko před vámi.

Když vstoupíme do hry my, město Columbie je už roky ztracené a je zjevné, že skrývalo více tajemství, než bylo patrné. Ukazuje se, že to nebylo pouhé město, ale bitevní loď. Těžce ozbrojená bitevní loď. Události kolem jeho zmizení jsou zatím zahaleny tajemstvím. Jisté pouze je, že se tak stalo po jakémsi velkém mezinárodním konfliktu, který vyústil v rozkol mezi velitelstvím Columbie a vládou USA. Od té doby o městě nikdo nevěděl. Dokud za chlápkem jménem Booker DeWitt nepřijde klient s obchodní nabídkou.

Booker DeWitt

Booker DeWitt jste vy. Tentokrát se nevžijeme do kůže náhodného „podržtašky“, který šel zrovna kolem, ale přímo do postavy s vlastními zájmy a vlastní minulostí. „Booker je znám jako člověk, který se dokáže postarat o všechno,“ vysvětluje Levine. „Pokud potřebujete něco zařídit, ať už legálního, nebo méně legálního, Booker DeWitt je muž, na kterého byste se měli obrátit.“ Jak bylo řečeno, na Bookera se obrátí záhadný klient s neobvyklým úkolem. Poví mu o dívce jménem Elizabeth, která byla unesena a patnáct let držena jako rukojmí. Zadání zní poměrně tuctově, kdyby ovšem dívka nebyla unesena právě na Columbii. A ještě znepokojivější je, že tajemný klient ví, kde se Columbia nachází.

Již po prvních pár krocích v bájné Columbii vám dojde, že zdaleka ne všechno je v pořádku. Z dálky je slyšet střelba a exploze, kolem poletují nacionalistické letáky a některé budovy padají z oblohy. Město je rozerváno na kusy občanskou válkou. Výše zmíněný mezinárodní incident totiž způsobil sváry v obyvatelstvu města, které se rozdělilo na dvě frakce - Columbia´s ruling party a odbojovou organizaci Vox Populi. Ruling party jsou zkostnatělí republikáni, kteří by Obamovi rozhodně radost neudělali. Hlásají oddanost bohu a své zemi. Vox Populi se snaží zbavit Columbii nacionalismu a xenofobie, jíž je město prolezlé skrz na skrz. A myslí to dokonce tak vážně, že jsou ochotni vyhodit celou Columbii do povětří (v diskuzi se můžete zamyslet nad tím, jestli je možné vyhodit do povětří létající město). Tyto dvě strany jsou tedy uprostřed krvavého konfliktu. A jako by to nebylo dost zlé, zjistíte, že Elizabeth stojí přesně mezi nimi.

Zpátky na zem

Osvobození Elizabeth ale nebude vašim hlavním cílem. To se vám podaří hned ze začátku. Zbytek hry vám půjde o to, abyste ji dostali z Columbie pokud možno v jednom kuse. Elizabeth nás bude skutečně provázet značnou částí hry, což je jedním z klíčových pilířů nového BioShocku. Během hraní bychom si měli vytvořit k Elizabeth silné pouto. Ta byla vězněna celých patnáct let, takže není divu, že o světě za hranicemi svého pokoje ví jen velmi málo. Také trpí zvláštní (ale pochopitelnou) fixací na svého dřívějšího věznitele, jenž byl po celou dobu jejím jediným kontaktem se světem. Nebojte se ale, že by vás Elizabeth zdržovala, nebo že byste se museli nějak výrazněji starat o její zdraví. Elizabeth se o sebe umí díky svým unikátním schopnostem postarat docela dobře sama a naopak byste měli vytvořit sehraný tým. „Vytvoříte si k ní vztah, dozvíte se o ní více a společně se budete učit o Columbii,“ říká Levine. „V tomhle světě existuje proroctví a Elizabeth bude pro osud města velmi důležitá.“

King Kong je nula proti Him

Dvě rozhádané frakce pro vás ale nebudou tou největší překážkou. Zmínili jsme Elizabethtina ochránce, vzpomínáte? „Tahle věc bude vypadat jako bůh pomsty, je obrovský,“ seznamuje nás Levine. Masivní ochránce se jmenuje Him (psali jsme o něm zde) a bude připomínat Big Daddyho, jen v hodně větším balení. Podobnost k Velkému Taťkovi nekončí jen vzhledem, ale odráží se i v jeho vztahu k Elizabeth. Nechce jí totiž ublížit. Jen ochránit a odvézt domů. Řekl někdo Little Sister? Elizabeth k němu také žádnou nenávist nechová, i když se mu snaží utéct, nechce ho ranit. Na rozdíl od Daddyho se však Him bude po Columbii potulovat pouze v jednom vydání. A vězte, že to bude on, kdo nám nejvíce zatopí. „Bookerovi půjde o život, ale žena, k níž se stává připoután má k té věci silné pouto,“ říká Levine „Z citového hlediska to bude jako žena, kterou milujete a její otec.“

Je vidět, že příběhové pozadí mají v Irational Games řádně propracované. Potenciál pro dobrý sci-fi thriller ze hry tryská všemi směry. Teď ještě vyladit hratelnost a máme tu jednoho z hlavních kandidátů na hru roku 2012.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama