Informace od externí společnosti, která měla údajně na starosti vývoj tří přídavků, se ukázaly jako nepravdivé. <strong>Aktualizováno</strong>.
Aktualizace: Dočkáme se v budoucnu rozšíření singleplayeru Mass Effectu: Andromeda? Tři zdroje serveru Kotaku, které jsou obeznámeny s plány BioWare, tvrdí, že se expanze pro kampaň nedočkáme. Jedním z důvodu mají být horší prodeje Andromedy a špatné přijetí tohoto sci-fi RPG. Navíc většina zaměstnanců studia BioWare Montreal byla přiřazena k jiným projektům. Jen část vývojářů se věnuje Andromedě, za úkol mají základní aktualizace a obsah do multiplayeru.
Původní zpráva
V jistých koutech internetu jste mohli zaznamenat dohady o zrušení singleplayerových DLC Mass Effectu: Andromeda. Ty začaly kolovat poté, co se na facebookové stránce jisté rakouské společnosti Sinclair Networks objevila zpráva, že tuto firmu najalo BioWare pro vývoj tří přídavků, ale později došlo k jejich zrušení. To však není pravda.
Spekulacím učinil přítrž producent Fernando Melo z BioWare, který na Twitteru uvedl, že i když zatím studio nemůže mluvit o budoucnosti Mass Effectu: Andromeda, může s určitostí prohlásit, že studio vytváří DLC a patche samo a nenajímá si kvůli nim fiktivní společnosti. V BioWare jsou zjevně přesvědčeni, že žádná firma Sinclair Networks ve skutečnosti neexistuje, jak naznačuje i prohlášení Michaela Gambla, který tvrdí, že o ní nikdy neslyšel.
Jak se každopádně zdá, nějaká budoucnost Mass Effectu: Andromeda navzdory rozporuplnému přijetí a organizačním změnám v týmu tvůrců existuje. Je ale otázka, jestli ji tvoří jen dodatečný obsah do multiplayeru nebo jestli v BioWare opravdu připravují nějaké singleplayerové DLC, po němž řada fanoušků už nějakou dobu volá. To se bohužel z Melova prohlášení vyčíst nedá.
Při důkladném hraní nového Mass Effectu se setkáte s několika nedořešenými tématy, na která by se mohlo zaměřit právě nějaké singleplayerové DLC. Jde třeba o okolnosti pozadí a financování Andromeda Initiative nebo o nalezení ztracené archy kvarianů. To, že s ní může mít BioWare nějaké plány, naznačily už nálezy v nedávno vydaných multiplayerových přídavcích. Vidina příběhových přídavků tedy nemusí být nijak nereálná, na druhou stranu tato témata mohou být vyřešena spíše prostřednictvím knih, komiksů nebo plnohodnotného pokračování.