Nový Dragon Age a Mass Effect mají vrátit studiu slávu.
Kanadské studio BioWare je mezi hráči především známé díky sériím Dragon Age, Mass Effect a Baldur's Gate. Bohužel, v současnosti se neřadí mezi ty nejlepší studia a po několika nepříliš kladně přijatých titulech se vývojáři potýkají se špatnou reputací. Vidinu lepší budoucnosti pro studio vidí jeho generální manažer Gary McKay, který se v příspěvku nazvaném "State of Bioware and Looking Ahead" rozepsal o zkušenostech studia s rokem 2021.
Minulý rok nezačal pro vývojáře moc dobře. Společnost Electronic Arts po nedostatečném zájmu zrušila hru Anthem, o které se mluvilo jako o titulu s dlouhodobou životností. Jak sám McKay píše, situace se pro BioWare lepší až v květnu, kdy vychází Mass Effectem: Legendary Edition. Dále se generální ředitel věnuje budoucnosti studia. Ta se má nést, ohledně pracovních postupů, v režimu hybridu mezi home officem a prací v kanceláři. V rámci tohohle plánu začalo studio najímat zaměstnance, kteří budou pracovat na dálku.
No a padlo samozřejmě slovo i na budoucí tituly, které BioWare chystá. "Nadále usilovně pracujeme na dalších iteracích Dragon Age a Mass Effectu. U obou týmů vidím neuvěřitelnou práci. Pokud jste zvědaví na Mass Effect, doporučuji vám podívat se na plakát, který jsme vydali k N7 Day. Pokud se podíváte pozorně, najdete tam několik skrytých lahůdek. Podle mého odhadu je tam nejméně pět překvapení, která ukazují na úžasnou budoucnost ve světě Mass Effectu," píše McKay v příspěvku. Fanoušci po vydání plakátu okamžitě začali spekulovat, že kráter vypadá jako geth, loď zase trochu připomíná Tempest z Andromedy a ve čtveřici postav vycházející z lodi se nachází Krogan a Asarijka.
Velkým tématem bylo také Dragon Age 4. Samotný McKay v příspěvku slibuje, že se nebude jednat o další Anthem. Existovaly totiž zvěsti, že má nový Dragon Age obsahovat live service prvky. "Co se týče Dragon Age, tak na dalším pokračování série pracuje skupina veteránů a talentovaných vývojářů. Zaměřujeme se na zážitek pro jednoho hráče, který je postaven na volbách, na nichž záleží," uvedl McKay.
V závěru příspěvku generální manažer zmiňuje, jak je pro ně důležitá obnova reputace a důvěry hráčů. "Když jsem se ujal role generálního manažera, mluvil jsem o obnovení naší reputace, a to zůstává velkou prioritou. Soustředíme se na to, abychom si znovu vybudovali důvěru našich fanoušků a komunity, a hodláme toho dosáhnout tím, že budeme dodávat takové typy her, kterými jsme nejznámější, a zajistíme, aby byly v té nejvyšší kvalitě. Chceme, aby uvedení našich her bylo zásadním okamžikem v oboru," sdělil McKay.