Poučili se EA konečně ze svých chyb?
Oficiální inzerát EA a Bioware na pozici "Technical Director" pro připravované pokračování série Mass Effect zmínil kromě jiného jako jednu z podmínek znalost Unreal Engine 4. To by naznačovalo, že studio zvažuje nebo již dokonce používá tuto technologii pro vývoj vysoce očekávaného pokračování sci-fi ságy.
Znamenalo to by to zásadní změnu oproti minulosti, kdy byli Bioware donuceni využívat "interní" Frostbite engine technologii stejně jako prakticky všechna studia, pracující na velkých hrách pro EA. Frostbite sice mimořádně skvěle funguje pro určitý typ her (FPS střílečky) ale v případě RPG her Mass Effect: Andromeda či Anthem vedlo jeho použití k mnoha technickým problémům a nedostatkům.
Přitom původní Mass Effect trilogie celá vznikla právě na Unreal Engine (třetí generaci). Zvěsti o návratu k Unrealu potvrdil také známý herní novinář Jeff Grub, ačkoliv podle něj rozhodování o výběru technologie ještě stále není definitivní. Držme si tedy palce, ať tvůrci opravdu dostanou zelenou k využití jednoznačně robustnější a spolehlivější technologie.