Zpět na článek

Diskuze: Bohemia Interactive: Studio, které zlepšilo herní průmysl - Kapitola první - Nesnadné začátky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Tomáš Otáhal
Tomáš Otáhal
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tom případě se těším na zveřejnění celé práce

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za upozornění, bohužel mi tahle nepřesnost unikla. Schválně jsem si tanky nedávno kontroloval v editoru

Qinetix
Qinetix
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cvrnda: Nechci tě tu nějak kritizovat, jako ostatní. Jen chci upozornit, že v OFP se tank T-90 nevyskytoval, pakliže se nejednalo o addon. Rusové tam měli pouze T-72 a T-80. Jinak se mi tvůj článek opravdu líbí a těším se na další část.

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gelu: Tohle je jen první část celého projektu, který má v současné chvíli zhruba 90 A4 stran textu a obrázků, a pracoval jsem na němod září minulého roku až do minulého týdne (samozřejmě si nepočítám hodiny) . Text byl opravdu mírně poupraven pro web, ale základ je pořád stejný. Podle mého názoru je úvod obsáhlý tak akorát, nechtěl jsem se zase zvlášť rezepisovat, věřím že všechno důležité je v něm obsaženo, stejně jako ve zbytku textu. Zdroje budou určitě vypsány až na samém konci textu, tedy v posledné části. Pokud jde o povolení, škola mi bez problému zveřejnění schválila. Uvedení textu jako seriálu pro Zing byla od počátku část mého zadání, které mi vedení školy dávno schválilo a nikdy s tím nemělo problém, naopak mě v tom podporuje. Bez toho bych projekt určitě nezveřejnil. Poslední věc, text jsem schválně koncipoval tak jaký je, právě kvůli tomu, že je plánován i jako seriál pro Zing

Tomáš Otáhal
Tomáš Otáhal
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Forma tohoto článku je vhodná opravdu jen jako informativní "speciál" pro webový magazín. Nevím zda-li náhodou není tento článěk nějak speciálně upraven pro web a nebo je to opravdu kus nějakého díla. Osobně si myslím že maturitní práce (na které by jsi měl strávit přibližně 2 a půl týdne čisté pracovní doby) by měla mít přístup mnohem vědečtější a objektivnější, toto je text od fanouška hry napsatelný za méně jak dvě hodiny. Chybí tomu forma, obsáhlejší úvod a zcela určitě ověřené zdroje. Nadále si nejsem úplně jist jestli máš vlastně povolení svou práci publikovat, u většiny případů podobných prací je majitelem autorských práv instituce, pro kterou tuto práci děláš a nikoliv její autor. Jinak vcelku příjemné čtení, pro školu ale doporučuji reset.

Vojtěch Novák
Vojtěch Novák
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže jde vlastně o špatný překlad Gamasutry. . Smutné. . Hra z Čech a informace čerpáš ze zahraničního webu.

dummes24
dummes24
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela mě pobavilo, když jsem si přečetl první větu a zjistil jsem že jsi tky ze SSPŠ , je to určitě zajímavý nápad na maturitní projekt a díky příjemné počtení.

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jedenpes: Ohledně všech informací jsem vycházel především ze zmíněného článku Postmortem na Gamasutře, kde je třeba střídání distributorů zmíněné docela jasně. Takže všechny ty "nesmysly, vymyšlené problémy a nepřesnosti" jsem čerpal přímo z textu, který napsal Marek a Ondřej Španěl a na který mě Marek Španěl přímo odkázal. Pokud jde o Elite, jsem rád za nabídku pomoci, ale text už je hotový, v době jeho tvorby jsem bohužel neměl tolik času ani prostředků se Elite více věnovat, takže jsem opět musel vycházet především ze vzpomínek několika pamětníků (zmínky o ovládání) a z oficiálních materiálů od BI (hlavně Markův článek shrnující 10 let vývoje studia) . Ale díky za doplňující informace

Araon: Taktéž díky za upřesnění, pokusím se text poupravit

Qinetix
Qinetix
Level 1 Level 1
25. 1. 2013 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OFP je jediná hra, které mě nikdy neomrzí, na té jsem se nejvíc vyřádil a řádím od vydání stále dodnes

ResRat
ResRat
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidím to, jako by to bylo dnes. V ruce MP5SD6, oblečen v ninja oblečení, ležící v křoví, kolem vrzající pásy BVP a haldy rusáků s muškou terminátora. Nostalgie!

Vojtěch Novák
Vojtěch Novák
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

JO a ještě jedna poznámka. . Ten trailer se dělal na Invex a střihal jsem ho já

Vojtěch Novák
Vojtěch Novák
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každopádně jsem moc moc zvědavý na článek o vývoji na OF pro XBOX! Jsem plně k dispozici Dělal jsem na tom až do konce

Vojtěch Novák
Vojtěch Novák
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dělal jsem v BIS od července 1999 do 2005 (tuším) a neznám Karla Mořického. Divné co?

V tom článku je spousta nesmyslů, vymyšlených problémů a nepřesností. Například střídání distributorů je taková polopravda. Flashpoint 1985: Status Quo měl vyjít pod značkou Interactive Magic, která zkrachovala a byla prodána Ubisoftu. Ten o Flashpoint neměl zájem, neb prohlásili, že v roce 2000 nebude o válečné hry zájem (HA HA HA) . Takže začalo intenzivní hledání jiných distributorů a během toho se na hře pořád makalo. OFP v roce 1999 a v roce 2001, to bylo úplně jiné kafe. . resp. jiná hra. Nakonec se Marek Španěl dohodl s Codemasters.

Araon
Araon
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Karel Moricky je aktualni az od Army II vyse. Ten toho o historii prilis nevi.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud vím, tak autor na maturitním projektu spolupracoval hned s několika členy Bohemia Interactive, mj. s Karlem Mořickým a Markem Španělem.

Araon
Araon
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zas tak casto jsme se stehovat nemuseli (nepocitam-li presuny v ramci jedne budovy) a vroce 1999 nas rozhodne pracovalo na plny uvazek vic, nez jen Ondra. Ale i tak relativne zajimavy clanek. Kazdopadne priste by se autor mohl pokusit byt o neco vice investigativni a zkusit napsat nekomu z nas vyvojaru. Treba takovy Vojta Novak je pres Re-Play velmi snadno k dohledani.

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paturata: Jasně, ale nebýt Army 2 a vůbec všech předešlých her od BI, díky kterým získal Dean Hall potřebné zkušenosti, žádné DayZ bychom tu dnes neměli. Jak jsem ale říkal, je to jen jeden příklad

PetasCzech: Mě osobně nejvíc utkvěla v paměti stará hláška "Jedu, jedu jedu! ! ! ". Zbytek vidím naprosto stejně

Paturata
Paturata
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cvrnda: Původní DayZ má s Bohemia Interactive společné leda tak to, že jede na jejich hře...

PetasCzech
PetasCzech
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super clanek. Jeste ted si vzpominam na ty dialogy v kampani (jestli si pamatujete "cesi by neporazili ani tym skolacek" ) a dny stravene hranim si v editoru. A soundtrack si poustim i dnes.

Stara laska, ktera nerezavi.

mirec
mirec
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paturata: ak si hral OF alebo Armu tak toto tvrdenie rozhodne nieje prehnané... Napíš jednu hru, ktorá by sa mohla vyrovnať OF.... Ja som nenašiel žiadnu aj keď beriem, že to nieje hra pre masy. .

Martin Cvrček
Martin Cvrček
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SeanDevline: To ještě není úplně rozhodnuté, ale určitě bych rád další část vydal v průběhu příštího týdne, nejlépe v pondělí nebo v úterý

Paturata: Podle mého názoru je Bohemia Interactive přeci jen dost svérázné a jedinečné studio, jehož hry herní průmysl v mnoha ohledech slušně ovlivnily (DayZ jako jeden příklad za všechny) . Proto jsem se rozhodl zrovna k tomuhle podtitulu

Paturata
Paturata
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tvrzení, že toto studio „zlepšilo herní průmysl, ” je dle mého názoru krapet přehnané tvrzení...

SeanDevline
SeanDevline
Level 31 Level 31
Hlavní platforma: PlayStation
24. 1. 2013 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bomba Kdy bude další )

Patrik Bolas
Patrik Bolas
Level 1 Level 1
24. 1. 2013 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Parádní článek! Jen tak dál. Držím palce s maturitou a díky za zajímavé informace. Chci další!

Keeper
Keeper
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
24. 1. 2013 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijde mi, ze ta verze z roku 1999 vypada graficky skoro stejne jak originalni Flashpoint. Akorat ty animace vojaku jsou trochu mimo A min objektu ve vesnicich. .

Chytl jsem slinu na stary Flashpoint, kde ja ho jen mam.... )

Reklama
Reklama