Borderlands: The Pre-Sequel - víc než divný název
Preview Borderlands: The Pre-Sequel Článek Borderlands: The Pre-Sequel - víc než divný název

Borderlands: The Pre-Sequel - víc než divný název

Martin Cvrček

Martin Cvrček

24

2K Games, 2K Australia a Gearbox Software naplno odhalili nový titul ze série Borderlands, zasazený mezi události prvního a druhého dílu, a proto jsme se rozhodli shrnout všechny dostupné informace.

Reklama

V pondělí došlo k poměrně překvapivému úniku informací o novém titulu ze světa Borderlands, který má být zasazený mezi události prvního a druhého dílu a který převypráví začátky Handsome Jacka, úhlavního záporáka Borderlands 2. Uniklé informace byly zprvu poměrně uvěřitelné, navíc v artbooku druhého dílu Gearbox zmínil, že Jack je jeden z těch padouchů, kteří by si zasloužili vlastní hru, a tak není divu, že se vše nakonec potvrdilo. Všichni fanoušci série se tak mohou začít těšit na Borderlands: The Pre-sequel.

Pokračování předcházející jinému pokračování

Ať už to prazvláštní slovo "Pre-sequel" vymyslel kdokoliv, pravděpodobně teď vyhrál soutěž o nejpitomější podtitul. Zároveň je ale tenhle přinejmenším bizarní podtitul opodstatněný. Tohle vážně není Borderlands 3, spíše takový Borderlands 2,5, ale zasazený do období po konci prvního dílu. Navíc se ani neodehrává na planetě Pandora, ale na měsíci, který ji obíhá, a na ikonické základně Hyperionu ve tvaru písmene H, která na nás při hraní Borderlands 2 shlížela prakticky neustále. Takové prostředí přináší několik změn v hratelnosti. Na měsíci je nižší gravitace, což vám umožní provádět vyšší skoky a také pořádně vyzkoušet jetpack. S ním je možné provádět dvojité skoky a zdolávat větší vzdálenosti, a také ho lze použít proti nepřátelům. Když ve vzduchu stisknete klávesu/tlačítko pro skrčení, v mžiku se snesete na zem a pokud je na té zemi protivník, má docela problém.

Jetpack ale nebudete moci používat zcela podle libosti, protože dost spotřebovává vaše zásoby kyslíku. Kyslík je tentokrát důležitý faktor, musíte hlídat jeho hladinu, abyste přežili, přičemž ho doplňujete podobným způsobem, jakým se v minulosti doplňovala munice. Další možnost je aktivovat generátor, který v těsné blízkosti vytvoří oblast plnou vzduchu, což lze použít i v boji, třeba v souvislosti se zraněním nepřátel ohněm. Kvůli kyslíku je přitom nezbytné nošení speciální masky. Nosíte ji jak vy, tak i nepřátelé, a její poškození není nic zanedbatelného. Jinak řečeno, v přestřelkách se hodí mířit právě na masky nepřátel, ale zároveň je moudré si hlídat, aby ta vaše nebyla vlivem nepřátelské palby příliš poškozená.

Čtveřice staronových tváří

Prostředí ale není jediná zásadní změna. Pre-sequel nabídne také možnost okusit roli jednoho ze čtyř nových hrdinů. Na první pohled jde o zcela nové tváře, se všemi jsme se ale v minulosti už setkali. Prvním hrdinou je Wilhelm, Enforcer (to první je jméno, to druhé název třídy). V Borderlands 2 šlo o obřího robota a zároveň prvního zásadního bosse, tentokrát se vžijeme do jeho lidské podoby a v průběhu hraní uvidíme, co vedlo k jeho proměně v mechanické monstrum. Další na seznamu je Nisha, Lawbringer, která v Borderlands 2 vystupovala jako šerifka města Lynchwood. Pak je tu poměrně překvapivý hrdina, Claptrap. Nebo přesněji řečeno třída Fragtrap. Jde přesně o toho Claptrapa, jehož jsme potkali na začátku prvních Borderlands a zároveň poslední žijící Claptrap jednotku ve druhém díle. Prostě je to ten hranatý, někdy vtipný, někdy spíš otravný mrňavý robot, takže očekávejte dost specifické schopnosti a kameru položenou níže k zemi.

Poslední postava do party je Athena, Gladiator, dříve známá jako Crimson assassin z DLC The Secret Armory of General Knoxx pro první díl. O ní zatím víme nejvíc. Jedná se vlastně o takového Kapitána Ameriku v sukni, protože Athena má k dispozici štít, kterým absorbuje poškození od nepřátel a pak ho po nich hodí. To je možné díky aktivní schopnosti Kinetic Aspis, kterou doplňují schopnosti Prepare for Glory (taunt) a Wrath of the Goddess, umožňující zasáhnout štítem několik nepřátel najednou. Jak už asi tušíte, Athena plní roli tanka.

Nad vším pak bdí samotný Handsome Jack, který v době Pre-sequelu ještě není taková svině jako v Borderlands 2, ale prostě jenom mechanik, který má za úkol získat zpět pod kontrolu "háčkovou" základnu Hyperionu, jež je v držení nepřátel. A k tomu využije právě čtyři zmíněné hrdiny. Navzdory méně temné povaze ale doufáme, že půjde opět o toho sarkastického komentátora známého z druhého dílu.

Nezbytný arzenál

Novinek se dočkáme i v oblasti zbraní. Těšit se můžeme na nové efekty, třeba na Cryo efekt, s nímž budete střílet ledové projektily schopné zmrazit protivníka. Podobně jako v Bioshocku pak nebude problém k onomu chudákovi přistoupit a rozbít ho na malé kusy, které obohatí atmosféru měsíce. A pokud máte rádi sci-fi, uvítáte laserovou kategorii zbraní, umožňující používání kvérů, jejichž střelba evokuje blastery ve Star Wars nebo i paprskomety z Krotitelů Duchů. Jenom se nás neptejte, jestli půjde křížit paprsky, to zatím nevíme. Nové efekty a zbraně si každopádně budete moci vyzkoušet na nových typech nepřátel, přičemž někteří z nich budou taktéž disponovat jetpacky. Tudíž očekávejte podobné chování jako u dotěrných inženýrů Hyperionu v Borderlands 2.

Naopak neočekávejte novou grafiku. Pre-sequel je podle všeho spíš takové samostatné rozšíření Borderlands 2 než zcela nový titul, a podle toho také vypadá. Uživatelské rozhraní je totožné, grafika je totožná, a to i vzhledem k faktu, že se nepočítá s next-gen konzolemi, pouze s PC, Xboxem 360 a PlayStationem 3. Pokud nicméně 2K Games nabídne slušnou cenu, nemusel by být Pre-sequel k zahození. Možná že to na první pohled působí jen jako DLC, ale oznámené novinky mohou určitě zabavit na slušnou dobu.

Nezbývá než doufat, že se Borderlands dostalo do správných rukou. Gearbox, autor prvních dvou dílů, totiž není jediný tvůrčí celek, který má Pre-sequel na starosti, hlavní slovo má očividně tým 2K Australia, stojící třeba za X-Com Declassified. Už mnohokrát jsme se v herním průmyslu mohli přesvědčit, že svěření značky do rukou cizím lidem nemusí být vždy výhra. Ačkoliv, už nyní víme o jednom přínosu australského studia, konkrétně o nezbytném humoru, pro změnu zaměřeném na Austrálii, což by mohla být skvělá změna. Větší strach proto máme z DLC politiky. Pre-sequel možná není plnohodnotný Borderlands titul, ale stejně je klidně možné, že se po jeho vydání dočkáme záplavy oblečků, arén a dalších věcí, které v případě druhého dílu daly dohromady neuvěřitelných 45 DLC. Tak doufejme, že to tentokrát opět autoři nepřeženou a že zůstane jen u menšího, ale zábavného rozšíření světa Borderlands.

Při psaní článku byly použity především informace ze serverů Rock, Paper, Shotgun a Eurogamer.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama