Budoucnost Battlefieldu
Speciály Battlefield 3 Článek Budoucnost Battlefieldu

Budoucnost Battlefieldu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

20

Redaktoři zahraničního magazínu IGN popadli křišťálovou kouli a zkusili předpovědět, jak asi bude vypadat série Battlefield v roce 2016. Jejich jasnovidectví jsme trochu shrnuli a nyní vám vše předkládáme.

Reklama

Battlefield: World

První vize se týká samotného herního prostředí. Napadlo vás někdy, jaké by to bylo prohánět se ve videohře kolem vašeho bydliště? Tedy za předpokladu, že se vám to už náhodou nestalo v české Operaci Flashpoint a Armě II? K tomu by mohla sloužit zpoplatněná služba Battlefield: World založená na kooperaci s Google Maps a Google Maps 3D. Vše by fungovalo jednoduše. Na mapě si vyhlédnete nějakou ulici, zaplatíte 5 dolarů, a všechny prvky na ulici se prostě převedou na modely a textury v samotné hře. Chcete kromě pouhých exteriérů i interiéry? Zaplaťte přibližně 10 dolarů a vše se jako zázrakem přenese do hry.

Na tom, jaký model zvolíte, samozřejmě záleží i množství detailů a interaktivity, čímž máme na mysli především zničitelnost prostředí. Pokud si za 5 dolarů zaplatíte pouze zevnějšek vámi vybraného prostředí, nebude zničitelnost zas až tak přesvědčivá a působivá, zatímco v případě dražší a detailnější verze půjde samozřejmě zničit úplně všechno. Dá se říct, že díky tomu vlastně celé prostředí sami vytváříte. No není to lákavá představa? A co je ještě lákavější, jakmile se celé prostředí importuje do hry, bude možné v něm pořádat klasické multiplayerové zápasy, takže není problém pozvat pár přátel, společně nasednout do tanků a srovnat se zemí ulici, kde vám někdo včera vykradl auto a svědci samozřejmě žádní.

Možná vás napadá, jak to asi může vypadat v případě, že si hráči vyberou různé památky nebo důležitá místa. Uvědomte si však, že EA už v současné době nabízí možnost importovat svou tvář do her pro různé postavy, nicméně má nad vším plnou kontrolu pro případ nějakých možných čuňáren a dalších hráčských nezbedností. V tomto případě by to prostě bylo totéž, v rámci možností by EA hlídalo, jak hráči řádí a co do hry přenášejí.

Jako domeček z karet

Uznáváme, zatím zní něco takového jako pěkné sci-fi, takže je na řadě něco krapet uvěřitelnějšího. Zničitelnost prostředí vypadala už v Bad Company 2 parádně. Nicméně, pořád bylo vidět, že se prostředí mění v prach na základě jasně daných pravidel, určitá struktura se prostě vždy rozlétla na kusy stejným způsobem. Příkladem budiž rohy různých domků nebo plot, do nějž stačilo švihnout nožem a hned v něm byla díra jako po atomovce. S tím se však můžeme v budoucnosti rozloučit. Asi ne přímo v Battlefieldu 3, ale jednoho dne možná ano.

„Jednoho dne“ znamená především doba, kdy přijde na trh nová generace konzolí a kdy i PC budou na mnohem vyšší úrovni. Je celkem pravděpodobné, že takové stroje budou mít velké množství energie pro vypočítávání skutečně realistického fyzikálního modelu včetně mnohem více uvěřitelné destrukce prostředí. Představte si třeba nepřátelskou základnu, vedle níž stojí nějaká výšková budova. Jednoho dne bude stačit několik ran z tanku do základů té výškové budovy, a ta se pěkně skácí k zemi, přičemž její část padne na základnu protivníků, kteří se samozřejmě také odporoučejí do věčných lovišť. Vše zkrátka bude mnohem víc provázané, žádná striktně přednastavená demolice. Kdo ví, možná nás něco takového čeká už v Battlefieldu 3.

Battlefield: Mercenaries

Současná bojiště Battlefieldu vypadají rozhodně skvostně. Pořád je to ale pouze série uzavřených, naprosto nezávislých map. Jenomže, co kdyby se najednou boj vydal jiným směrem? Co kdyby měl hráč k dispozici otevřené prostředí s množstvím volitelných úkolů, kdy prostě jde tam, kam se mu zachce a kdy se mu zachce? A co kdyby se těch hráčů našlo víc, a vzniklo by tedy něco na způsob MMO?

Je nám jasné, že vám z té představy asi vstávají všechny vlasy na hlavě, tohle už přece nemůže být Battlefield jak ho známe, ale přeci jen, párkrát už jsme měli možnost něco takového vidět, a to v dnes už zapomenuté sérii Mercenaries, založené právě na otevřeném světě a destrukci prostředí. Pokud by se k tomu přidal „battlefieldovský“ smysl pro detail a uvěřitelnost, k tomu ještě nutnost spolupráce několika herních tříd, nemusel by být takový nápad úplně k zahození. Tedy za předpokladu, že by se ten nápad vložil do správných hlav a rukou.

Nicméně, tohle všechno jsou pouhé spekulace. Opakujeme, pouhé spekulace. Něco zní bezvadně, něco pěkně ujetě, něco vyloženě šíleně, zatím je to ale prostě obyčejná, ale docela lákavá fikce. Uvidíme, co nás v roce 2016 skutečně potká, tedy za předpokladu, že se nevyplní předpovědi o konci světa v roce 2012. Ať tak jako tak, budoucnost série bude určitě zajímavá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama