Problematický vývoj udělal své. Původně mělo jít o masivně multiplayerovou real-time strategii, z které se pak měla stát MOBA se zaměřením na taktiku.
Vývoj End of Nations byl pravděpodobně zrušen. Nasvědčuje tomu vypnutí oficiálních stránek a odstranění odkazu na ně z homepage vydavatele Trion Worlds.
O zrušení se již nějaký čas mluví. Vývoj byl problematický, zejména když hra přešla z Petroglyph Games na Trion Worlds, kteří se později rozhodli kompletně přepracovat hru. Původně totiž mělo jít o masivně multiplayerovou real-time strategii (MMORTS), z které se pak měla stát MOBA se zaměřením na taktiku.
Trion Worlds serveru VideoGamer.com poskytli vyjádření, kde zástupce firmy uvedl následující: "V současné době soustředíme energii a kreativitu společnosti na tituly Rift, Defiance, Trove, ArcheAge a některé nové projekty, které brzy odhalíme."