Článek 6031629
Novinka Článek 6031629

Článek 6031629

Martin Cvrček

Martin Cvrček

19

Bližší popis nedávno vydaných gameplay záběrů odhaluje další zajímavé detaily o fungování herního světa i trojici nových screenshotů.

Reklama

Není to tak dávno, co jsme dostali možnost podívat se na hutné gameplay záběry z Mount & Blade 2: Bannerlord. Vývojáři z TaleWorlds Entertainment se před pár dny rozhodli záběry trochu přiblížit a detailněji popsat, díky čemuž jsme se dočkali několika zajímavých novinek.

Zajímavé je kupříkladu to, že města nyní mají pevné hranice, při pohybu po mapě už jimi tedy není možné jen tak procházet. Vaše družina je tedy musí objet a vstoupit do nich z určitého místa. Na mapě Calradie se mimo jiné vyskytují tři císařské frakce, a to západní, severní a jižní, přičemž sice sdílejí kulturu, ale chování obyvatel se liší v závislosti na osobnosti místních lordů a vůdců a na možnostech obchodu s přírodními zdroji. Každá frakce si tak prostřednictvím herních mechanik a chování hráče a postav ovládaných umělou inteligencí vyvíjí vlastní povahu.

Narozdíl od Warbandu nenajdete v Bannerlordu žádné samostatné hrady. Ty jsou tentokrát svázané s vesnicemi a jejich stavba vyžaduje mnoho času a peněz. Vesnice s hrady je samozřejmě možné zabrat a držet a vesnice bez hradů mění příslušnost v závislosti na tom, kdo ovládá místní město.

V případě měst je nově třeba počítat s tloušťkou hradeb, která ovlivňuje obléhání. Tvůrci navíc doufají, že budou moci zredukovat množství loadingů, kupříkladu v případě vstupu do hospod nebo jiných důležitých staveb ve městě.

V Bannerlordu také dojde k překopání statistik zbraní a nově hraje roli systém vlivu, který doplňuje peníze a vztahy. Vliv má přitom větší dopad na interakci s dalšími postavami ve vaší frakci. V případě každého lorda a paní slouží vliv jako reprezentace jeho/jejího podílu na válečném úsilí frakce a vazalové mohou vliv měnit tím, že se účastní válečných kampaní. Čím víc poskytnou vojáků, tím většího vlivu dosáhnou. Tím pádem s připojením k frakci přichází i určitá odpovědnost a zatímco s vyšším vlivem se můžete těšit na odměny z rukou vůdce frakce, příliš velká ztráta vlivu může mít za následek vyloučení z frakce nebo odebrání léna.

Lordi mají navíc tentokrát stejné povinnosti jako hráč, takže pokud nebudou své vojáky dost dobře živit nebo platit, můžou o ně velmi snadno přijít a boj s takovým nezodpovědným lordem pak bude o poznání snažší. Během kontaktu s lordy se také setkate s odlišným chováním a přístupem, což se může promítnout i do bitvy, konkrétně do strategie během obrany nebo útoku.

Jakmile určitého lorda porazíte a on uteče, ztratí tím své vojáky, a pokud si chce udržet svůj vliv, musí si znovu vybudovat družinu. V případě, že k tomu nemá z finančních důvodů možnost, mohou následovat různé akce zahrnující třeba zvýšení daní nebo zřízení zločinecké organizace. Tyto akce pak mají samozřejmě vliv na události v Calradii.

Vývojáři věří, že Mount & Blade je unikátní hrou právě díky mnoha faktorům, které mohou ovlivnit hraní. Časem by měli poodhalit další novinky v čele s příběhovou kampaní. Jak už víme z dřívějška, ta má sloužit především jako určitá forma tutoriálu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama