Článek 8000537
Blogy čtenářů Článek Článek 8000537

Článek 8000537

Anonymní

Anonymní

Ze začátku by měla být okamžitá omluva z mé strany. Ne, nezveřejňuji článek znovu kvůli minulé kritice, ba naopak. Byl jsem za ní rád a věděl, z čeho…

Reklama

Ze začátku by měla být okamžitá omluva z mé strany. Ne, nezveřejňuji článek znovu kvůli minulé kritice, ba naopak. Byl jsem za ní rád a věděl, z čeho se mám do dalších článků polepšit. Článek znovu píšu kvůli tomu, že zhruba týden zpátky uveřejnil Insomniac nové informace týkajících se právě nového Ratcheta a ty jdou proti všem mým kritickým poznámkách - vytáhl eso z rukávu, aby umlčel kritku, jak se říká. Proto se klaním i já a překopávám svůj preview na nový, který právě čtete. Pojďme si přiblížit, o čem že ten All 4 One bude.

 

MÁME TADY "MULŤÁK"!

 

Určitě většina z vás předchozí R&C hrála - tímž vědí, že celá série je obyčejná 3D plošinovka - ano, to ve All 4 One zůstává, ale nakloníme se tomu z trochu jiného úhlu, jehož jméno je spolupráce. Ano, spolupráce. Pokud o All 4 One slyšíte poprvé, možná jen kroutíte hlavou. Hned vysvětlím. Ve hře totiž bude hrát první housle Multiplayer, a to ne jako v Deadlocked či Up Your Arsenal, v celé hře půjde především o spolupráci 4 hráčů. Když hrajete sami off, jsou vám zbylí hráči dopočítáni jako CPU a ovládá je klasicky umělá inteligence, která se s vámi ale stále snaží spoluprcovat. V průběhu hry se může přidat váš kamarád dalším ovladačem, tím pádem se jeden CPU přepne do ovládání kamaráda a hra stále běží dál, tam, kde jste přestali - žádný restart. Tak můžete přepnout i do online režimu a ti zbylí 2 CPU budou nahrazeni skutečnými hráči z nejrůzněších koutů světa - stálě žádný restart. Je snad jasné, na co narážím... Ano, je to Drop-in, Drop-out multiplayer, který známe například z Lego her, a to je velice vítaná novinka. Nechme se překvapit, zda bude jen v tomto titulu nebo půjdou ostatní R&C podle tohoto vzoru.

 

NIC NEZTRÁCÍ NA KVALITĚ

 

Vždy si budeme moct vybrat, za koho kde chceme hrát (na výběr je Ratchet, Clank, Qwark a Dr. Nefarious) a samozřejmostí bude možnost si mezi postavami přehazovat - stejně jako mezi online a offline módem. Koorporace bude v některých oblastech dokonce až nutná, takže pokud narazíte v MP na nějakého blbce, máte smůlu, protože se moc daleko nedostanete. Tvůrci také potvrdili, že příběhové úrovně půjdou kdykoliv znovu opakovat - taková možnost nikdy v žádné hře ze série nebyla (nepočítáme-li Deadlocked). Také mě zajímá, jak se Insomniacu povede vyvarovat se stereotypu - bude počet úrovní omezen jen na příběhové, nebo přibudou i obyčejné střílecí mapy a klasické módy jako CTF či Deathmatch (jako to bylo u Up Your Arsenal)? - k tomu se Insomniac ještě nevyjádřil. Příběh by se měl odehrávat 2 roky před událostmi z A Crack In Time a začíná Nefariousovým omylem - další z jeho plánů na zničení Ratcheta selže a on spolu s právě Ratchetem a Clankem + Qwarkem jsou unešeni entitou známou jako Creature Collector, která je přemístí až na její domovskou planetu Magnus. Tím začíná zběsilá jízda těch čtyř o záchranu galaxie a jejich vlastních krků. Obzvláště se těším na hlášky a cut-scény, jelikož společné soužití těch 4 nemusí být (spíše nebude) zrovna poklidné. A, upřímně, kdy nás s něčím takovým naposled Insomniac zklamal? Mimochodem, All 4 One je druhý titul, ve kterém se Ratchetovi do záchrany galaxie vůbec nechce - komu by se také chtělo, po třinácté?

 

TÁBORY SE SHROMAŽĎUJÍ

 

Před měsícem (prosinec 2010) bylo zajímavé pozorovat názory hráčů k této hře. Je to pravda, polovina fanoušků se na ní těšila a druhá polovina jí naprosto odsuzovala - prý to bude blbost a herní omyl - pěkné přirovnání bylo k dvou táborům, které se vzájemně nenávidí. Sám jsem se řadil někam doprostřed, protože jsem čekal, s čím Insomniac přijde. A on vážně s něčím přišel. Bylo řečeno, že All 4 One nemá být jen obyčejný spin-off pro multiplayer, ale plnohodnotný titul, jako všechny ostatní, s příběhem, prostředím, grafikou, cut-scénami... představte si A Crack In Time s multiplayerem - takový má All 4 One být. Také se ohledně hry vytvářeli jisté nesrovnlosti - ale tomu se Insomniac též rozhodl zatnout tipec. Jak je možné, že je ve hře možnost hrát za Nefariouse, když je to Ratchetův odvěký nepřítel? To už jsem říkal, je to vysvětleno v příběhu. Jedině spoluprácí můžou všichni společně utéct z planety Magnus. Jak je možné, že je možnost hrát za Nefariouse, když ho Ratchet v posledním díle zničil? To už jsem také říkal a je to také vysvětleno v příbehu - ten se odehrává 2 roky před A Crack In Time, tím pádem Nefarious ještě žije. Proč vypadá Ratchet (i Clank) jinak? Je to pořád ten stejný Ratchet se stejnými rysy, jen vypadá trochu mladší... trochu je možná špatné slovo, on totiž dokonce vypadá mladší než v některých PS2 titulech série. Těžko říct, proč, možná je to ale jen klam nového designu, díky novým možnostem PS3 a zkušenějším tvůrcům.

 

4x VĚTŠÍ ZÁBAVA

 

Jednou z důležitých složek je také gameplay - ten je podle nejnovějších záběrů opravdu povedený. Kamra je vždy v takové pozici, aby opravdu vyhovovala každému hráči a byla vždy tou nejvhodnější v dané pasáži pro skákání. Zbraňový arsenál, jak už jsem zmiňoval, bude opět k dispozici a ani tentokrát nebude odflaknutý. Těsit se můžeme na takové kousky, jako je přenosný vysavač (Vac-U-3000) či stará známá záchytová kotva (Swingshot). Insomniac také potvrdil vývoj zbraní (Weapon Upgrade), takže nás neminou upgrady jako např. Dynamo of Doom > Dynamo of Destruction nebo Negotiator > Judicator. Každý z hrdinů bude mít i svůj klasický útok - zatímco Ratchet bude do nepřátel bušit svým hasákem (OmniWrench Millennium 12), Clank nám zase předvede něco ze svého bojovéh umění (Clank-Fu). Qwark zůstane u svých spolehlivých pěstí (Fists of Justice) a Nefarious se blýskne se svými drápy (Annhiliator Blades) . Z kooperačních oblastí mohu zmínit například vzdušné turbíny nebo naklánějící se plošiny. S kamarády to bude zábava větší, to ano, ale i tak mě zajímá, na jaké úrovni bude inteligence vašich CPU přátel. Doufejme, že to nehodí na zombíky. Přikládám ještě skvělé zábery z gameplaye, které mě ještě více na hru navnadily - co vás?

 

 

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Cj6HgoEi_VA?fs=1&amp;hl=cs_CZ"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Cj6HgoEi_VA?fs=1&amp;hl=cs_CZ" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="390"></embed></object>

 

FINÁLNÍ ORTEL NA PODZIM

 

Shrnutě, za ty dva týdny, co jsem napsal oba dva preview (starý už je zapomenut), se mi na All 4 One dost změnil názor. Další pokračování úžasné plošinové série, jako každý jiný titul, ale s podporou multiplayeru pro 4 hráče. Ostatní? Skvělé. A to neříkám, abych článek konečně dokončil, jinak se to prostě popsat nedá. Skvělé. Po vydání se výrok plošinovka posune opět o level výš. Na hru se nemůžu dočkat a budu jen hltat každý trailer, co bude do světa vypuštěn. Teď už nám zbývá jen čekat na demoverzi a věřit v betu. Hra vychází na podzim letošního roku pro PS3, přesné datum se zatím neví, ale doufejme, že bude v co nejbližší době a ne až v listopadu - a okamžitě zapuďme jakoukoliv představu o možném odložení hry, na to nechci ani pomyslet. I přes obavy od zlynočvání fanoušků musím zmínit i možnost případného zrušení titulu - nadějně vyhlížející hry někdy i takto dopadají. A bojím se právě, že hra s potenciálem, jakou All 4 One určitě bude, může být jednou z nich.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama