Co nás ještě čeká v betě Diabla 3?
Speciály Diablo 3 Článek Co nás ještě čeká v betě Diabla 3?

Co nás ještě čeká v betě Diabla 3?

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

23

Konkrétní datum vydání třetího Diabla na letošním BlizzConu sice nepadlo, ale to neznamená, že bychom se o hře nic nedozvěděli.

Reklama

Aktuálně běžící beta obsahuje zhruba dvě hodiny herního obsahu, jež eskalují v bitku s jedním z bossů - Skeleton Kingem. V horizontu několika málo týdnů má však Blizzard v plánu menší update, jenž naneštěstí nenabídne nový obsah, přesto byste ho ale neměli minout. Jak se nechal slyšet Alex Mayberry, vývojáři stále ještě vychytávají veškeré aspekty titulu jako je rychlost regenerace, balancování obtížnosti a tak dále. „Oproti aktuální verzi hry si jistě všimnete celé řady změn. Nepůjde ale samozřejmě o nic zásadního. Jsme těsně před dokončením a jde tak spíš o pilování k dokonalosti.“

Největší výhodou bety je však podle studia možnost otestovat servery. „Takovýto počet současně hrajících fanoušků nám umožňuje důkladně otestovat zátěž serverů a identifikovat problémové oblasti, na jejichž opravě můžeme následně zapracovat. Co se hry jako takové týče, evidujeme samozřejmě obrovskou zpětnou vazbu od hráčů, což je neuvěřitelně nápomocné. Aktuálně se tak třeba soustředíme na skill systém, u nějž tak úplně nechceme, aby si hráči mohli schopnosti měnit jako na běžícím pásu.“

Pokud vám to náhodou uniklo, Diablo 3 oproti svému předchůdci drasticky změnilo přístup k vývojovému stromu, jenž už není zamčený na konkrétní povolání. Místo toho hra nabídne celou řádku tzv. aktivních skiilů, které budou kompletně přizpůsobitelné. Ty se odemykají s každou získanou úrovní, přičemž současně můžete využít vždy šesti aktivních a tří pasivních. Ty navíc nejsou přiřazeny permanentně, ale lze je dle libosti měnit a dokonce prý i během soubojů. To by se ale, jak Mayberry zmiňoval, mohlo do vydání finální verze gamesy změnit a do každé šarvátky byste tak nastupovali s pevně navolenými skilly.

„V současné době si trochu hrajeme se způsobem jakým lze jednotlivé schopnosti vybírat a měnit. Nebudu teď prozrazovat nic konkrétního, ale určitě se to projeví v betě. Zatím jsme tuhle část titulu ještě neuzavřeli. Máme v plánu několik nenadálých změn a jsme docela zvědaví na reakci hráčů.“ Tím nejtěžším ale podle Mayberryho je zajištění toho, aby náhodně generovaný obsah nebyl až moc náhodný. Což sice možná zní úsměvně, ale je to údajně celkem dřina. „Je to jako když stavíte Hvězdu smrti z Lega. Skládá se z celé řady nejrůznějších částí, jež je třeba dát dohromady. Pokud se ale rozsype, jsou to tisíce a tisíce relativně nesouvisejících věcí.“

Všechno ale nebude náhodné. Dungeony prý budou rámcově stejné pouze s tím, že se bude měnit vzezření, stejně tak bude náhoda omezena v případě nepřátel, kořisti a hlavně významných událostí v herním univerzu. „Jak budete putovat po Tristramu, navštívíte celou řadu chrámů, přičemž v každém se bude vždycky dít něco jiného. Pokud budete hrát dostatečně často a dlouho, zjistíte, že se některé opakují. Stejně tak ale můžete to samé místo projít desetkrát a nevidět všechny varianty. Nebo klidně i dvacetkrát.“ A něco obdobného se podle Mayberryho plánuje i do budoucích updatů.

„Hra nám umožňuje přidávat do ní celou řádku věcí i po vydání. A to kamkoliv budeme chtít. Paradoxně jako hráči ale možná ani nepostřehnete, že jde o něco nového. Tedy za předpokladu, že nebudete hrát tak často, abyste zažili každou variantu. Mimo to ale máme samozřejmě v plánu i klasická rozšíření. Je to všechno součástí našeho plánu, ale na to máme ještě docela dost času.“ Diablo 3 vychází pravděpodobně na začátku příštího kalendářního roku, ale již nyní vypadá sakramentsky zajímavě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama