Letos vedou Palworld, Helldivers 2 i český Gray Zone Warfare.
Výzkum společnosti Video Game Insights ukazuje, že kooperační tituly stále nedosáhly vrcholu své popularity. Loni jich vyšlo historicky nejvíc a letos zatím tvoří skoro polovinu všech prodaných herních kopií.
Výzkum čerpá data ze Steamu, kde vývojáři uvedli v minulém roce 799 co-op her. Zatímco z bezmála čtrnácti tisíc titulů tvořily pouze 6 %, z prodejů si ukously silných 36 %. Letos je číslo ještě silnější. V první polovině roku 2024 drží kooperační hry 46% podíl v prodejích.
Letošní tahouni jsou jasní. Jde jednak o nečekaný hit Palworld, který prodal 19 milionů kopií a najednou ho hrálo přes 2 miliony hráčů, jednak Helldivers 2, kteří zaznamenali 11 milionů prodaných kopií. První čtyřku doplňuje hororový Content Warning s 2,5 miliony a česká taktická akce Gray Zone Warfare, která si v prodejích připsala 1,4 milionu.
Dobré výsledky kooperačních titulů dokládá výzkum i dalšími čísly. Například i nejhůře prodávaná čtvrtina co-op her je na tom dvakrát lépe než stejná kategorie ze zbytku. Průměrný co-op titul prodá 40 tisíc kopií, přičemž ostatní hry mohou počítat s průměrem 5 tisíc. Za faktory, které nepoměr způsobují, považuje VGI možnost lepšího sdílení kooperačního zážitku nejen mezi samotnými hráči, ale také prostřednictvím streamů nebo memů. Roli hraje také znovuhratelnost.