Co se mi líbí a nelíbí na F1 2010.
Blogy čtenářů Článek Co se mi líbí a nelíbí na F1 2010.

Co se mi líbí a nelíbí na F1 2010.

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Jakožto velký fanoušek královny motorsportu, jsem příchod téhle hry docela dost netrpělivě očkával. Nyní po měsíci a kousek přišel čas se sám sobě…

Reklama

Jakožto velký fanoušek královny motorsportu, jsem příchod téhle hry docela dost netrpělivě očkával. Nyní po měsíci a kousek přišel čas se sám sobě podívat do očí a říct si, jestli je tohle hra, kterou jsem tolik očekával. Už nyní prozradím, že je i není.

 

 

Vrhnu se především na sepsání dojmů ze singelplayeru této hry, protože jsem v multiplayeru neodjel dost závodů, abych ho mohl nějak výrazně hodnotit a vynášet nad ním nějaké verdikty. Jen pro úplnost dodám, že za vývojem této hry sotjí Codemasters Birmigham Studio a celá hra je postavena na modifikovaném EGO enginu (lidé z herní branže takto upravený engin nazívají EGO 2.0). Celý singelplayer F1 2010 se točí kolem vaší jezdecké kariéry. Máte svého agenta, který vám vyjednává nové kontrakty, říkám vám jak se vyvýjí vaše postavení uvnitř týmu atd. Jak si vedete jako jezdec poznáte také z přítomností novinářů, kteří netrpělivě postávají před vaším motorhomem, kterým po dokenčení závodů dáváte interview. Tady si musíte dávat pozor co řeknete, protože každé vaše slovo má vliv na vaše postavení uvnitř týmu. A od toho se odvýjí to, jakou dostávte techniku. Jestli lepší nebo horší, než co má k dispozici váš stájový kolega.

 

Také se mi líbí, že vaším hlavním průvodcem závodním víkendem je váš závodní inženýr, který vás neustále informuje o situaci kolem vás, ať už jste v boxech nebo na trati. Co se týče výběru závodů máte na výběr buď to jeden závodní víkend nebo jízdu na čas. Prostě klasika. Ve hře na vás čakájí do detailu zpracované okruhy lotšní sezóny, kterých je dohromady 19. Oficiální startovní listina letošního ročníku se všemi týmy a jezdci. Na výběr máte různou délku závodů a vůz si můžete nastavovat tak, aby vyhovoval vašemu jízdnímu stylu. Co se týče jizdního modelu tak se hodí říct, že to není ani simulace ani přehnaná arkáda. Tady dost záleží na vašich jezdeckých schopnostech. Prostě a jednoduše si můžete zapnout a vypnout spoustu jezedcký pomůcek, jako kontrolu trakce, abs či automatické řazení atd. Také se mi líbí přitomnost populárních flashbacků, díky kterým můžete vrátit čas o kousek zpět a vyhnout se tak bouračce, která se vám právě přihodila.

 

Největší chloubou této hry je podle slov vývojářů unikátní systém počasí. Prý v žádné jiné závodní hře nenajdete více propracovanější systém počasí jako F1 2010. A s tím naprosto souhlasím. Už několikrát se mi stalo, že mi vrtochy počasí, připravily pěkně horké chvilky. Jeden příklad za všechny. Jel jsem závody v Malajsii, kde jsou vydatné lijáky na denním pořádku. Jedno kolo před mojí plánovanou zastávkou v boxech začali okruh s krápět první dešťové kapky. V ten moment mi začal šrotovat mozek, jestli vyčkávat venku na ojetých gumách a nebo jed přezout na pneumatiky do mokra. No nic, rozhodl jsem se zůstat na trati co nejdéle to půjde a pak přezout na mokré gumy. A proč jsem se rozhodl zůstat na trati na ojetých gumách? Protože do konce závodu nezbývalo už moc kol, a chtěl jsem ho už dojet na těch mokrých gumách až do konce. Když prší tak do hry vstupují i další faktory. Musíte být na mokré gumy šetrní nebo je sjedete a je po srandě. Když se vyjíždí suchá stopa musíte je chladit atd. Prostě musíte myslet jako pilot formule 1. Nádhera.

 

 

Po závodní nirváně, přichází na řadu studená sprcha. Na hře mi ze všecho nejvíce vadí opravdu stupidně provedené pit stopy. Nemyslím tím samotnou výměnu kol na voze, ta je provedena jako v reálu pomocí motion capture technologie. Já mám hlavně na mysli výjezd z boxového stání. Pokaždé je to stejné. Pokud stojíte v boxu a do pit lane začnou prijíždět další vozy, tak vás hra prostě nepustí ven. Musíte počkat až všichni kolem vás projedou. To se vám pak může stát, že místo klasickýh 4 až 5 sekund stravíte při samotném pit stopu i sekund 12 až 13 a to už je skara znát. Nejvíce mě vždycky dokáže naštvat, že mě hra drží tak dlouho, že jezdci z ostaních týmu co přijeli ke své zastáve až po mě, se díky této hloupé chybě ocitnou několik sekund přede mnou. Pokud chcete, aby vaše zstávka proběhla v klidu tak jak má, musíte do boxů přijet minimálně o kolo dříve, než máte od hry naplánováno.

 

Další věcí, která mi také docela vadí je někdy až velká tvrdost a přísnost hry k vašemu chování na trati. Stačí si někde jen o trohcu zkrátit zatáčku a už jste napomenuti. Stačí se jen hloupě otřít o soupeřovo auto a už vám hra zděluje penalizaci buď to průjezd boxy nebo přičtení 20 vteřin k vašemu cílovému času. Někdy je to vyhnáno až do absurdna a jen si říkaté "proboha co jsem zase provedl." Občas se také obejví i nějaký ten menší bug, ale zatím jsem nenarazil na žádný závažnější na jaké  na youtubu. Sem tam pozlobí i umělá inteligence vašich soupeřů, ale dá se to přeží. Ale ty pit stopy mě totálně štvou. A ani první patch to neopravil. Codies se dušovali, že to tímto pathcem opravily, ale to není vůbec pravda. Mám takové obavy, aby to vůbec nějak napravily. Co se týče tolik, předvším v médiích, propírané nepřítomnosti Safety caru, tak to mi vůbec nevadí. Kupoval jsem si předce tuhle hru kvůli monopostům F1 a né kvůli SC.

 

F1 2010 položila silné základy nové závodní série, z dílen mistrů tohoto oboru. Do budoucna stačí vychytat všechny nedostatky a budeme mít zaděláno na velmi slušnou závodní sérii.

 

Zde jsou dvě videa, která jsem pořídil při hraní F1 2010:

 

 

[embed]http://www.youtube.com/v/NZ30BNtwfUY[/embed]

 

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama