Confrontation – fantasy, která si na nic nehraje
Preview Confrontation Článek Confrontation – fantasy, která si na nic nehraje

Confrontation – fantasy, která si na nic nehraje

1

Válka zuří světem, kusy masa poletují vzduchem a je jen na vás, zdali pomyslný jazýček vah strhnete na stranu pravdy a lásky.

Reklama

Francouzské vývojářské studio Cyanide (neplést s Cyanide and Happiness!) se nám v poslední době skutečně činí. Po loňském vydání hry na hrdiny A Game of Thrones: Genesis momentálně makají i na podobné věci Of Orcs and Men a navrch mezitím stihli vytvořit také taktickou fantasy strategii Confrontation. Její vydání je naplánováno na 6. dubna a proto jsme se mrkli, zdali je oč stát.

O co ve hře jde? Zavřete oči, představte si libovolnou "chodící" misi ve Warcraftu III... ...a můžete je zase otevřít, protože s tímto prostým popisem veškeré líčení také končí. Sympatická jednohubka Confrontation překvapuje tím, že vlastně nemá příliš čím překvapit. Kupodivu to ovšem není v neprospěch celého zážitku.

Je libo fantasmagorii?

Okamžitě po spuštění kampaně člověka až vyděsí detailnost herního světa. Maniakální vypravěč úvodního videa, který sám nejspíše ve volném čase ujíždí na nějaké luxusní zakázané látce, afektovaně deklamuje cosi o válce čtyř frakcí s neuvěřitelnými emblémy vlka (!), ptáka (!!) či (probůh) škorpióna (!!!) a další havěti. Kvarta ras obsahuje různé jednoty, a pozor nechybí mezi nimi ani chemical beasts! Ragnarok je prý tady a s ním zřejmě dorazila i luxusní přehlídka přehrávání.

Ujetý úvod ovšem zaujme právě pro pološílené podání a kadence mnoha roztodivných informací o fikčním světě Confrontation připomene, že máme co dočinění s již rozjetým světem stejnojmenné deskové hry na způsob Warhammeru od Game Workshop. Ne, digitální Confrontation možná nedosahuje stejné popularity, rozhodně ale nabízí tuny detailů.

Jedním z nich je třeba i skutečnost, že nejde o čistokrevnou fantasy s elfy, trpajzlíky a další klasikou. Těšit se tak mohou fanoušci steampunku a jiných žánrových kočkopsů. Jenže jak se to celé vlastně hraje?

Ten umí to…

…a tamten zase tohlencto. Confrontation vás nechá ovládat několikero hrdinů na cestě za splněním jejich přímočaré mise. V izometrickém pohledu a 3D grafice. Mezi vojcly nechybí variace na základní typy každé podobné hry – jeden je velitel, jiný zase mág a další přímočarý bijec.

Všechny postavy přirozeně získávají zkušenosti a postupně se jim tak odemykají podpůrné schopnosti různých tradičních kategorií – útočná kouzla uštědří nepříteli políčko, podpůrná naostří kamarádův meč a funkci léčících si už domyslíte.

"Confrontation je v ranku zcela průměrného zážitku."

Klíčem k přežití je naklikat tváří v tvář nepříteli tu či onu správnou kombinaci. Abyste se nemuseli nazpaměť učit hordy klávesových zkratek, je možné čas zastavit a v poklidu skupině naordinovat ta správná komba.

Potud zůstává Confrontation v ranku zcela průměrného zážitku, který není dobrý ani špatný a klidně byste si jej mohli nechat uniknout. Ale počkat, je tu toho totiž více!

Dole v dole

Hlavní kouzlo hry totiž nastává díky level designu. Ten je totiž poměrně klaustrofobický a to nejen v interiérech (podzemní základny), ale i na povrchu.

Tady se naplno projeví hrátky s formacemi, protože panáci se o sebe často zasekávají (pathfinding by, pravda, mohl ještě dozrát) a je třeba inteligentně postupovat kupředu a volit správná kouzla.

Čas od času se navíc objeví nutnost grupu rozdělit a právě v těchto okamžicích se objevuje největší kouzlo Confrontation. Ponecháte třeba u ovládací páky osamocenou slabou kouzelnici a půjdete vstříc smrti s větší partou, jenže co když kouzelnici přepadne někdo ze zálohy a ona se bude muset bránit sama?

Oponenti jsou navíc tuzí jako skopové i s početní převahou se bez týmové hry zkrátka neobejdete. Stačí si jen jednoduše odskočit na záchod, nezapauzovat a po návratu na vás akorát smutně svítí „screen‚ game over“.

Není to žádná hardcore záležitost na způsob UFO: Enemy Unknown, ale stačí to k příjemnému hernímu požitku. Confrontation si zkrátka na nic nehrají a za těch 700,- Kč dovedou zabavit, aniž by vám pomocí reklamy vtloukaly do hlavy, že jde o největší herní událost současné geologické éry.

Na struně inovace

Kromě hratelnosti jedoucí na fajn neutrál je třeba ukázat erektovaný palec i fantasy pojetí Confrontation. Zlí jazykové by samozřejmě mohli říct, že také jiné deskovky (a nejen ty) kombinují technologii a magii. Ve světle současné videoherní fantasy produkce je ovšem příjemné, že tak činí i další nový interaktivní titul.

Při postupu krajinou tak z repráků netradičně brnká elektrická kytara, v podzemí na vás zase vylezou nefalšovaní roboti a stylizace přesto drží pohromadě a umí překvapit.

"Hra překvapí hutnou encyklopedií, kde si lze číst detaily o různých rasách a soupeřích."

Jasně, bylo by možná příjemnější, kdyby se Confrontation pustil do nějakého obsáhlejšího vyprávění, jenže když valná většina videoher dnes servíruje stále stejné pojetí fantasy, i zrnko inovace je vyváženo cenou zlata.

Confrontation navíc překvapí také poměrně slušnou encyklopedií, kde si lze číst detaily o různých rasách a soupeřích, jenž (žel bohu) nevyplynou z průběhu misí samotných.

Konformita Confrontation

Plná verze hry, stojící něco kolem deseti krabiček cigaret (abychom si to správně aproximovali), se na nás vyvalí již 6. dubna a z dosavadních dojmů se zdá, že má smysl si datum zakroužkovat do kalendáře.

Je ale otázkou, kolik příjemností z preview verze se vyskytne i v prodávané krabici. Pokud přibude hrátek s rozdělováním týmu a audiovizuál si udrží svou neotřelost, milovníci fantasy strategií by si určitě hru neměli nechat uniknout.

Avšak nedostane-li se na nic z toho, nebude třeba proplakat kapesníky, pokud na Confrontation nebudete mít čas či peníze.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama