Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Články

Global Ops: Commando Libya – tenkrát na jihu

Global Ops: Commando Libya – tenkrát na jihu

Když se Gears of War spustí s Modern Warfare, plod jejich opilé lásky může vypadat jako Global Ops: Commando Libya. Jak už to ovšem bývá u podobných ovíněných případů, potomek bude mít zaděláno na nejeden defekt.

23. 12. 2012 07:00
9
X Rebirth – na velikosti lodi záleží

X Rebirth – na velikosti lodi záleží

Nejnovější díl vesmírné lítačky přilétá s náloží změn, z nichž tou největší je změna hráčovi lodi. Připravte se na ovládání masivního křižníku a jeho stíhacích eskader.

27. 7. 2012 14:00
9
Epic Mickey 2: The Power of Two - hopsačka na hudební struně

Epic Mickey 2: The Power of Two - hopsačka na hudební struně

Druhý Mickey se nás znovu snaží přesvědčit, že cartoony nejsou jen pro malé děti. A tentokrát se na něj snad budeme koukat i perspektivou střízlivé kamery!

14. 7. 2012 12:00

Komentáře

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
25. 5. 2012 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Turtle: Virmire si pamatuju, že mě mátl stále stejně vypadajícíma místnostma. Co se týče "ducha lokací", nevím, nejde-li do nějaké míry o nostalgii. Nebo nemá-li to souvislost se soundtackem, který je podle mě v ME3 slabší než v ME2. Jinak ale souhlasím s tím, že některé změny do ME3 jsou takové podivné, i když nejvíce bych sérii vytknul absenci kontinuity - je zvláštní, že na to, jak mají dějové linie návaznost, tak tato zcela chybí stylu. Cerberus je v ME1 zlý a bez spešl zbrojí, v ME2 zase příjemně oranžový a hodný, v ME3 naopak znovu zlý a kybernetický... Dalo by se pokračovat. Třeba mi přijde obskurní, že v ME3 nedošlo na využití lokací z prvních dvou dílů, kterým by se dostalo updatu dle současných válečných událostí. Na okupovanou Omegu, na okupovaný Eden Prime, na Illium pod útokem Reaperů a podobně. Velmi snadno by šlo známé lokace z minulých dílů "pokrčit", obydlet nepřáteli a vhodit do hry znovu, třebas jako vedlejší questy (nebo snové pasáže; proč chodím lesem, když bych mohl vzpomínat na to, jak jsem nechal Ashley na Virmiru při snovém chození po Virmiru? ) . V tomhle mi ME3 přišel skoro jako anti-sequel, prostě i přes návaznost děje jsem ho podvědomě nevnímal jako součást nějaké série, protože jednotlivé díly série se od sebe dost liší lokacemi, stylizací i hratelností. Něco jsi už vypíhl (i když ne se vším souhlasím jako s problémem) , ale kde je třeba, byť je jediná, symbolická mise s MACO?

Jak jsem řekl, hutná akce mi nevadila. Mnohem více mne sraly ploché dialogy, které považuju za důležitější součást "RPG hraní" než rozmýšlení při boji. Ale to záleží člověk od člověka.

Souhlasím, že je ME3 nahodnocený a zcela subjektivně, za přešlapy proti kontinuitě a horší dialogy i postavy bych mu dal nejspíše těch 70%. Nicméně tohle je trochu alibismus, protože to tvrdím až dva měsíce po vydání (na druhou stranu to intenzivně hraju až v posledních týdnech) , takže kdo ví, co bych říkal 5. března.

Mno, nesouhlasím s tím, že postavy jsou vedlejší. Co je příběh? Kauzálně spojená série událostí, které spolu nějak souvisejí a dojdou (dle teorie vyprávění) uzavřenému vyvrcholení. Můžeme samozřejmě mít příběh bez postav (viz mnohé dokumenty) , ale nikoliv postavy bez příběhu (biografie VŽDY něco vyprávějí) , nicméně i průměrná story je "kořeněná" dobrými postavami. Nejde o nadbytečné koření, ale o rozdíl mezi neosoleným jídlem (=nuda) a osolenou baštou...

Abych se vyhnul divným analogiím, postavy jsou podle mě v příbězích často velmi podceňované a ve hrách to platí dvojnásob, protože jim chybí kompletní herecký přednes, často i komplikované literární dialogy a hlavní postava je navíc hráčův avatar, který je ke všemu ještě často němý... Snažit se u tohoto o nějaké zajímavé postavy je dost vo hubu, ale ME2 dokázal, že to jde.

Jenže pak to ME3 zaznil, když se řada zajímavých postav ukázal jen na okamžik (nejhůře dopadl asi Thane) a nové to nahradily minimálně. Občas ta kontinuita vyšla na jedničku, jako v případě Conrada Vernera, jindy, jako v případě Vegy, mi většina dialogů se Shepardem přišla plochá jako prkno (o to jsou divnější scény, kdy se teammembeři baví mezi sebou sami, leč které jaksi snadno proklouznou mezi prsty) .

Nemyslím to jako nutné hanění celé série nebo svojí teze v článku, že "trilogie Mass Effect možná je Občanem Kanem videoher". Myslím naopak, že je fenomenální, že se vůbec můžeme o nějaké plnohodnotné a interaktivní leč navíc "filmově vypadající" hře (čili vynechejme přímočaré adventury, které taky mnohdy oplývaly dobrou story) bavit v těhle souvislostech.

PS. Klendagon AFAIK vysvětlili trochu v ME2, ne? Ten mrtvý Reaper, kde hráč potkal Legiona...

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
22. 5. 2012 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Turtle: To je, řekl bych, dost subjektivní názor. Například level design by v ME1 přišel výrazně horší než v obou pokračováních (dodnes pamatuju na bloudění po Citadele nebo Virmire) , naopak akce mi v ME3 příjde zdaleka nejlepší - je sice velmi střílečkovitá, ale vyvážený mix mezi schopnostmi a interfacu (například konečně smysluplné užití Medigelu) pro mě hratelnost akčních pasáží katapultuje nejvýše v sérii. Ale aby bylo vyrovnanosti učiněno zadost, dialogy mi naopak příjdou v celé sérii nejhorší jak co do scénáře (kvality a stylu informací) , tak i voleb.

U ME3 mi třeba přišlo, že animace/dialogy stříhal někdo z dob ME1. U spousty dialogů mi po jejich konci vyskočila divná sekundová až dvousekundová pauza, kdy na sebe panáci jenom čuměli. To se mi hodně stávalo v ME1, v ME2 ti IMO naopak zmizelo a pak - bác - v ME3 je to zase. Leč, neměl jsem u sebe při hraní stopky, takže to opět nebudu prokazovat.

Jak jsem řekl, tohle jsou poměrně subjektivní měřítka - kde někdo chce více RPG, jiný požaduje hutnou akci. Můj text především nebyl substitutem recenze - zaměřoval se především na kauzu, u které snad nelze zpochybnit, že se celá točila kolem neslavného konce.

Bez urážky, ale vzhledem k tomu, že rozebírám story a nikoliv hratelnost, pak věta "snad jenom postavou jsou dobré" mi příjde jako vtip. Postavy jsou to, co příběh dělá, jakýkoliv příběh. Jak máš 'dobré' postavy (a je vcelku šumák, že za to může ME2) , tak máš vyhráno.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
22. 5. 2012 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Arindis: Yep!

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
17. 5. 2012 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jojo, možná by bylo lepší začít psát, kdo DOJEDE na letošní E3

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
14. 5. 2012 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Unity je hrozně zbytečně podceňovaný. Nevím, mě přijde, že důležitější jsou vývojáři než engine. Half-Life 1 taky běžel na de facto id Tech 1 a. k. a. Quake enginu, žejo.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
8. 5. 2012 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasný, protože Maxis je zrovna jedno ze studií, které ty peníze přehrabuje vidlema...

Sociální hry hrají milióny lidí. Jako takové mají své místo k reflexi. Ono většinová populace ještě nedávno častovala VŠECHNY videohry podobně jako vy teď mluvíte o těch sociálních, a díky bohu se na ně taky nedalo, víme?

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
8. 5. 2012 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak se ukáže, co je Dead Space 3 (jestli to bude trojka) zač, čekejte brzké preview. Příjde mi totiž nanejvýš podovné, že podle spekulací má být završení TPS trilogie, jež se díl za dílem přibližuje Zemi, realizované jako FPS na nějaké přerostlé sněhové kouli...

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
8. 5. 2012 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sociální hry mají taky právo na život! : -O

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
6. 5. 2012 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bedikk: Díkes. Ještě když byly známé jen náznaky vo co půjde, měl jsem ve skutečnosti dopředu připravený skelet článku, který byl dost negativní. Jednoduše proto, že se nezdálo, že by Black Ops 2 měl přijít s čímkoliv novým. Většinu tohoto textu jsem toho musel zahodit, když středeční info odhalilo tolik snah o inovaci Neříkám, že to dopadne oukej; taky mám k Black Ops 1 hodně výhrad. Leč přišlo mi důležité zamyslet se nad tím, proč asi Treyarch dělá, co dělá.

Jinak obecně, jak tu někdo vypíchl, že podobný článek vznikl v době oznámení Assassin's Creed III (viz [ odkaz ] tak to jde ruku v ruce s tím, že mi příjde, že preview ve stylu "opíšeme PR materiály" je přežité. Podobně jako u recenze i u novinek by se mělo zamýšlet nad tím, co změny znamenají pro hru, hráče i průmysl. Bez tohoto by stačilo sem jen repostovat oficiální materiály od vývojářů/distributorů, a na to čtenáři nepotřebují chodit na specializované herní servery....

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
4. 5. 2012 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak abych tak ještě dodal, jestli některému ze čtenářů vyhovuje o libovolné hře mluvit jako o "sračce největší" nebo o titulu, který je "tisíckrát lepší než jiný titul", nemůžu mu to upřít. Je to konec konců snazší, než libovolnou hru rozebírat a přemýšlet nad ní. A je fuck, jde-li o Black Ops 2, Farmville nebo Rock of Ages. Pokud ale tito čtenáři budou mít k mojí analýze výhrady, pak prosím, vypichujte konkrétní věci. Na obecnou filipiku se totiž nedá reágovat jinak, než kroucením hlavy.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
4. 5. 2012 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prso: Námitku nechápu. Co konkrétního z "historie RTS" článek ignoruje? Popři prosím nějak validně fakt, že byla na vrcholu v druhé půlce 90. let a dnes je jako dominantní žánr na mainstreamovém okraji...

Pointa mojí teze je, že BO2 může svým "pseudo RTS Strike Force" módem napomoct revitalizovat RTS obecně.

cavaski: "Definitivní soud" je samozřejmě možné vynést až po 13. listopadu. Nicméně leccos lze vyčíst už z toho, co a jak bylo o hře oznámeno.

CzePavel99: To není "trapné vymlouvání se". Ačkoliv si třeba lidé myslí něco jiného, skutečně mi Activision necpe do kapsy peníze. To je jednoduše zhodnocení stylizace hry. Nepopírám (ani v článku, myslím) , že nový engine by byl potřeba jako sůl. Jde mi ale o to, že v tomhle konkrétním případě může být starý engine paradoxně výhodou.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
3. 5. 2012 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Machine78: Osobně mám u BO1 SP velký problém s tempem, které se nemění a je zcela fuk, jestli se bojuje ve Vietnamu nebo na Kubě. Nicméně oceňuju POKUS o inovaci vyprávění v CoDu, který se v porovnání třeba s plochostí story MW1 a 3 nedá srovnávat.

MP nehodnotím.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
26. 4. 2012 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naneštěstí pro "reálná pravidla" je Crysis taky sci-fi. Zatímco v reálu když si obleču kamarádovi bundu, tak to ze mě neudělá kamráda, v Crysis 2 evidentně nanosuit ZMĚNIL Alcatrazův hlas na konci na Prophetův. Upřímně je mi putna, jak to Crytek vysvětlí; jenom vysvětluju, proč jsem do textu napsal, co jsem do něj napsal Enjoy.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
26. 4. 2012 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já to nějak nechápu, CoD má úžasný marketingový potenciál a i kdyby se Black Ops 2 odehrával za Třicetileté války, tak se toho stejně prodají desítky mega kusů. Tohle vyčerpávání moderního tématu to jenom žene nad hrob opakování opakování opakování.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
26. 4. 2012 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by znamenalo, že Black Ops 2 se nejspíše nebude odehrávat v sedmdesátých letech, jak se spekulovalo (dle linie BO1-60s, BO2-70s, BO3-80s) . Na druhou stranu, současno-budoucnost by taky mohla být je jednou z časových linií.

Škoda, toho CoDu z WW1 se tedy asi jen tak nedočkáme.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
26. 4. 2012 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PuruP: Srovnáváš jablka s hruškama a ignoruješ fakta. Aplikuj si své srovnání se situaci, kdy by Eziův oblek uměl zastávat funkci orgánů, měl v sobě nahranou Eziovu osobnost a ne-Ezio, nesoucí ho na sobě dlouho dobu, by Eziovým hlasem pronesl "Říkají mi Ezio! "

Myslím, že Crytek ví, co říká, když pronáší, že se vrací Prophet. Může se ti nelíbit, že se nevrací Alcatraz, ale v tom případě nadávej Cryteku, nikoliv nám. My jen tlumočíme, co oni dělají a říkají.

JakER: Nikdo nevylučuje další prequelové díly. Ale podivnost vyprávění Cryteku nikdo neupře. Snad se to ve trojce konečně pokusí napravit.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
25. 4. 2012 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PuruP, Alcatraz: "In the demo we saw last week, Prophet is working as part of a resistance group within a swampy area that was once China Town. " Zdroj [ odkaz ] Pravděpodobně bych našel další, ale tenhle zmiňuju i v preview. Crysis 2 končí tím, že "Alcatraz" řekne Prophetovým hlasem "They call me Prophet". Co konkrétního je na těchto informacích nejasného? Ano, Crytek tak zase odklízí ze scény Alcatraze, ale jelikož totéž udělali i s Nomadem, není na jejich přístupu nic šokujícího.

Bylo mimoto řečeno, že oblek nahrazuje hlavní postavě plíce a expanded universe mluví i o tom, že zastává další funkce. Jít o krok dále a říct, že teda Alcatrazovu DNA (jeho obličej stejně asi už neuvidíme) nahradil Prophetovou už není moc nadsazené.

Samozřejmě na definitivní info si počkáme ještě rok - ale nyní zkrátka všechny materiály o C3 a info z konce C2 mluví o tom, že se vrací Prophet, nikoliv Alcatraz.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
25. 4. 2012 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zoomfire: Jak již zmínil Anborn, jednička sice neměla valnou story, ale právě proto nebyla plná vyprávěcích archetypů. V tomhle smyslu je lepší skutečně vydat hru s jednoduchým dějem, než vydat hru plnou klišé.

R2-D2: Autorova deziluze pramení z toho, že nové informace o Crysis 3 pouze minimálně zmiňují nové strhující efekty. Je zmíněno, že hra bude užívat DX11 a tím to končí. Pokud by hra přinášela nové kvality, bezpochyby by to PR oddělení neopomnělo zmínit.

Nepopírám, že Crysis 3 vypadá velmi dobře. Vypichuju jenom to, že mu chybí elán jedničky (a částečně i dvojky) dělat revoluce ve vizuálu.

ondra 865: New York jako největši byla ironie. Měl jsem to možná vyznačit kurzívou, moje chyba.

Jinak jak zmínil někdo nad tebou, Nomad zemřel v kánonickém komiksu. Jestli to Crytek retconuje je už na nich, ale v tom případě by pošlapávali vlastní story. Viz zde [ odkaz ] .

Co se týče číselného zhodnocení, je s tím samozřejmě problém, už jen proto, že MetaCritic dává malý prostor indie hrám. Příjde mi ale, že co se týče nějakého obecného konsenzu ohledně toho, je-li hra A lepší než hra B, pak jsou agregáty hodnocení to nejmenší zlo, na které lze brát ohled.

Nepopírám, že někomu se C2 může líbit víc jak C1. Jeden má rád holky, jiný zase vdolky. Ale je evidentní, že C1 získal procentuálně lepší skóre než C2. Co jiného než hodnotící agregát má nějaké povolání ukázat mezi nimi rozdíl?

PuruP: Prorok se spojil s Alcatrazem na konci Cryss 2. Poslední hláška je jeho hlasem, ergo Prorok se vrací. Jeho přítomnost zmiňují myslím i rozhovory s vývojáři (ale teď za to ruku do ohně a odkaz nedám) .

Jestli jsem nějaké kritiky pominul, sorry, nestíhám.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Náročná" nemusí být nutně totéž, co "dobrá". Pokud PC utáhne bez problém Crysis 2 na vysoké detaily a má problém se strategií King Arthur 2, je na tom cosi zvláštního.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, to je hodně chytré, distancovat se od vlastního díla...

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
20. 4. 2012 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jojo, deset mega navíc pro indie scénu je nádhera.

Ve srovnání s AAA scénou to ovšem není nic tak megalomanského...

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
18. 4. 2012 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další retro články jistě budou, jenom sepsat toho chvíli trvá (tenhle text byl ve své původní verzi dlouhý asi jako tři běžné články) .

Řekl bych, že další na řadě bude právě Valve. Po nich asi BioWare.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
16. 4. 2012 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je pecka. V Crysis 3 se vrátíme do NYC, kde (twist! ) bude džungle. Doufám, že v Crysis 4 se pro změnu vrátíme na ostrov z jedničky, kde (double twist! ) zase budou růst mrakodrapy...

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
15. 4. 2012 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jebo: Řeší se to proto, protože sto lidí, sto názorů. Rozhodně podobné studie mají na akademické půdě stoji roli. Když se zjistí, že hry vzbuzují v lidech nutkání jít se sekerou do ulic a takovéto zjištění podpoří jiné studie, tak se to musí brát v potaz. Jde jen o to, aby ty studie byly dělány vědecky, nikoliv dojmologicky.

Lada Loukota
Lada Loukota
Level 1 Level 1
13. 4. 2012 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Temgotin: To není nutně pravda, film si taky prošel (a mnohdy stále prochází) stejným nařčením. Ostatně Bushmanova GMA nemluví jenom o hrách. Poslední velká kauza, který mě v souvislosti s filmy napadá, byli Takoví normální zabijáci, a ti dočkali nějakého osočování, že jde o oslavování vraždění! Navíc u her do toho jde prvek interaktivity - ve filmech se jen "díváme", jak někdo někoho likviduje, ve hrách to ale přímo my "vykonáváme".

darknoon: Tak.

Reklama
Reklama