Control Resonant bude větší a ambicióznější než první díl, odehrává se 7 let po něm
i Zdroj: Remedy Entertainment
Control Resonant Novinka Control Resonant bude větší a ambicióznější než první díl, odehrává se 7 let po něm

Control Resonant bude větší a ambicióznější než první díl, odehrává se 7 let po něm

Jan Urbančík

Jan Urbančík

2
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S Apple Mac

Půjde o akční RPG se soubojem na blízko, Dylan a Jesse si prohodí role.

Reklama

Finské studio Remedy dnes v noci na The Game Awards představilo Control Resonant, pokračování úspěšné akce z roku 2019. Už trailer toho ukázal poměrně hodně, následně jsme se ale dozvěděli spoustu dodatečných informací na různých webech, které dostaly přístup k exkluzivní prezentaci pro vybrané novináře, či přímo od vývojářů. V článku si tedy všechno důležité shrneme.

Začneme u zasazení – Control Resonant se odehrává v roce 2026, tedy 7 let po prvním díle, 3 roky po Alanu Wakeovi 2 a pouhý rok po FBC: Firebreak. Jesse Faden, ředitelka FBC, záhadně zmizela a my se ujmeme role jejího bratra Dylana, který se poprvé po více než 20 letech (v roce 2002 ho po Ordinary AWE FBC unesla a v podstatě uvěznila) vydá do venkovního světa. Rezonance Hiss (a také nebezpečný mikroorganismus Mold) totiž unikla z Nejstaršího domu do celého Manhattanu a bude naším cílem zastavit nejenom ji, ale také všechny další hrozby.

Ačkoli je Control Resonant plnohodnotným pokračováním, skutečně tím Controlem 2, který Remedy zmiňovalo ve finančních zpráv, vývojáři tuhle část hrají tak trochu na obě strany. Přestože si znalci jedničky a celého Remedy Connected Universe mají přijít na své, zároveň má jít o samostatný titul, který si užijí také zcela noví hráči, a to právě i díky nové hratelné postavě.

„Dveře vedoucí do ulic Manhattanu mohou klidně být také portálem do mimozemské dimenze,“ říká game director Mikael Kasurinen, jenž vedl i vývoj prvního dílu, na konto Dylana. „Pro něj jde o objevení nové reality, stejně jako byl Nejstarší dům (Oldest House) pro Jesse. Každá hra reprezentuje jednoho ze sourozenců a jeho cestu tímto světem. Proto můžete hrát obě hry v jakémkoli pořadí. Stojí na vlastních nohou, jako dva nezávislí sourozenci.“

Control Resonant bude větší a ambicióznější než první díl, odehrává se 7 let po něm
i Zdroj: Remedy Entertainment

Role Jesse je zatím trochu zakryta tajemstvím, Dylan by ji každopádně měl hledat a nejspíš se mu ji i najít povede, nebo se s ní alespoň spojí – možná přes rezonanci Polaris? Z traileru víme, že se měla Jesse „odtrhnout“ od Rady (The Board) a vydat se vlastní cestou. Jestli je ale její bratr stále na straně Rady, není úplně jisté. Jakkoli ukázka naznačovala, že komunikoval právě s ní, řada fanoušků spekuluje, že oním ikonickým mimozemským jazykem k němu mohl promlouvat Bývalý (Former), entita, která byla kdysi součástí Rady, ale z nějakého důvodu byla nejspíš vyhozena. Právě ona by mu totiž mohla předat zbraň, kterou bude Dylan ve hře používat.

Zastavil bych se ještě u entity jménem Chester Bless (nebo také Blessed Organization a spoustu dalších názvů), jež se objevila už v jedničce a druhém Alanovi, vždy ale jen jako písemná zmínka v dokumentech. Už v Controlu ale bylo zřejmé, že půjde o velkou hrozbu, která by možná mohla konkurovat Radě, a to se nyní možná potvrzuje. Jeden z fanoušků na Redditu poukázal na email, který v AW2 pošle Barry Wheeler, bývalý Wakeův manažer, Alanově manželce Alice. Píše v něm, jak se dostal do jakéhosi kultu, který má vést právě Chester. Ten ho měl upozornit, že kdyby zůstal v New Yorku, něco špatného by se mu stalo. To tedy naznačuje, že Bless minimálně věděl, co se v Manhattanu stane. Otázka tak je, jestli má celý chaos na svědomí, nebo jen zpovzdálí přihlíží.

Ale zpátky ke zbrani. Ta nese název Aberrant a jde v podstatě o alternativu služební zbraně (Service Weapon) z jedničky. Také dokáže měnit podobu, nicméně nejde o střelnou zbraň, ale nástroj pro boj na blízko. Přetvořit se může například do podoby obřího kladiva či dvou mečů. To značí drastickou změnu soubojového systému, jak jsme už ostatně mohli v traileru vidět, připomíná rychlou akci třeba ze série Devil May Cry.

„Dáváme hráčům větší volnost, více možností, jak přistupovat k souboji a vytváření buildů,“ říká k tomuto aspektu hry Kasurinen. Soubojový systém má mít tři hlavní části: rychlý pohyb v různě pozměněném prostředí Manhattanu, nepředvídatelné nepřátele a nápadité schopnosti a zbraně. Více možností a větší hloubka soubojů má být vyvážena tím, že variabilita nepřátel bude výrazně vyšší a souboje mají dát hlavnímu hrdinovi opravdu zabrat. Každopádně všechno tohle podporuje to, co vývojáři říkají skoro od začátku – pokračování nebude jen 3rd person akcí, ale akčním RPG.

Control Resonant bude větší a ambicióznější než první díl, odehrává se 7 let po něm
i Zdroj: Remedy Entertainment

S tím souvisí i větší otevřenost světa. Manhattan je samozřejmě škálou trochu někde jinde než budova Nejstaršího domu a nabízí výrazně více možností – čekat na nás mají větvící se mise, události a všemožná tajemství. Přestože zasazení v podobě čtvrti New Yorku není kdovíjak originální, Remedy slibuje, že jejich pojetí rozhodně netradiční bude. Vlivem neznámých sil na nás totiž čeká velmi pozměněné město, vzhledem připomínající například film Inception, Kasurinen jako jednu z inspirací uvádí také anime Neon Genesis Evangelion. Na své cestě Dylan potká kromě nepřátel také další lidi, ať už personál FBC, běžné civilisty či rozdrobené frakce, které se nad městem snaží získat kontrolu. Kromě Manhattanu se však máme podívat také do záhadného světa Dylanovy vlastní psychiky, jež stále není tak úplně v pořádku.

Na závěr bych dodal, že má jít podle Kasurinena o nejdražší projekt v historii Remedy, což je na jeho škále a ambicích rozhodně znát, a to i třeba po stránce vizuálu a celkového technického zpracování, o které se opět stará interní engine Northlight. Hru si tentokrát vydává Remedy samo (první díl vydávalo 505 Games, od kterého si finské studio koupilo práva zpátky) a částečně vývoj financuje společnost Annapurna Interactive, jež získala práva na filmové, seriálové a další adaptace her od Remedy.

I přes velkou investici vývojáři se změnou hlavní postavy a do velké míry i žánru docela riskují, jak už ostatně bývá u Remedy zvykem. „Tohle není sázka na jistotu,“ uvedl game director. „Necháváme esenci toho, o čem je Control, a jdeme s tím ještě mnohem dál. Po sedmi letech čekání si vy a naši fanoušci zaslouží to nejlepší,“ dodal.

Control Resonant vyjde někdy v roce 2026, přičemž míří na PC (Windows a Mac), PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Hru si mezitím můžete přidat do seznamu přání na Steamu.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama