Counter-Strike: Global Offensive – Legendární klasika se vrací
Preview Counter-Strike: Global Offensive Článek Counter-Strike: Global Offensive – Legendární klasika se vrací

Counter-Strike: Global Offensive – Legendární klasika se vrací

Martin Cvrček

Martin Cvrček

53

Po několika dlouhých letech se na nás konečně chystá další Counter-Strike. A konečně spatřily světlo světa pořádné informace. Na co se tedy můžeme těšit a čeho se naopak obávat?

Reklama

Fire in the hole!

Než začneme, asi bude nejlepší zmínit jednu dost podstatnou věc. Tohle není Counter-Strike 2. Je to spíše nový vývojový stupeň původní hry. To však ještě neznamená, že si hra nezaslouží pozornost nebo že nedejbože nepřinese žádné novinky. Přinese, to si buďte jistí. Už jenom to, že bude Global Offensive přítomný na konzolích, je novinka o velikosti Orlické přehrady. Nemyslete si však, PC je pořád přednější, takže se hned nerozčilujte.

Navíc je to v zásadě pořád ten starý dobrý Counter-Strike. Žádné moderní blbiny, žádná vozidla, UAV, dělostřelectvo, auto-heal, respawn během kola, ani nic dalšího. Ani žádné klobouky a in-game obchod po vzoru Team Fortress 2. Tohle je prostě klasický Counter-Strike, kde je týmová spolupráce, znalost map a schopnost rychle reagovat důležitější než nahánění co největšího počtu zabití v řadě.

Stejně tak hlásí návrat řada klasických zbraní (o nich později) a hlavně map. Zatím víme o Aztec, Dust, Dust 2, Inferno, Italy, Nuke a Office. Vizuálně sice v mnoha případech nastane určitá změna, důležitější však je, že kromě pár odboček by měly být z designového hlediska stále stejné. Pokud máte tedy dané mapy naučené z předešlých dílů, využijete to i tentokrát. Samozřejmě se nemění ani základní princip hry, opět jde o boj protiteroristických jednotek versus teroristé, přičemž je nejdůležitější buď bránit/zachránit rukojmí nebo úspěšně odpálit/deaktivovat bombu.

Roger that!

Když jsme si tedy vyjasnili, že zatím není důvod k obavám z překopaných principů a přehnanému přizpůsobení konzolím (teda snad), dejme se konečně do představování novinek a také dalších klasických prvků. První novinka je matchmaking. V případě konzolových verzí je něco takového samozřejmost, přítomný však bude i v PC verzi, kde by mělo jít spíše o určitý luxus a způsob, jak se co nejrychleji připojit do hry, pokud někomu vadí prohledávání server listu. O dedikovaných serverech sice přímo nepadlo ani slovo, ale bez nich si to prostě neumíme představit. Obzvlášť kvůli tomu, že dostaneme možnost si servery upravovat podle vlastních představ, přesně v duchu CS: Source. Pokud však této možnosti nevyužijete, začne hra s podle nás ideálním počtem hráčů 5 na 5 (nutno podotknout, že v případě konzolí je 5 vs 5 maximum), přičemž nedostatek živých hráčů mohou doplnit boti.

Jakmile se dostanete do hry, opět si ze všeho nejdříve musíte zakoupit zbraně. Pistole, brokovnice, SMG, útočné pušky, ostřelovačky, těžké kulomety, granáty, všechno tu je a čeká jen na vás a vaše spoluhráče, pokud tedy nepočítáme kevlar a defuse kit. V současné fázi hry se totiž neprůstřelná vesta kupuje automaticky, ve finální hře by však měla být nutnost zakoupení jako dřív. A pokud jde o defuse kit, ten se na začátku každého kola náhodně nadělí dvěma hráčům v týmu, ostatní ho nemohou nijak zakoupit. Jinak řečeno, ty dva hráče se doporučuje bedlivě hlídat. Každého pak určitě potěší, že samotný systém „vydělávání“ peněz je stále stejný, opět se vše odvíjí v závislosti na výhrách, prohrách a úmrtích. A abychom nezapomněli, rovněž je zachováno první kolo jen na nože a pistole.

The bomb has been planted

Konečně se dostáváme ke zbraním, tedy naprostému základu. Pokud vás zajímá, jaké nové přírůstky do arzenálu můžeme čekat, v první řadě to je Molotov. S ním se zachází přesně tak, jak byste od něj čekali, ale s jednou zvláštností. Jakmile začne po pádu koktejlu hořet zem, a vy do toho ohně bezmyšlenkovitě skočíte, tak sice začnete ztrácet HP, jako byste opravdu hořeli, ve skutečnosti ale nehoříte, protože jakmile z ohně vyběhnete, ubírání zdraví rázem ustane. Je to sice nerealistické, ale má to taktické důvody (hlavně kvůli mnoha možnostem zdržení nebo odříznutí nepřítele) a kromě toho dokáže Molotov i tak způsobit značné škody. Pyromani v našich řadách, těšte se, budete mít hotové posvícení.

Další novinkou je tzv. Zeus stun gun, jinak řečeno paralyzér. Ano, čtete správně, paralyzér. Ten je schopen zranit protihráče jen na velmi krátkou vzdálenost, rozhodně se nemůže rovnat s klasickými zbraněmi. Podle všeho má jít spíše o takovou drobnou blbinu na pobavení než na praktické využití, navíc se díky němu může snadno poznat, kdo je nepopiratelný hrdina/šílenec/sebevrah. Ačkoliv nám to přijde jako zbytečnost, může být se Zeusem docela sranda, navíc jsme si jisti, že nás v souvislosti s ním čeká řada obtížných achievementů, jež po vzoru CS: Source nemohou chybět, stejně jako vyhlášení nejlepšího hráče daného kola.

Nejdůležitější jsou však staré známé zbraně, jako je AK-47, AWP, Desert Eagle, FAMAS, Steyr Aug, MP5, Magnum sniper riffle, nůž a další klasiky. Otázkou však zůstává, jestli budou mít zbraně konečně reálné názvy nebo budou opět přejmenovány.

Counter-Terorist win

Ještě se na chvíli vrátíme k mapám. Zatím byla detailně představena pouze mapa Dust, na níž proběhlo k zajímavým změnám. Podchod, jejž téměř vždy využívali teroristé pro zdánlivě hladký průnik na obě místa pro položení bomby, je dost rozšířený, stejně tak bylo přidáno schodiště a drobný můstek nad výlezem z tunelu. Kromě toho je mírně přesunut respawn teroristů, to aby to náhodou neměli k podchodu daleko. Tuto změnu bereme, osobně nám vždycky připadalo, že teroristický spawn je až moc odlehlý.

Nevíme jak vám, ale nám se nový Counter-Strike rozhodně zamlouvá. Prakticky všechny staré herní principy zůstávají zachovány, stejně jako mapy (těšíme se hlavně na naše nejoblíbenější, tedy Italy a Dust 2) a zbraně, stejně tak je ale všechno sympaticky rozšířeno a poupraveno. A to jsme ještě nezmínili, že nás čeká lepší vizuální stránka, a také řada nových map a pár módů, o nichž se však tvůrci ještě nechtějí rozpovídat. Obavy máme snad jen z možných nadávek progamerů, kteří nadávají vždycky a na všechno (jejich milované starší díly vám ale nikdo nebere a Global Offensive zas nikdo nenutí, takže sklapněte!). Ještě se nám moc nezamlouvá uživatelské rozhraní, jež je zatím až moc přizpůsobené konzolím, nicméně Valve slibuje, že si s tím ještě na úkor PC hráčů vyhrají. Snad si vyhrají i se zbytkem a dočkáme se důstojného nástupce jedné z nejklasičtějších a nejoblíbenějších her všech dob. A kdy že se dočkáme? Snad v průběhu příštího roku, a to pro PC, Max, Xbox 360 a PS3, přičemž Global Offensive nabídne možnost zápolení mezi platformami.

Zdroj: IGN

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama