Historie této populární vývojářské firmy sahá ještě za Hot Pursuit – autoři měli vyvíjet kaskadérskou závodní hru s názvem NFS: Split Second.
Po dokončení vývoje Burnout 2 se prý tvůrčí tým začal bavit s lidmi z EA Canada ohledně vývoje další hry do série Need for Speed a následně se rozhodli pro kaskadérskou závodní hru jménem NFS: Split Second. Proč však nikdy nevyšla?
Podle Alexe Warda z Criterion Games to bylo kvůli ukončení spolupráce na sequelu klasiky Skate or Die, jež dříve vyšla na C64. Jednalo se o skrytý vývoj, o nějž požádalo samo EA. Criterion si tedy po rozhodnutí o ukončení vývoje sjednali schůzku s EA, kteří téměř zešíleli a vyhrožovali žalobou a vyřazením z herní scény – jednoduše, výsledek vzteku a frustrace.
„Poté nám zavolal jeden z kluků od Need for Speed, který říkal, že s námi už nemůžou pracovat: odešli jsme od vývoje pro Electronic Arts a všichni se za vás prý stydí, takže s námi nemůžou mluvit. Pamatuju si, jak jsem přišel do své kanceláře a smazal složku EA. Naučili jsme se hodně o vývoji her.“
Všechno samozřejmě dopadlo dobře, když byla společnosti nabídnuta šance vyvíjet druhý sequel pro Burnout. A koneckonců, sen se jim splnil tento rok, kdy dostali možnost podílet se na Need for Speed: Hot Pursuit. Tato hra vyjde 19. listopadu 2010 pro PC, PS3, X360 a Wii.