Další Dragon Age se má lišit od Anthem
Anthem Novinka Další Dragon Age se má lišit od Anthem

Další Dragon Age se má lišit od Anthem

Martin Cvrček

Martin Cvrček

8
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

V BioWare připravují další projekty, které mají fungovat jinak než chystaná primárně multiplayerová akční hra.

Reklama

Generální manažer BioWare Casey Hudson nedávno začal s blogovými příspěvky, které přibližují současné dění uvnitř studia. Tentokrát došlo na text zaměřený na tvorbu světů v připravovaných titulech. Alfou a omegou je samozřejmě akční Anthem, tak trochu reakce EA na Destiny. Tvůrci uvádí, že základní podstata titulů od BioWare, tedy že vy jste se svou postavou hrdinou vašeho příběhu, zůstane zachována. Anthem se však od předešlých počinů studia podstatně liší, protože jde o primárně multiplayerový titul.

Vývojáři slibují, že již velmi brzy odhalí, jak chtějí zachovat zaměření na váš příběh v multiplayerovém titulu. Celý design hry byl prý založen na specifickém řešení problému toho, jak v online hře zachovat ideu, že vy rozhodujete o tom, co se stane dál, a že právě vy jste ten hrdina. Výsledkem by měl být unikátní zážitek, v němž máte kontrolu nad vaším vlastním příběhem, který se však odehrává v neustále se měnícím multiplayerovém světě. A i když má Anthem vydolovat to nejlepší z principů hraní uvnitř online komunity, můžete hrát jen s vašimi přáteli nebo o samotě. Což může znít poměrně děsivě, protože snaha uspokojit příznivce multiplayeru i singleplayeru bez striktního rozdělení hry na dvě zcela jinak zaměřené a koncipované složky obvykle pro jedny či pro druhé nedopadá moc dobře.

Mnohem zajímavější než nálož slibů a letmých náznaků, které nepochybně naberou konkrétnějších tvarů na červnové akci EA Play, je tedy prohlášení, že Anthem představuje jen jeden způsob, jakým chce BioWare nabídnout inovaci a nové herní zážitky. Ve studiu jsou týmy, jež připravují budoucí hry od BioWare, přičemž navrhují přístupy, které se od Anthem liší. A mezi nimi je i něco, co je hodně Dragon Age. A protože vývoj dalšího dílu Dragon Age je vysloveně veřejným tajemstvím, není moc pochyb o tom, co je tím myšleno.

BioWare v tuto chvíli nemá v herním světě tak dobrou pověst jako kdysi, takže se samozřejmě rojí obavy spojené s kvalitou a následným osudem Anthem. Zvlášť s přihlédnutím k praktikám EA, které mnohdy působí jako dost nepřátelské k zákazníkům. Proto může aspoň trochu potěšit, že i kdyby se z Anthem stal obří úspěch, další Dragon Age nutně nepůjde jeho cestou a tvůrci se ho nebudou hned snažit po všech směrech napodobovat. Což může být aspoň malá útěcha. Nevím jak vy, ale já si primárně multiplayerové pojetí Dragon Age radši ani nechci příliš představovat.

Na závěr jen připomenu, že když se o dalším Dragon Age oficiálně mluvilo naposled, Casey Hudson fanoušky ujišťoval, že se v BioWare stále zaměřují na příběh a postavy. Potřeba tohoto vyjádření vznikla z obav nad tehdejšími znepokojivými zprávami o tom, že by projekt měl využívat model hry jako služby. Ten nezřídka signalizuje často aktualizovaný online svět a mikrotransakce, v tomto případě má však být model využíván k vyprávění příběhů i po konci hlavní dějové linie

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama