S jednou věcí má zásadní problém.
Daniel Vávra se čas od času vyjadřuje k různým videoherním novinkám. Tentokrát svůj čas věnoval koncem října vydanému sci-fi RPG The Outer Worlds 2 z dílny studia Obsidian Entertainment, kterému po dohrání udělil známku 7/10.
Ačkoli tedy spoluzakladatel studia Warhorse nebyl z výsledku vyloženě zklamaný, ve svém verdiktu zdůraznil především absenci jakýchkoli svěžích mechanik, který by dokázaly do RPG žánru přinést něco nového.
„Hotovo. 7/10. Ale co mě mrzí, je to, že společnost a lidé, kteří nám dali jedny z mých nejoblíbenějších her vůbec (Fallout a New Vegas), nebyli ani po 15 letech a se všemi penězi od Microsoftu a nejnovějšími technologickými vymoženostmi schopni přijít s jedinou novou herní mechanikou, která by osvědčenou, ale zastaralou formuli posunula někam dál.
Napadá někoho z vás jediný nový herní mechanismus v The Outer Worlds, který nebyl již před více než 25 lety v Deus Ex nebo původních hrách ze série Fallout? Bohužel mě žádný nenapadá.
Dejte mi živý, simulovaný svět! Skutečnou nelinearitu! Dejte mi něco víc než loot boxy, servisní šachty, načítací obrazovky a levelování ve statickém a naskriptovaném světě,“ uvádí v rámci svého hodnocení na sociální síti X Daniel Vávra.
Z pohledu celosvětového přijetí se The Outer Worlds 2 může pochlubit průměrným hodnocením 84 % na agregátoru Metacritic a 78% pozitivních uživatelských recenzí na Steamu. Hra je k dispozici na PC, konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S i v předplatném Xbox/PC Game Pass.