Dead Space Remake Novinka Datum vydání a nové záběry z remaku Dead Space

Datum vydání a nové záběry z remaku Dead Space

Jan Urbančík

Jan Urbančík

5
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S

Vývojáři dopodrobna ukázali grafickou stránku hry.

Reklama

Studio EA Motive nás opět nešetřilo a nabídlo víc než hodinový vývojářský stream ohledně remaku survival hororu Dead Space. Tentokrát se zaměřil na vizuální stránku, jmenovitě prostředí, vizuální efekty, postavy a nasvícení. Ale než se k tomu všemu dostaneme, je třeba si říct jednu důležitou věc.

Dosud bylo okno vydání stanoveno na začátek roku 2023, ale na samotném závěru streamu jsme se dočkali oznámení přesného data vydání. To je stanoveno na 27. ledna 2023. Vývoj jde podle slov ředitelů studia dobře, před dvěma týdny si titul poprvé mohli zahrát od začátku do konce a příští týden to plánují zopakovat s komunitní radou. Zároveň jsme se dozvěděli, že plnohodnotného odhalení gameplaye se dočkáme letos v říjnu, někdy kolem Halloweenu.

Teď už ale k samotnému obsahu streamu, jako první přišlo na řadu prostředí. Vývojáři představili, jak vůbec tvorba probíhá – je rozdělena do 6 fází. V té první je detailně zkoumána daná místnost z původní hry, ve druhé fázi je vytvořen koncept, ve třetí jsou přidány detaily, čtvrtá fáze je o vytváření "živoucího světa" a updatování textur, v páté fázi (kde se tým momentálně nachází) jsou pak přidány prvky, které vytváří hororovou atmosféru. Poslední fáze je pak plně dokončená místnost.

Hlavní rozdíly oproti originálu najdete ve videu výše. Vývojáři se nesnaží jen přetvořit každou místnost v poměru 1:1, ale chtějí ji také nějakým způsobem vylepšit. Hlavní cíl je, aby vypadalo prostředí uvěřitelněji, tedy že loď Ishimura byla skutečně použitelná a pracovali zde lidé. Každá místnost podle slov vývojářů skrývá svůj vlastní příběh.

Druhé video se zaměřilo na vizuální efekty, které jsou důležitou součástí originálu. A ačkoli vývojáři říkají, že původní tým odvedl skvělou práci, dnešní technologie umožňují vše posunout mnohem dál. Nejprve nám dali nahlédnout na poškozenou část lodi, která jiskří. Na tom by samozřejmě nebylo nic zvláštního, ale autoři remaku šli opravdu do detailu, protože jiskření vypadá jinak ve stavu beztíže, jak se můžete sami přesvědčit ve videu níže.

Kromě toho jsme také viděli výbuchy a obecně ohnivé efekty, jež se přizpůsobují světelným podmínkám, aby působily co možná nejlépe. Nakonec přišel na řadu kouř, který vývojáři plánují využít pro různé strašidelné momenty. Navíc dokáže interagovat s postavami, předměty a vůbec vším možným ve hře, takže prostředí vypadá uvěřitelněji.

Ve třetím videu jsme mohli nahlédnout na tvorbu Isaacova obleku, jenž je opravdu detailní. Vývojáři ale chtěli, aby stále vypadal tak trochu "levně" a například úmyslně nepoužili kůži, protože je podle jejich slov ve světě Dead Space velmi vzácná a drahá.

I Necromorphové jsou neuvěřitelně detailní. Autoři vytvořili několik vrstev, které se mohou při zásahu postupně oddělit. A nejde jen o kůži či svaly, vytvořeny byly i vnitřní orgány. Podívat se můžete sami ve videu výše.

Poslední vývojářské video se zaměřilo na nasvícení, se kterým si tým opravdu vyhrál. Použity byly různé typy světel, které samozřejmě různě blikají, mění intenzitu a podobně. Velmi důležité je pak nasvícení v místnostech s mlhou, kde je vytvořena doslova hutná atmosféra. Na vše se můžete podívat ve videu níže.

Nakonec si ale EA Motive připravili ještě jedno překvapení v podobě několikaminutové ukázky hratelnosti z motorové místnosti, kde jsme mohli vidět všechny dřívější efekty v akci. Ačkoli jde stále o část v pre-alpha fázi, vývojáři říkají, že si na ní přece jenom dali více záležet a naznačuje tedy, jak by měla vypadat finální hra.

Dead Space Remake míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama