Battlefield 3 prý běhá na Frostbite enginu 2.0 především proto, že díky němu EA DICE mohlo dosáhnout velkého posunu, aniž by se ale na hře něco „změnilo“.
„Každý chce unikátní hru. Když ji ale většina hráčů opravdu dostane, začnou nadávat, protože je to něco jiného, než na co byli zvyklí,“ vysvětlil v rozhovoru pro portál Gamasutra Patrick Bach.
„Jsem taky zákazník a vím co chci. Toužím po té stejné hře, ale přitom jiné. Klasický paradox. Musí to být podobné tomu co znám, ale přitom jedinečné a nové.“
Otázkou ovšem je, jak toho dosáhnout. Průzkumy trhu jsou podle Bacha úplně zbytečné, neboť většina hráčů má ve zvyku odpovídat, že to chce stejné jako předtím, ale lepší.
U moderních stříleček je pak ještě těžší přijít s něčím unikátním, protože spoustu rysů sdílí. Nejsnazší řešení proto pro DICE bylo vyvinout lepší engine.
Je tak možné zachovat veškeré herní prvky, ale hráči přitom na první pohled vidí, že se něco změnilo. A i když to tak možná nevypadá, je to podle Bacha především po technologické stránce ohromný skok kupředu.