Zpět na článek

Diskuze: Digital Foundry: Návrat ke 30 FPS na konzolích je nevyhnutelný

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hubert

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevyhnutelně se vývojáři a vydavatelé opět dostali k otázce, jestli si dovolit o 16ms víc času na vykreslení lépe vypadajícího snímku, nebo hru nabízet masám s nic neříkajícím tvrzením "hra běží v 60FPS". Bylo to tady už před 20 lety a je to tady zase. A odpověď je už předem známá.

Ruda tujen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Filmy v kinech mají 24 fps a vadí to někomu?

Bollicz

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, mám pocit, že tahle nová generace konzolí má dostatečný výkon než tomu bylo u příchodu ps4 a xbox one, kde hardware už v té době byl na pokraji svého limitu. Hlavně Microsoft se z této chyby velice poučil. A mám pocit, že by vývojáři měli začít dělat na optimalizaci a používat herní enginy, které jsou dobře optimalizované. Třeba GTA V Runnuly vývojáři z Rockstar Games na ps3 které má 256mb ram a 512mb grafickou kartu a na ten historicky hardware ta hra vypadá fakt dobře. Takže mám pocit pokud se vývojáři budou vymlouvat na nedostačující hardware a nebude standard 4K 60fps nebo minimálně 1080p 60 fps tak jsem si jist že nebudou mít veliké prodeje a hry které tento standard budou splňovat tak budou mít o dost větší prodeje.

Lukáš

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bollicz Hele co se tyče Xboxu One X tak jak prokázali testy tak je výkonnější než Xbox series S akorát nepodporuje Ray-tracing takže nevím jak moc se Xbox poučil

Fenixcze

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle generace by se měla vzpamatovat a začít konečně vydávat pořádně hry. Začít používat FSR 2.0 od AMD což umí a ne spoléhát se jen na hrubý výkon hw. Tak jako se na se spoléhá RTX 40xx díky DLSS 3.0 je tak vykoná . A hlavně po dvou letech jsme tu neměli jedinou velkou hru postavenou na Unreal enginu 5 a dalších nextgen enginech. Já zatím neviděl pořádnou nextgen hru která by využíval sílu SSDcka a hw konzole. Pořád se tu trápíme s hrami které vycházejí i na xbox one a ps4 v roce 2022. A nikomu nevadí že ty konzele mají výkon 1,7teraF.

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
29. 10. 2022 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenixcze FSR 2.0 či jiná forma upscalingu pomůže frameratu pouze v případě, že je hra limitovaná GPU, což se zdá nebude úplně ten případ. Každopádně upscaling se už tak používá velice běžně, jenom to není většinou FSR 2.0, ale něco jiného, většinou checkerboard. Případně ne vyloženě upscaling, ale dynamické rozlišení.

p.a.c.o

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenixcze Možná by ses měl vzpamatovat ty. UE5 má oficiální release duben 2022, takže je logické, že na něm žádná hra ještě nevznikla. Tech demo bylo 2020, ale jak víme, vývoj AAA hry zabere minimálně tři roky a to bych počítal od doby, kdy ten engine ještě nebyl připraven. A nevím, kolik si toho hrál, ale síla SSD je vidět při loadingu každé nové hry a je to právě to, co je aktuálně vidět asi nejvíc.

23cicer

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je nejaka blbost. Musi se jednat o spatnou optimalizaci nehlede na fakt, ze mi jede Plague Tale 60fps (max sett QHD) na 7 let starym procaku a 2080ti a v ty konzoli musi byt rozhodne vykonejsi hw.

Big daddy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Guerilla games, a jejich Horizon Forbidden West je příkladem vynikající práce programátorů a důkazem brilantní optimalizace na PS5. Když někdo dokáže udělat obrovský otevřený svět v 1440p a 60fps tak si myslím, že i hra od Asobo A Plague Tale Requiem i přesto že je čistě current-gen tak měla běžet minimálně v 60 fps. Podle mě ale nezvládli optimalizaci. Asi jako malé studio nemají na řádné testování a optimalizaci takové prostředky, jako třeba první zmíněné studio Guerilla (sony first party).

Shenkster

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

60 nebo nic! 30 je za trest.

p.a.c.o

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shenkster Tak ty hry nehraj, když ti to tolik vadí :D

Jay M

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Optimalizace je základ, a HW je jenom výmluva. GT7 je grafický parádní, běží plynule a rozdíl mezi PS4 a PS5 verzí je obrovský, co kluci z DF ukázali a vědí také. Jde to, ale musí se chtít a vynaložit prostředky, a to je to, co nikdo moc nechce.

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Videoherní průmysl je dneska všechno jen ne progress. Jak je možný, že vycházejí čím dál hnusnější hry s čím dál vyššími HW nároky? Vývojáři akorát zneužívají vysokého hrubého výkonu současného HW s tím, že na optimalizaci dlabou (až na několik výjimek). Lol, hlavně, že Gotham Knights má RTX, to je přeci důležité! Jak je možný, že dříve vycházely graficky nádherné hry, které k tomu mnohdy měly fyziku a destrukci? Hry, které se i dneska nemusí za svojí prezentaci stydět? Takový FC2, Crysis, GTA IV, HL2, FEAR a další jsou krásným příkladem. A to v té době byly v lepším případě herní PC s Core 2 Duo (maximálně Core 2 Quad) a Nvidia GeForce 8800GT(X) s 512MB VRAM (nebo HD 4890). A to se bavíme o tehdejším high-endu. Takže absence silného HW je pouze výmluva. I konzole mají ve skutečnosti dost výkonu po HW stránce. A dnes k žádnému progressu vlastně nedochází. A pokud občas vyjde nějaká nádherná hra, tak se stejně jedná pouze o statickou stránku, zatímco fyzika/destrukce prakticky neexistuje. A fakt, že hnusné hry dostávají RTX (jenom aby se mohlo říct, že je moderní), tomu moc nepomáhá.

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Protože proč. Proč do hry dělat super pokročilou fyziku nebo destrukci? Vyděláš víc? Pokud jsi indie vývojář, tak jo, aspoň tvoje hra zaujme něčím unikátním, ale dej si s tím tu práci a dej za to ty peníze. AAA vývojář se ti vysměje, ten to zapotřebí nemá, jeho hra se prodá i bez toho.

Niktorius

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Protože Crysis původně vyšlo jen na PC (na PS3 a Xbox 360 v osekané verzi běží mizerně) a žádný v té době dostupný domácí PC ho stejně nerozjel na plnou grafiku. Podobné je to s HL2 - to vyšlo na PC a pak o 2 roky později na tehdy novou generaci konzolí. FEAR je všechno, jen graficky nádherná hra :) :P GTA IV taktéž na PS3 nedokáže udržet stabilních 30 FPS.

Johny
Johny
Level 20 Level 20
28. 10. 2022 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako nepřekvapuje mě to. Jestli se hry na konzolích budou graficky (a nejen to) dále posouvat, tak se opět dojde k bodu, kdy hardware už víc nedá, a tak na to doplatí běh hry. To se přece dalo čekat. Ale upřímně, přijde mi, že se tam došlo hodně brzo. Vždyť se teprve teď přestaly vydávat cross-gen hry. V těch konzolích taky není žádná 4090, která bude všude dávat minimálně 4K 60fps a pálit konektory hehe. Nepřirovnával se ten výkon kdysi k 2080Ti? A s ray tracingem 2060? Místo toho by měl každý vývojář umožnit volbu 4K 30fps, 1440p 60fps, 1080p 120fps nebo tak nějak. Ale to si musí vynutit Sony a Microsoft, nebo vybrečet hráči. Jedno z těch negativ uzavřených systémů jako jsou konzole. Gotham Knights je odfláknutý ve všech směrech, nejen v optimalizaci. Ten vůbec nestojí za zmínku v této konverzaci. Ale každopádně bych neřekl, že trpí bottleneckem od CPU. Je to spíš problém optimalizací softwaru, protože žádný hardware nejede na maximum a ani se k němu neblíží. GPU a CPU se drží neustále okolo těch 60-40% využití, alespoň v mém případě. Tady prostě můžete mít jakýkoliv hardware chcete a stejně vám to nepojede jak by mělo. Samozřejmě se to dá hrubou silou/silným hardwarem překonat, kdy i ta polovina výkonu vašeho PC vám dokáže ze hry vytěžit 60+ fps. Tohle je úplně jiný případ oproti Spidermanovi, hrou která na PC opravdu trpěla na CPU bottleneck, kde se procesor držel okolo 90% a grafika se třeba nemohla dostat na více jak 60%. V tomto případě pomohl lepší procesor, ale u Gotham Knights akorát patch vylepšující optimalizaci.

FrankHorigan

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny Pokud nemůžeš zvýšit FPS snížením rozlišení, tak je limit rozhodně v CPU. U Plague Tale je to počet krys, to druhé prostě prasácky napsané.

Shady 93

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Devs jsou čím dál tím línější, a jelikož to lidi pořád kupujou, tak proč by nebyli? Jenom výmluvy.

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shady 93 Souhlasím, když vidíme jiné hry ,které dokáží běžet na konzoli úplně úžasně. Něco jako Re 8 ten ve 4 K ( checkeboard) dokáže běžet v 60 s raytracingem ( s občasnými propady na 45 ) A jiné ne 🤔Gotham knights mají otevřený svět a proto musí běžet na konzoli 30 ,? A proč může běžet Marvel Spiderman ve fidelity módu ( raytracing) v nativním 4 K s vrr 50 až 60 , zvláštní tohle uvažování autora článku .

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
28. 10. 2022 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkné počtení při ranní kávičce 😉☕

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Ani ne ,ten článek psal hodně velký amatér který se opírá o něco co už teď je opačně

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvedeme si pár faktů . všechny vámi zmiňované hry běží daleko více než 30.Marvel Spiderman s vrr vykonostní režim , až 100 snímku ,worbiden West s vrr 70 ,80 ,Rachet clank má také 60 snímkový mod .Proč nadpis který jste tomuhle dali je úplně mimo .Proč zmiňujete určitě hry jakoby běžely ve 30 když běží některé i ke 100 snímkům ,právě vámi zmiňované hry 🤔slušný pokus o clicbait,ale usuzovat u dvou her co běží na PC špatně že budou hry běžet na nových konzolích jen 30 ,je úplně mimo .Jen fakta ukáží jak to bude ,ale už teď mi je jasné že hry které běží hrozně na PC budou mít na konzolích 30 ostatní 60 či více , hledáte senzaci kde není , většina her běžela v 60 či více a dvě ne a už to ukazuje že budoucnost ps5 či XSX je 30 snímku za sekundu 🤣Lol to je kravina

Tož bať

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DracoWitos cz Tak když se podíváš na reakce pod jednotlivými články, tak jediné co v podstatě táhne je (nepochopitelný) povyk kolem fps, takže to tady budou ždímat dokud to půjde. I kdyby se třeba měli uchylovat ke lžím, jako v případě nepravdivého článku, že druhé A Plague Tale poběží na konzolích jen na 30 fps.

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
28. 10. 2022 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Hra ale skutečně v základu na 30 FPS běží, nejde o žádnou lež, ostatně to potvrdil i náš test. V menu ani není nabízena jiná možnost, je v podstatě skrytá pod přepnutím na 120 Hz v systému konzole, což změní cíl na 40 FPS. Ten ale bohužel zrovna v téhle hře není moc stabilní a málokdy se na té hranici drží.

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Urbančík To že dvě hry běží ve 30 neznamená ale to že budou hry běžet na PS5 či XSX do budoucna ve 30 snímcích, Ten nadpis je úplná kravina . Když se opíráte o 20 procent her které běží ve 30 s tím že 80 procent her běží dokonce i více než 60 ukazuje co ? Základní škola .Ukazuje to že procenta mluví úplný opak .Hrůza se hádat o úplném hovn* kdy jediný fakt je že hry co běží na PC děsně budou na konzolích prostě děsně běhat taky .Boha.Tady nikoho nezajímá nějaký základ u her které v téhle podobě neměly ani vyjít ,kapišto ?

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Všechny články cílí na clicbait.Lide vidí velký nadpis hry poběží jen na 30 na ps5 XSX a už jedou 😃A přitom je jasné že je to úplná hloupost,. Těch her co běží až ve 100 snímku už teď mám úložných ( screenshot) fakt hodně . V tom samem článku se píše že i na na nejvyšší konfiguraci na pc běżí Gotham knights, s případy 45 a z toho jasně uvidíte že plague který má full HD 60 nároky úplně přehnané ,bude běžet na konzoli prostě hůře .Z toho se nedá vysoudit nic .Mne udivuje ,že většina her běžela až neuvěřitelně na poli konzoli a dvě hry které ne , ukazují cestu jakou se vydají konzole .Hodně velká blbost

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
28. 10. 2022 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DracoWitos cz Mnou zmíněné hry jsou uvedeny jako příklad titulů s podporou 40 FPS, což začíná být docela populární, ne jako hry pouze s 30 FPS. Jinak samozřejmě, ukáže až čas. Ale zrovna A Plague Tale: Requiem je jedna z prvích (non-1st party) her, kde se vývojáři pokusili využít výkon nových konzolí opravdu na maximum a šli po co nejlepších detailech. S tím, jak bude postupně opouštěna minulá generace konzolí, je to něco, co budeme vídat častěji. A zde zkrátka už těch 60 FPS ani zdaleka jistých není. A nakonec, opravdu nerozumím, proč je nadpis mimo, protože jde o citaci Digital Foundry.

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Urbančík Digital founder Kteří také uvádí fakt u dvou her( kde sami zmiňují co tu opakují stále dokola že i nejvyšší konfigurace u PC má problém rozjet hru plynule a hra má prostě dropy na 45 snímkům .Tam šlo o to že uvedené hry mnou mají módy ,ve kterých běží i ve 100 snímcích,zatímco nadpis a uvedené hry jako plague a ten blb* Gotham mají jen 30 .Kde je zmíněno že ty by u kterých je uvedený big deal 40 snímku mají taky až 100 ? Hodně zavádějící článek .Který vyvrací právě již zmíněné fakta ze hry jako worbiden West mají s vrr v otevřeném světě až 80 snímků 🤨viz framerate testy na YouTube.Co na tom nechápete ?Vy jste uvedli možný kompromis 40 GPS u her co mají daleko více snímků a lidé už v komentářích hahahaha 30 když tam konzole už teď ukázala že umí klidně ve hře i 100 , třeba Rachet který vyšel jen na PS5.Nesmysl ten článek ,

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
28. 10. 2022 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DracoWitos cz Opravdu si asi moc nerozumíme. V těch titulech, které já i Digital Foundry zmiňuje, je 40 FPS jako možnost, pokud chcete zachovat vysoké detaily + rozlišení, ale zároveň hrát na víc než 30 FPS. Nikde netvrdím, že dané tituly nedokážou běžet na víc než těch 40 (ostatně kromě výborně optimalizovaného Ratcheta jsou to všechno cross-gen hry). Plague Tale ale ukázalo, že 40 FPS jde potenciálně využít jako nový "výkonnostní režim", pokud je základní cíl 30 FPS bez možnosti volby.

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Urbančík Absolutně si nemyslím že nějakých 40 se stane nejlepší volba 😃drtivá většina měla módu až nad hlavu a teď usuzujeme od dvou her co prostě i na PC běží hrozně ,že konzole pojedou 30 a zachrání je 40 snímkový mod .Proboha to psal fakt odborník

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
28. 10. 2022 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DracoWitos cz Většina měla, to je pravda. Jenže skoro všechno jsou to cross-gen hry, které plný výkon nových konzolí ani využít nemohly. Je to trochu zvláštní situace téhle generace, kdy nedostatek konzolí způsobil výrazné prodloužení cross-gen období a "true current-gen hry" jsme zatím moc neviděli. Samozřejmě jsou tu výjimky, přičemž většinou jde o 1st party tituly, kde bude optimalizace vždycky přece jenom lepší než u 3rd party her.

Pepa Zdepa

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli už nestačí ani 8mi jádro Zen2, tak by rozhodně konzoli nespasilo ani Zen3 i když bylo na hry lepší. I teď se ukazuje, že 8mi jádro je na pc na hry plně dostačující. Tak už jen optimalizovat. Protože tohle je katastrofa. Pamatujete na assasins creedy (2, 3?)? Jak se kvůli davu lidi propadal frame rate? Na druhou stranu právě proto by to nemělo být pravidlem. To se nám jako snaží naznačit, že pokud nemáme aspoň 12ti jádro zen3 nebo 12900k, tak ani na pc nebude pravidlem více jak 30,40 fps? To je fakt blbost.

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa Zdepa * Lidí jsou to pouhé dvě hry které běží hůře ,řešíte něco co není .Ten článek vzbudil to co měl a to čtenost,nejde o fakta hlavně ať zobrazíte reklamy .Pač tenhle článek je mimo .A dojde to každému kdo kapku sleduje výkony konzoli ve hrách

DracoWitos cz
DracoWitos cz
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepa Zdepa Je tady někdo ,kdo ještě myslí ? Dvě hry nejedou dobře ani na nabušeném PC ,to neznamená budoucnost her na konzolích.Hledate senzaci kde není a článek i video láká max na zobrazení . Luxusní doměnky které se opírají o dvě hry ,když už většina ukázala že pravda je kapku jiná .Co je na tom těžké poznat že je to clicbait nesmysl ?

Marek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako zastupitel PC hraní mám pocit, že je 30 fps výsměch. Nutno podotknout, že když mi odešel můj hlavni monitor a šel jsem dočasně ze 165 na 60, bolest byla značná ale navyknout si šlo rychle.

Monty

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vidět že konzole ps4 mají ještě co nabídnout, a proč měnit když funguje jako před lety bez jediné chybičky podpora ps4 by měla pokračovat do roku 2025, pak ps5

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
28. 10. 2022 02:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No 120FPS pomalu neběží hra ani na strojích za 70K ve 1440P při ultra, takže pochybuji, že nějaká konzole to zvládne. Zvládla by to, ale to se budou muset lidi spokojit s nižším rozlišením, než je 1080P, protože zmiňovaný Plague Tale Requiem nerozjedu stabilně ani na vysoký detaily s DLSS v 1080P s RTX 3080. A Ghotham Knight je opět jenom o špatné optimalizaci nic co jsem osobně nečekal. Na PC, až terpve RTX 4090 dává dost solidně 4K rozlišení, takže počítám, že v budoucnu majitelé PS5 se budou muset spokojit s 60FPS a ořezanými detaily a rozlišení. Na 120FPS drastické snížení všech detailů a 30FPS pokud chcete hru pěknou. Jediné co mě už dluhou dobu štve je, že vývojáři nedělají primárně hry první pro PC a pak ať si to převedou na konzole, protože většinou to první tvoří na konzole a pak to nějak převedou na PC a s optimalizací se už netrápí. Ale to nemění nic na tom, jak na konzolích, tak PC, že vývojáři jsou většinou líný prasata, kteří nejsou schopní své produkty dotáhnout do konce. Mluvím teď o té optimalizaci, protože nepochopím, proč z nových her dostanu například 100FPS, ale dva díly před tím vypadají stejně, že v té grafice člověk hledá mikro detaily a běží to třeba 2x rychleji. Například Battlefield 5 vs 2042 v čem jsou tyhle dvě hry jiné. Mě 2042 příjde ve všech směrech horší. Je to jen o lidech co nám tyhle BETA verze prodávají. Dávno na PC mohlo být už nové API a ne 10 let staré DX 11. Hraju asi posledních 15 let a posledních 7 let do toho rvu prachy, ale začínám si uvědomovat, že ty hry stojí na místě. Spustím 10 her a každá bude chodit jinak a budou se lišit jen minimálně po grafické stránce. Poslední graficky pěknou hru, kterou jsem si užil bylo Metro Exodus, kde jsem si řekl ,,jo to je hodně pěkný´´ Tím nechci tvrdit, že například Days Gone, Spider-man, God of War, Doom Eternal.... vypadají špatně, ale většina her se dnes aspoň na kompech tváří jako next gen, že to chce nesmyslné hw požadavky, ale technická stránka hry tomu neodpovídá. Když jsem před lety spustil Battlefield 3 a viděl tu grafiku a hlavně tu destrukci prostředí, tak jsem si říkal co asi přinese budoucnost.... No nepřinesla nic. 90% her dnes nemá ani tu destrukci. Hodíte granát, vystřelíte RPG a všechno na svém místě. Za mě ty hry jsou už jenom byznys, kde se kouká na zisky a na kvalitu se vůbec nekouká... První schrábneme prachy a hru pak doděláme příští rok a vydáme updaty...

Martin Průdek

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Zmiňuješ Battlefield 3. Ve své době technicky absolutní špička. Věřím tomu že dnes se stejnou technickou úrovní jakou nabídl právě Battlefield 3 by byl potřeba 6x výkonnější hardware aby to jelo stejně jako verze z roku 2011

J4MES
J4MES
Level 1 Level 1
29. 10. 2022 01:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Průdek Bohužel toho si posledních pár let všímám také, však se podívejte na COD, MW2 je v postatě stejná hra jak před 3 lety a taky má větší nároky, protože je to prostě trend dát něčemu velké nároky a vykašlat se na optimalizaci, i když grafika nebo engine tomu neodpovídá. Lidi si prostě už zvyklí, že když je to nová hra, tak logicky na tom by měly být větší HW požadavky, což je ale nesmysl, viz. nové COD..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
29. 10. 2022 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J4MES Tak call of duty je takový trend, že nový díl tahá na vyšší fps, až nejvýžší modely grafických karet. Když vyšel MW 2019, tak byla nejvýkonější 2080 Ti + 9900K a při vydání na RTX 3080 už brečeli, že to zase nestíhají ty procesory, ale já měl 2080+9700K a 3000mhz ram a pamatuji si, že při vydání jsem z té hry dostal stabilně 180FPS. Teď po 3 letech mám 3080+9900K+3600MHz ram a neběžím pomalu astabilně ani na 144FPS. Ty hry se mi fakt za poslední 4 roky dost znechutili hlavně kvůli tomuhle. Že se to nikam neposouvá. Ale ovečky budou psát jaká je MW II pecka. Já to odinstaloval po 3h, když jsem se k tomu dostal. Cheateři a ten gameplaye je strašnej. Jenže to bude pokaždý se vším. Na nové hry bude stačit i 5600x společně s nějakou RTX 4080, ale na 3 roky starou hru s 3080 Ti je bottlneck. Ale pustíš si Doom Eternal a vytáhneš z toho 350-400FPS. To samé ten Spider-man Remastered. Já mám na youtube kanál, kde testuji hry a hned mi psali k 3080 jaký je bottlneck no a ani 13900K neudrží tu hru stabilně na 120FPS myslím. Ty hry prostě stojí minimálně 5 let graficky a technicky a fyzikou na jednom místě, ale potřebuješ k tomu furt silnější čipy, aby jsi dostal rozumné fps.

GoOdTiMe

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gotham knights je vyloženě amatérská práce ve všech ohledech a Asobo u Plague tale nedokázalo dodat ani těch stabilních třicet. Zrovna tyhle dvě studia bych jako ohlas nových časů nebral. Upřímně ten tlak na "vývoj" nechápu. Však u některých her sotva šlapou i drahý PC sestavy... a tlačit 4k 30fps na konzolích je debilita, pokud se má jednat o jediný dostupný režim.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
27. 10. 2022 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasné. V dobách, keď sme hrali pomaly ešte stále na jednojadrových procesoroch vznikali tak technologicky, graficky či inteligenčne pokrokové hry ako Crysis, GTA IV, F.E.A.R. či Far Cry 2 a dnes, so 100x väčším výkonom sa to zrazu nedá, napriek tomu, že fyzika ani umelá inteligencia nedosahuje úroveň z 2008. Videoherný regres. Ja už vyhliadam krach 2.0, pretože ten trend dneška - naleštené 4K, kde sa všetko odráža a leskne, no nedá sa prestreliť drevená bedňa, jedno pokračovanie strieda druhé, do toho remaster/remake počiatku, doplnkové platby za to a ono, viac ako 50% rozpočtu ide na marketing, finanční žraloci na vedúcich pozíciach, okrem kardinálnych prúserov má všetko falošných 8/10, toto nemôže dlhodobo vydržať.

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S přístupem některých vývojářů bude za chvíli 30 FPS standard i na PC.

Faldmen
Faldmen
Level 17 Level 17
27. 10. 2022 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle cele je nesmysl. 30fps standard u ps5 a series x nemuze nikdy nastat a to z jednoho prosteho duvodu - Xbox Series S. Na tuhle konzoli musi vychazet vsechny hry a to, co "eSko" zvladne na 30fps, musi PS5 a series X zvladnout minimalne na 60fps. To, ze ted vysly dve spatne optimalizivane hry, jeste neznamena, ze je to novy standard. Navic se musi myslet i na PC, kde je ted velkym trendem Steam Deck a spousta lidi hraje na totalnich bramborach. PS5 ma vykon cca mezi RTX 3060 a 3060TI a kdo realne to ma doma? Staci se podovat na steam survey a nejrosirenejsi gpu je furt stara GTX 1060, druha gtx 1650 a treti rtx 2060...vsechno slabsi nez konzole a na to se musi cilit....

Paul
Paul
Level 32 Level 32
27. 10. 2022 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Faldmen S má stejný CPU jako Xko a PS5, a CPU je často bottleneck co rozhoduje o 30 nebo 60. Pokud budou vývojáři cílit na 30 na Sku a bottleneck bude CPU, tak z toho 60 na Xku nedostanou ani kdyby v Xku byla RTX 4090.

labigmek
labigmek
Level 0 Level 0
27. 10. 2022 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Faldmen 30 FPS STANDARD U ps5 A SERIESX nemůže nikdy nastat :D Tak uvidíme chytrolíne

J4MES
J4MES
Level 1 Level 1
29. 10. 2022 01:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Faldmen Jenomže takovou grafiku se většinou kupuješ na 1080p a ne na upscaling do 4k, reálně někde mezi 2k - 4k co používá konzole a na takovové vysoké rozlišení je už prostě ta 3060 a 3060ti slabá, to je prostě FHD grafika. Konzole 60fps zachraňuje jen skvělá optimalizace, jinak by vše na hrubém výkonu jelo na těch 30-40 fps.

Buttman

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D :D nechtěl bych. Ale tak on je to vlastně filmovej zážitek :D

skylines
skylines
Level 0 Level 0
27. 10. 2022 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já myslím že to asi nikomu neuniklo. Ti chytřejší hlásali že 4K při 60 FPS se týká jen menších her.

Paul
Paul
Level 32 Level 32
27. 10. 2022 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám takovej dojem že drtivá většina např. Unreal 5 her pojede na konzolích 30fps a ještě budou konzolisti rádi že jsou rádi. Ale při grafice toho Matrix dema to většina ráda odpustí. Pro mě osobně, ačkoliv 30fps je "hratelné", tak to nepovažuju za příjemné, takže vždy raději připlatím za PC hardware abych se mohl držet na 60ti. Ještě že PC existuje :)

Reklama
Reklama