Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2025
i Zdroj: Bethesda
Novinka Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2025

Digital Foundry vybralo hry s nejlepší grafikou roku 2025

Jan Urbančík

Jan Urbančík

6
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S Nintendo Switch Switch 2

Redaktoři nejvíc ocenili Assassin's Creed a DOOM.

Reklama

Již tradičně si redaktoři Digital Foundry (ve složení John Linneman, Alex Battaglia a Oliver Mackenzie) připravili na konec roku speciální video, v němž hodnotí hry s nejlepší grafikou za uplynulý rok. Ne vždy musí jít o tituly s nejpokročilejšími technologiemi, každá hra se totiž hodnotí vzhledem k hardwaru, pro který je určena.

Právě proto se do čestných zmínek dostala řada titulů pro Nintendo Switch 2, a to Kirby Air Riders, Mario Kart World či Fast Fusion, které se málem dostalo do top 10, ale nakonec zůstalo mimo kvůli problémům s kvalitou obrazu. Poslední čestnou zmínku si vysloužil Switch 2 port Star Wars Outlaws, u něhož redaktoři chválí, jak moc se na mnohem slabším zařízení podařilo zachovat z vizuálu na PS5 a XSX.

Poté už následovala nejlepší desítka, přičemž 10. až 4. místo není nijak seřazené. Začalo se 1st person hororem Routine, jenž se může chlubit dobrým využitím UE5, a to při použití unikátní stylizace a barevné palety. 

Místo v top 10 si vysloužila také retro side-scrolling střílečka Earthion, a to především proto, že běží na 16bitové konzoli Sega Genesis z roku 1988 (v Evropě známé coby Mega Drive), přestože dokáže vypadat výrazně lépe než hry z tehdejší doby.

Další na řadě byly poslední dva tituly v žebříčku, které použily Unreal Engine 5. Tím prvním je survival horor Silent Hill f, kde DF chválí nasvícení a nádhernou stylizaci, ale také optimalizaci, jež je výrazně lepší než u většiny UE5 titulů, byť PS5 Pro verze má problémy s kvalitou obrazu, a to je jeden z důvodů, proč se hra nedostala do nejlepší trojky. 

Druhou hrou pak je Mafia: The Old Country, jež se do top 10 dostala díky skvěle zpracované krajině Sicílie (bez pop-inu díky technologii Nanite) či fantastickým cutscénám, jež jsou podle Linnemana jedny z nejlepších, které za poslední dobu viděl.

Do top 10 se dostal také jeden titul pro Switch 2, a to nedávno vydaný Metroid Prime 4: Beyond. Redaktoři ocenili skvělou implementaci HDR, naprosto stabilní frame rate, to i při režimu se 120 FPS, a celkově velmi pěkný vizuál (především z hlediska nasvícení), kterého vývojáři dokázali docílit i za pomocí starších technologií a ne tak výkonného hardwaru.

Redaktoři nezapomněli ani na PS5 exkluzivitu Ghost of Yotei. U pokračování akční adventury Ghost of Tsushima je nejvíc překvapilo velmi dobré využití ray tracingu, které vývojáři dopředu nijak neavizovali. Chválí ale také stylizaci, kvalitu a chování trávy, cutscény, skvělou kvalitu obrazu a stabilní frame rate.

Poslední hrou před top 3 je first-person akce Dying Light: The Beast. Battaglia zde chválí skvělé využití ray tracingu pro stíny, odrazy a celkové nasvícení, ale také vysokou vykreslovací vzdálenost, solidní optimalizaci a celkovou kvalitu vizuálu vzhledem k tomu, že jde o titul s otevřeným světem. Za vypíchnutí podle něj stojí zpracování noci, jež je vždy extrémně temná, takže použití baterky je prakticky nutnost, což přidává na atmosféře.

Tím se už dostáváme do nejlepší trojky, kterou redaktoři již tradičně seřadili. Na třetí pozici se umístilo Death Stranding 2: On the Beach, poháněné enginem Decima. Linneman chválí především neuvěřitelné množství detailů i těch nejmenších assetů, ale také nádherné prostředí, v němž se titul odehrává. Redaktoři vypíchli i výborné cutscény.

Největší diskuze se tradičně vedla okolo prvních dvou her. Na druhé příčce se nakonec umístilo Assassin's Creed Shadows, běžící na vylepšeném enginu Anvil. Digital Foundry ocenilo především pokročilou fyziku, která u her v dnešní době nebývá úplně zvykem, titul totiž dokáže realisticky simulovat například roztržení látky či přeseknutí dřeva. Redaktoři ale chválili také zpracování vlasů pomocí technologie hair strands, ray tracing nasvícení či virtuální geometrii (obdobu Nanite z UE5).

Absolutním vítězem se nicméně stala střílečka DOOM: The Dark Ages, používající engine id Tech. Linneman vypíchl výborné použití ray tracingu pro nasvícení na všech zařízeních. Podpora HW akcelerace RT je tedy sice nutností, ale ray tracing je zde velmi nenáročný, což bere jako velké pozitivum. Už tak skvělé nasvícení pak navíc na PC můžete posunout ještě o kus dál za pomocí path tracingu. Chválí se ale také fyzika (včetně třeba simulace vody), systém počasí, materiály, hair strands či množství nepřátel v jedné scéně, a to vše při skvělé optimalizaci.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama