Codex Mortis: první hra kompletně vytvořená AI
i Zdroj: CRUNCHFEST
Novinka Codex Mortis: první hra kompletně vytvořená AI

Codex Mortis: první hra kompletně vytvořená AI

David Herrmann

David Herrmann

7
Platformy Windows PC

Roguelite Codex Mortis si nárokuje titul první plně hratelné hry vytvořené ze 100 % umělou inteligencí. Bez enginu, bez lidí, jen „vibe-coding“.

Reklama

Generativní AI dnes v herním vývoji používá téměř každý – ale Codex Mortis jde o krok dál. Jeho autor vystupující pod přezdívkou Crunchfest3 tvrdí, že celá hra vznikla výhradně pomocí AI nástrojů. Kód byl napsán metodou „vibe-codingu“ v TypeScriptu pomocí Claude Code, grafiku generoval ChatGPT a animace obstarávaly AI napsané shadery. Žádný klasický engine, jen knihovny jako PIXI.js a Electron.

Výsledkem je bullet-hell roguelite ve stylu Vampire Survivors, který je aktuálně dostupný jako demo na Steamu. Už na první pohled ale působí velmi “AIčkově”. Nevýrazný vizuál, generická estetika a trailer zrcadlící kvalitu celého projektu dávají jasně najevo, že provokace je součástí záměru.

Otázka je, jestli jde skutečně o revoluci. Podobné experimenty už existovaly dřív, jen většinou mimo Steam a bez ambicí na komerční produkt. Codex Mortis tak možná není první svého druhu, ale rozhodně zatím nejhlasitější.

Jako technologická demonstrace možná obstojí, jako hra zatím spíš vyvolává debatu: je „vibe-coding“ budoucnost vývoje her, nebo jen efektní zkratka bez duše?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama