Rozhodně pozitivní zprávou je fakt, že nadcházející rally závody DiRT 3 toho budou mít technologicky nemálo společného s dalším úspěšným titulem od Codies – F1 2010. Systém proměnlivého počasí především.
Jelikož obě jmenované hry používají stejný Ego engine, vedoucí designér nastínil, co by si třetí díl Colina mohl propůjčit ze simulátoru formulí. „Myslím, že určitě využijeme systém počasí. Jedná se o dvě naprosto jiné hry, jsou ale oblasti, co mají společné. Mohli bychom využít i fyzikální engine, nejsem si však jist, zda to tak uděláme. Přecejen jsme to přizpůsobovali formulím,“ řekl Hood.
„Rozhodně půjdou využít i více hardwarové vymoženosti. Jedná se o lepší využití RAM paměti a celkovou stabilitu a rychlost hry,“ dodal vedoucí producent Paul Jeal. „Takže na DiRT 3 vlastně pracuje jeden a půl týmu, protože je jasný, že půjdou některé věci přenést mezi tituly.“