Zpět na článek

Diskuze: Dishonored 2 – hon na čarodějnice

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jan Kalný
Jan Kalný
Level 1 Level 1
18. 12. 2016 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslim si, že objektivní (nebo "maximálně objektivní") recenze může vůbec existovat. Jsou názory většiny objektivní? Je hodnocení filmů na ČSFD nebo Metacriticu objektivní? Kdybych se měl u každýho bodu, každýho názoru zabývat tim, jestli to bude nebo nebude "většině" vadit, tak rovnou můžu místo hraní hry zajít třeba na zmíněnej Metacritic, kouknout na nejčastější věci, udělat seznam a až podle toho napsat zbytek recenze a můžu to nazvat objektivní recenzí, protože většina s tim souhlasí nebo nesouhlasí, nehledě na to, jestli s tim já, jakožto autor recenze, souhlasim nebo nesouhlasim. Takže ve finále to nebude můj názor, ale názor někoho jinýho (ať už se na něm shodujou dva lidi nebo 4 miliardy) . Upřímně v tom moc velkej pokrok nevidim.

U recenzí (resp. čtenářů) by to mělo fungovat hlavně tak, že si těch recenzí přečtou víc; najdou autora, se kterym se stotožňujou a/nebo si přečtou text tý recenze a z toho si udělají vlastní názor. Hodnocení, plusy, mínusy a do jistý míry i verdikt odráží můj názor jakožto recenzenta. Vy si udělejte váš vlastní, od toho tam ten text je, od toho těch recenzí existuje víc.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
17. 12. 2016 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @burian

To je jasný proto taky píšu "maximálně objektivní" - je třeba přemýšlet co nejvíce bude vadit a chybět většině a podle toho to tak psát. Jinak to jsou jen dojmy které tvoří názor né recenze. A kritizování že není čeština je v pořádku někde v článku, závěru nebo verdiktu ale v záporech když to není chyba hry? Český trh má trochu komplex velikášství a myslí si že někoho zajímá a počeštění bere jako samozřejmost namísto laskavosti ale fakt je ten že co nezařídí distributor tak to není. A když to jemu nezaplatíme tak proč by to dělal.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
17. 12. 2016 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @skylines

Žádná recenze není objektivní. To by recenzi muselo psát více lidí, kteří jsou navíc ještě naprosto odlišní. Každému se líbí něco jiného, každý pokládá jiné věci za důležité apod. Recenze nikdy nebude čistě objektivní.

Takže, když se něco nevyplatí, tak na to zapomeneme a budeme dělat jako by nic? Ale proč. Když se ke všemu budeme otáčet zády, tak to bude horší a horší. Proč nevyjádřit svůj názor. Dishonored 2 je skvělá hra, která by si češtinu zasloužila. Překládají se větší ptákoviny. Já si prostě nemyslím, že je v pořádku před něčím zavírat oči.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
17. 12. 2016 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Subjektivní recenze Tak to je potom jen publikovaný názor. Recenze je v podstatě veřejný posudek a ten musí být maximálně objektivní. Takže už v kořenech je to špatně tak se pak nejde divit že se hledají blbosti do záporů. Jeden si je cucá z prstu a druhý je zase ignoruje. Alespoň že Miky jde číst. Ten recenzování drží v celkem rozumných mezích. A k češtině a NewGame+ jsem se už vyjadřoval. U prvního dílu se asi ukázalo jak moc se vyplatila na tomhle masivním trhu tak se na ní vykašlali. Je tam tolik textů a za dvě postavy že se do toho pustí radši nadšenci a zadarmo protože tam není co prodělat.

Jan Kalný
Jan Kalný
Level 1 Level 1
17. 12. 2016 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebudu tu podrobně rozebírat proč tohle a proč tamto, ale řeknu tohle:

a) recenze je subjektivní, vždycky je subjektivní - mně se nelíbí, že tam chybí čeština, že chybí NG+ a že jsou tam občas vážné bugy (viz craftování bonecharmů, jedna z "hlavních" novinek hry a nefunguje (resp. nefungovalo) to. To mi vážně jako problém přijde) . Jestli tobě to nevadí, tak tobě to nevadí, beru. Mně to vadí.

b) absence češtiny je v mínusech proto, protože v prvním díle čeština byla. Byla kvalitní, lidi si jí často vychvalovali a v mnoha ohledech pomohla - nehledě na to, jak angličtinu kdokoliv jakkoliv zvládá, číst tunu textů, knih atp. v češtině je vždycky lepší. Stejně jako třeba u Skyrimu. A pokud první díl tu češtinu měl, tak absence češtiny ve dvojce zamrzí. Klíčové slovo: zamrzí. To tam mimochodem píšu taky, a jak si můžeš všimnout, je to na úplně posledním místě v mínusech, takže to má oproti zbytku minimální váhu.

c) NG+ je něco, co v prvním díle chybělo a drtivá většina lidí po tom v dvojce volala. Chtěli to, chtěli to a chtěli to. Hra vyšla a... nebylo to tam. A hře to chybělo. Přidává to na znovuhratelnosti a první levely to udělá zase o trochu zajímavější. Nově vydaný betapatch, který NG+ přidává, to jen dokazuje. Ale jak už tu padlo od Mikyho, s hodnocením to prostě nehlo. A jak tu ještě padlo, můžeš napsat svojí recenzi a tam si můžeš dát mínusy a plusy jaký chceš a dávat jim váhu jakou chceš.

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Zlobo

Jasně souhlasím s Tebou. Ale jako zápornej bod by se dal napsat jakýkoliv jazyk, kdyby tu recenzi psal třeba člověk z jiné země. To je ten důvod proč mě to tak vytáčí...

Zlobo
Zlobo
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake

Já to tam mám, ale je spousta lidí co se cizí jazyk špatně učí, nebo prostě jen nechtějí. Už takhle je přeloženo pramálo her do češtiny, a těch kvalitních je jen pár za poslední roky. A ikdyz mi angličtina nedělá žádný problém, vždy mě čeština potěší.

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Zlobo

A co se naučit anglicky a koupit si konzoli? To řeší dva prolémy který píšeš přeci, nebo snad ne?

Zlobo
Zlobo
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake

Pokud jsou ve hře chyby které ti zhoršují průchod hrou a musíš třeba hledat jak to obejít, mělo by se to napsat do mínusek, to se vždy dělá. Miky ti tu ale vysvětluje, že na hodnocení hry neměl vliv ani chybějící český jazyk ani game+. Byla to hlavně technická stránka hry na PC co ovlivnila hodnocení. 8/10 je velice slušné hodnocení.

Skylines - já bych třeba chybějící češtinu také dal do mínusek. Myslím že až tak zanedbatelné prodeje u nás nejsou a je dost hráčů co si to kvůli tomu nekoupí. Navíc se nebavime o nějaké hře s primitivním příběhem co se dá odvodit z toho co se děje. Tady člověk chce vědět co přesně říkají.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
16. 12. 2016 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake

Prostě se smiř s tím že v mínusech budeš jednou potkávat argumenty typu že tam není růžový jednorožec nebo třeba létající ponorka Je to místo určené pro chyby a nedostatky né subjektivně chybějící featury. Čeština by měla být spíš příjemným překvapením než očekávaným obsahem jelikož jsme tak nepodstatný trh tak můžeme být rádi že se někde vůbec objeví. Natož si pak stěžovat že někde není. Je to jako by vám někdo přinesl čokoládu a vy si postěžovali že nedonesl větší nebo vaší oblíbenou. Mě to teda moc že židle nenadzvedlo ale je třeba (když je to takové shrnutí celé recenze) vybrat jen to nejdůležitější co zasáhne většinu budoucích hráčů a o podobných blbostech co vadí jen někomu se prostě vypsat v recenzi. Na to že u některých her se na chyby zapomíná (nebo se přehlížejí) a jinde se cucají z prstu jsem si už zvykl. Myslím že by jsi měl taky.

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Zlobo

Já neříkám ať to předělá, ale minusy jsou kraviny. To by prostě automaticky měla každá hra, to je vše. Nevyvolávám rozpory, ale prostě tyto minusy jako Bugy, New Game Plus a čeština má dost her. Tot vše.

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé, že další hry co New Game Plus a češtinu nemají, a mají Bugy, tak to nemají v těch mínusech. Hra se má hodnoti objektivně, čeština, bugy, chyby AI, vůbec neptaří do minusových položek! ! ! Až bude v COD chybět slznej granát tak to je mínus. A ne že tam chybí čeština nebo jsou tam bugy. Pořád číst, že jsou někde bugy dyť je to kravina. V každý hře kde projdete dveřma a máte třeba kopí, nebo velkou zbraň, tak jde přes futra, to je taky bug, ale naprosto "logickej"! Proto mě to štve, toto se do minusu vubec davat nemá!

Zlobo
Zlobo
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake

Napiš si svou recenzi, prostor k tomu tu máš, jinak ti není co poradit. Říkat recenzentovi aby předělal recenzi protože do hry něco přidali je hloupost. To by ji mohl napsat znovu. Všechny hry se hodnotí v době vydání, neřeší se jestli se technická stránka hry zlepšila nějakým následným patchem. Každý má na hru jiný názor. Třeba já ji ani nehrál a vůbec mi to nevadí.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake

Nutno si navíc uvědomit, že mínusy hned automaticky nesráží hodnocení hry. V tomto případě New Game Plus a hlavně čeština neovlivnila výsledné hodnocení. Jde o vypíchnutí jedné věci, aby si toho čtenář všiml. Tak nevím, proč kolem toho děláte takové halo.

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsou ale nesmyslný, protože by se to dali psát ve většině her. Slováci taky píšou, že jim chybá Slovenština? Toto není žádná chyba ze strany vývojářů.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake

Zase to nepřehánějte. New Game Plus prostě ve hře nebylo v době vydání hry, v té době se dělala recenze, takže mínus je oprávněné, když autorovi prostě tato možnost ve hře chyběla. Na tom se nic nemění. A co se týče češtiny, tak Dishonored 2 by si ji určitě zasloužilo. Nejde o to, zda lidi umí nebo neumí anglicky.

Mínusy u recenze zůstanou. Hodnotili jsme hru v době, kdy vyšla. Ne dnes.

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
16. 12. 2016 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvělý tak můžete jásat a laskavě oddělat to nesmyslný mínusko z recenze. Ještě budeme jásat až přijde čeština, jako kdyby vývojáři mohli za to, že v Česku lidi neumí anglicky. Jako tahle recenze mě tak vytočila, že ji ani neberu jako oficiální. Se divím že tam není mínusko za to, že ve hře chybí AK47.

stuntman
stuntman
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
14. 12. 2016 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @skylines

Asi kvôli počasiu (mrznúci dážď) to ku mne ešte nedorazilo.

Edit: Nj zabudol som, že tam je možnosť prejsť na betu. Aspoň keby to oznámili na Steame, že vyšiel NewGame+. Teraz má človek najlepší pocit hrania. Keby to vyšlo v tomto stave, ako to je teraz, tak asi by to dostalo 10/10.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
14. 12. 2016 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už dorazilo NewGame+

Nathan Drake
Nathan Drake
Level 1 Level 1
2. 12. 2016 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty mínusy v té recenzi jsou úplně nesmyslný - Chybí čeština, špatná optimalizace na PC, absence New Game+ atd.... takový kraviny dávat jako záporný hodnocení mi příde jako nesmysl. Taky to, když někdo někde napíše chyby AI nebo zmiňuje bugy, což je úplně v každé hře tohleto. Spíš mi přijde, že tahle hra je tak strašně vysoko nápadem, hratelností, návazností prvního dílu, možnostmi atd.... že se prostě ty reálný, ty skutečný záporný body nedají moc najít. Ale přece tohleto chceme od herního světa, a když už se to někomu podaří, tak se to zase někomu nelíbí. Nechci nikoho pohoršit, ale takovýhle kraviny by se dali psát ke každý hře.

Strec
Strec
Level 26 Level 26
23. 11. 2016 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @vegasss7771

Znám jednodušší způsob než čekat na soutěž. Chce to jen sáhnout do peněženky a přidat k tomu pár reálných kroků do krámu nebo několik kliknutí zde na internetu.

Michal Burian
Michal Burian
Level 1 Level 1
23. 11. 2016 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď na komentář uživatele @vegasss7771

V současné době nemám informace o tom, že bychom dělali soutěž na Dishonored 2.

MARTIN MAJDA
MARTIN MAJDA
Level 1 Level 1
23. 11. 2016 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tuhle hru prostě musím mít! Nechcete Vy - borci ze zingu - udělat soutěž o plnou hru, či alespoň merchandise?

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
21. 11. 2016 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recka ze začátku vlažná, ale pak se už rozjela. Piš častěji a bude to ještě lepší Honzíku. A teď ke hře. Na hru se těším, ale bez češtinky nehraji, ne. Což bude snad jen pár měsíců asi, do té doby se snad už vše opraví... snad. Ale dostává mě, jak se tu stále bude brečet nad číselným hodnocením. Za mě ať to má 1/10. Furt je to lepší než 0/10. 😗 Hlavní je, co je psáno celkově. Číslo nikdy nevystihne pocity ze hry a hlavně každý to má jinak a do + a - si dá to, co mu na hře osobně přijde jako výrazné ovlivnění celkového dojmu. Nebo by to tak mělo být. Každopádně jsem pro zavedení slovního označení, protože v dnešní době vše pod 10/10 je průměr a pod 7/10 je už sračka. Za mě 5 slovné ohodnocení třeba s 5 prdýlkovým označením a bude to cajk.

Ondra Kenway
Ondra Kenway
Level 1 Level 1
21. 11. 2016 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AsuraCzech: to já do dneška nechápu, co všichni na LOU viděj, mně to nepřijde, jako něco převratnýho, podle mě to tak na tu osmičku je

Reklama
Reklama