Zpět na článek

Diskuze: Dlouhodobě pracujeme 16 hodin denně, říká zaměstnanec CD Projektu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jiří Adámek
Jiří Adámek
Level 1 Level 1
9. 12. 2020 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je bohužel ve všech odvětvích průmyslu. Vrcholový management velmi často ani netuší, co všechno jejich podřízení dělají a nemají představu o časové a psychické náročnosti. Lidi jsou pak znechucení, bez motivace a v této době bez vidiny nějakých prémií.

Tomas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele koukam na ty nazory a vidim, ze tady 95% lidi netusi jak funguje vyvoj. Predstavuji si ze 16 hodin denne je fakt skvele za nadprumerne penize. Sam jsem vyvojar, sice ne her ale jinych dost dulezitych systemu. Optimalni je si predstavit ze vyvojar je takovy "delnik u pasu it prumyslu". A podle toho to ve spouste firem vypada. Vyvoj je delen na nekolk fazi, a malokdy se zkrati cas na dodani zadani nebo nejaleho popisu od nejakeho "product managera" ale deadline je pevny a vzdy to odsere vyvojar. Ale na druhou stranu vidim jeden velky rozpor v tom clanku. Nedovedu si predstavit, ze by nejaky DEV delal 16 hodin denne rok v kuse to neni mozne da se to po nejakou omezenou dobu, pak clovek zacne sazet vic chyb bez je zdravo a vyhori...

elcig

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vánoce nebudou. Místo toho tu máme neexistující virus, u kterýho bylo zakázáno provádět pitvy zemřelých aby se nezjistilo co je příčinou.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elcig Jdi vyprávět o neexistujícím viru mě, který si ho vcelku užil. V breznu jsem navíc měl pěknou chřipku, takže tyhle dvě věci umím vcelku srovnat a není to to stejné, byť oboje už nikdy nechci. Nebo 3 znýmým z mého okruhu, kterým bylo mezi 30-35 lety a dnes tu už nejsou (a bez toho neexistujícího viru by tu určitě byli). A netahej tu žumpu sem...

daniel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar aha. tři mrtví 30-35. Můžu poprosit jména. Pokud ne, tak jsi lhář a nebezpečný člověk, který vyvolává hysterii, která může lidi i zabít. Dokaž to! Tohle jsou nebezpečné příspěvky!

Duchino

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dyť jen ať makaj Poláci. Už to chci mít na disku. Jo a v té volné neděli vidím taky prostor pro zlepšení, ať zas na ty DLC nečekáme roky!

hfffhh

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

docela by me tu zajimali ty komenty, kdyby se lidem sdelilo, ze hodne vyvojaru ma fixni plat :-D (tudiz zadny placeny prescasy, maximalne tak mizernej bonus - nepocitam schwarz system).

carhrozny
carhrozny
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
18. 10. 2020 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono robiť nadčasy je iné pre 20-30 ročného človeka a iné pre 40-50 ročného.Boli časy keď som aj ja pracoval okolo 90 hodín nadčas za mesiac a dnes na to už nemám chuť a som rád keď odrobím 8 hodín denne.

Capasak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsou v Polsku nějaké zákony že se nesmí tolik denně pracovat?

Lukas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Capasak Nebuď naivní, ty jsou i v česku a stejně se dělá jak je potřeba v některých oborech. Rozdíl je v tom, že většina z nás o tom ví a jakž takž s tím počítá a od toho se odvíjí i vyšší plat a jiné výhody. A připadá mi, že vývoj her, který je celý stavěn na deadlinech by s tímto měl počítat taky, pokud je pan vývojář najednou překvapenej, že se nestíhá a musí se přidat tak je asi jedinej...

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas Tady máš zas ale psáno, že se nestíhá, protože je špatný management a komunikace.... Takže proč by na to měl doplatit vývojář?

Lukas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar Pracoval jsi vůbec někdy někde? Vždycky je to chyba vedoucí ( netvrdím, že tomu tak někdy není), ale ty dole vždycky nadávají na ty nahoře, a ty nahoře nadávají zase na ty ještě víš, každej má svojí práci kterou má dělat, každý nese jinou odpovědnost a každý za to má jiné odměny. Já dělám taky na vedoucí pozici a často slyším zespoda jak je vše nahovno, jak mi shrábneme všechny peníze atd. Ale když se něco nestihne tak oni z toho postih mít nebudou, to mají ty nahoře. Všechno je to o odpovědnosti a ty nahoře jsou pod takovým tlakem, že ty dole si to kolikrát nedokáží představit. Vše není jen černobílé, netvrdím, že vývojář lže, ale je potřeba taky vědět druhou stranu mince.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas Pár let už mám odpracováno a proto vim, že co říkám je asi pravda. Pokud tedy vývojář tvrdí, že předprodukce byla příliš dlouhá, měl management zasáhnout. Neudělal to. Ano, lidi vždycky nadávají jeden na druhého, ovšem to nevylučuje fakt, že to pravda mnohdy opravdu je. A mnohdy je to spíš tak, že dělají všichni něco špatně.

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
18. 10. 2020 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 450,- až 1000Kč na hodinu? (např. obyčejnej IT sektor u nás) 16 hod./denně? Wtf, na co si stěžujou?! Normálně vidim, jak sedí u toho interview s tim novinářem a stěžuje si, fňuká, pláče, smrká do bankovek..

Peete

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rawneox Celkem by mě zajímalo, kde si přišel na ty částky. Jedna z častých výtek na práci pro CDProjekt jsou právě nízký platy (plus ne úplně schopný management, špatná komunikace, ...)

rawneox
rawneox
Level 44 Level 44
18. 10. 2020 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Peete Pohybuju se v tomto segmentu

Peete

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rawneox Jenomže ty mluvíš o běžném IT sektoru, tam takové částky skutečně jsou, ale pokud by si se motal kolem game developmentu, tak by si věděl, že tam nikdo takový peníze nemá ... proto taky spousta vývojářů "fňuká" a stěžuje si na podmínky, za kterých musí pracovat

powerless

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jojo tomu vývojáři tak věřím 😂 V minulé práci naši vývojáři taky nestíhali a dělali 12-14 hodin, no ono to bylo hlavně tím že vždycky měli 1,5 hodiny oběd a pak 2 hodiny kecali ve firmě u kávy :) Tak že asi tak

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@powerless A to znamená, že tam to dělají taky? A není třeba problém to, že předprodukce trvá neúměrně dlouho a pak se jim zkracuje čas na vývoj? a nebo nemůže být problém to, že manažeři jsou 2 hodiny na obědě a pak ještě zajdou na kávu místo toho, aby by řešili problémy, které tam očividně mají? Tohle je chyba managementu, nikoli vývojářů ....

Paul
Paul
Level 32 Level 32
17. 10. 2020 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě hrozně baví jak Zing repostuje tyhle anonymní "skandální odhalení" (ale kudos za překlad, takže aspoň nějaká práce) a pak pod ně dá klasickej marketing speak "Hra vychází tehdy a tehdy, předobjednejte si jí tady a tady" 😂 To je naprosto hilarious. Mimochodem, co takhle přeložit a postnout výbornej článek na téma crunch od Adriana Chmielarze (Painkiller, Witchfire): https://medium.com/@adrianchm/crunch-the-reality-check-50a1a57f5f55

Malasnikov
Malasnikov
Level 21 Level 21
17. 10. 2020 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesnáším novinky o přesčasech v herních studiích. To je mám jako litovat nebo co? Já taky dělal klidně po celej rok přesčasy a nikdo mě nelitoval...a to ještě za menší plat než má CDP. Kdybych pracoval na tak očekávané hře, která vydělá miliardy Korun, tak dělám přesčasy ještě dobrovolně a rád.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malasnikov A cos dělal za práci? Herní vývojář je dost specifická práce. Celkově to má celé negativní vliv. Navíc pokud tohle je pravda, tak CD Projekt má interní problémy, kdy prostě není správná komunikace v rámci firmy. Jsem zvědav, jak dopadne Cyberpunk. Doufám, že dobře, ale ti, co se pořád ohání "já taky pracuji přesčasy" by si měli uvědomit, že to není v pořádku to přijmout jako normu a už vůbec to nemusí prospět hře jako takové. Navíc to zní, že tam vázne organizace a třeba právě zmiňovaná před-produkce je až moc zdlouhavá. A já mám teď práci, kde přesčasy jsou, ale řeknu, že je dělat nebudu a... dělat je nebudu a není to problém. I když změním firmu, tak vždycky budu bojovat, aby přesčasy byly bez nátlaku, zcela dobrovolné a hlavně, pořádně (jakože POŘÁDNĚ, nikoli za normální hodinovou sazbu) zaplacené. Tak jak to mám teď ... A nechápu, že si to prostě lidi nechávají líbit.

Lukas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar K některým oborům přesčasy patří a vždycky budou a oni to moc dobře vědí. Jestli chceš 8 hodin a padla a občas si dát jeden víkend tak jdi do fabriky nebo za kasu. Je potřeba se na to dívat i obráceně. Lidé který v životě dotáhli kariéru daleko třeba v oboru vývoje her, tak určitě se nedostali do "manažerských" pozic tím, že dělali prd a šli po 8 hodinách domu. Podívej se na dokument začátku Blizzardu, jak se dělalo. Dřív ale lidi nebrečeli kvůli každé kravině a všechno bylo tvrdě vydřené. Dneska by každej chtěl dlouhé pauzy, home office a klid ale pak přijde a chce přidat... tak přidej, ale v práci.

Mr.sugar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas "tak přidej, ale v práci" je zejména u nás a to opravdu nefér. Když už tady mluvíš o práci za kasou nebo pásem, tak zkus promluvit s lidmi, co tam dělají. Kolik berou, že mají přesčasy taky, že to ani většinou nemají zaplacené. Mám rodinného příslušníka zrovna na pokladně. Musí chodit ráno minimálně o 30 minut dřív (nezaplacené), protože tam musí něco připravit a kdyby nastoupil dle oficiálních hodin, tak to prostě nejde udělat... Jak tam mají řešenou dovolenou nebudu vůbec komentovat, ale je to lepší než předtím v restauraci, kde dovolenou neměli vůbec. A prostě ne, to přidej, ale v práci si strč někam. Jde to dělat i jinak, dobře a ke spokojenosti všech stran....

cryog

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro dnešního úspěsného novináře holt není tím správným tématem třeba to, kolik dětí v africkém Kongu muselo 6 dní v týdnu ručně kopat jedovatý kobalt za mzdu zhruba 180 korun, aby i on měl levnou baterii ve svém iPhonu a Tesle. Takový článek okamžitě zapadne, málo "kliků a lajků". Ta pořadná štavnatá kontroverze na dlouhé týdny kterou vetšina čtenářů vyžaduje je, když bude dokola psát o tom jak dospělý a v svobodné zemi žijící vyvojář dostal s bližícím se koncem sedmiletého projektu přesčasy. A nesmí to taky být ledajaký vývojář a projekt, třeba takový članek o "běžném" pracovním dni čínského vývojáře mobilních her též nikoho nezajímá.

Pán Leguán

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechce se mi věřit, že někteří tyto praktiky podporují a nebo ignorují. Tu hru raději upirátím než abych podporoval takovouto pochybnou společnost, která si neváží svých zaměstnanců.

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
17. 10. 2020 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pán Leguán Ano, to má opravdu hlubokou logiku, určitě bude tvůj vzdor poznamenám firmou a ta se nad tím hluboce zamyslí. Nebo jim to bude stejně u prdele a ty si jen ospravedlníš, jak ušetřit pár stovek, protože logika tipu raději nebudu podporovat firmu a tak jejich produkt ukradnu, vždy přinesla změnu k lepšímu. Hned zítra si jdu ukrást pár applefounů, firmu nesnáším ale jjeich prodkut bych si pořídit mohl. 😂 😂 😂

Pán Leguán

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Virus Tak vy čecháčci máte tyto názory většinou rádi. Viz čeština u AC Valhalla

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
17. 10. 2020 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pán Leguán Tak my čecháčci se stejně jako každý jiný národ nemůžeme házet do jednoho pytle, jen z pohledu jednoho člověka. Všude na světě je co člověk, to názor. Když víc lidí souhlasí s jedním názorem, je to názor skupiny, ale skupina nikdy netvoří jeden národ. A ano, sere mě že zrovna AC Valhala nemá češtinu, po 4 hrách jsem se zrovna chtěl k AC vrátit ale co, nekoupím to. Je to dobře jen pro mě, protože ušetřím prachy. To jakou Ubi se teď dere cestou s tím nemá nic společného a jestli na AC vyjde čeština v podobě fan překladu, podpořím ho a hru si i tak koupím origoš a proč? Protože jsem normální smýšlející člověk. A jo, hry hraju daleko raději, když jim rozumím a ne, nepůjdu se učit anglicky, když mi to prostě ze zdravotního důvodu nejde. Ale jo, strašně rád bych se to naučil ale ne, po úrazu mozku mi fakt jazyky skutečně nejdou do hlavy i se sebelepším učitelem, ale snad jednou budu umět aspoň žble a budu za to fakt rád.

Pavel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pán Leguán Kupuju si hru a ne jejich přesčasy, co 1 odejde tak na jeho místo budou chtít 4 další... jen se snaží novinář přinést senzaci, a crunch dělají všichni na AAA hrách,

skylines
skylines
Level 0 Level 0
17. 10. 2020 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pán Leguán No ty krávo tak takovou perličku už jsem dlouho nečetl. Bezchybná logika. :D Příčí se mi přesčasy lidí pracujících na tomto díle a proto ho radši ukradnu aby ze mě za svou práci neměli doslova ani jediný halíř za celou jejich odpracovanou dobu a to jak tu řádnou tak i přesčasovou a nebudu se tak podílet ani na jejich 10% podílu ze zisku protože si ti chudáci nezaslouží aby s nimi bylo takhle zacházeno a proto mám morální právo za produkt díky kterému jsou takhle vytěžování - nezaplatit. :D To je jako ukrást bezdomovci vozík se vším co má jen proto že se mi eticky nelíbí že si nemůže dovolit garáž do které by ho zaparkoval. :D

Capasak

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines takže ty kupuješ výhradně jen u vietnamců, aby chudáci děcka měli zaplacenou svou práci? Jestli teda chápu tvou logiku, protože ty dděti co na tom pracovali si zaslouží peníze.

Pán Leguán

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines To s tím vozíkem není vůbec špatný nápad. To v czechii zaveďte. Je to velmi čekáčské. Pokud osoba bez domova neprokáže, že ji obsah včetně vozíku patří, tak samozřejmě odebrat.

Virus
Virus
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
17. 10. 2020 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle téma práce, přesčasy a jejich ohodnocení je ošemetné. Ale asi takhle, prachy budou ale mi nebudeme. Je fajn že to kdekoliv dobře zaplatí, pak jsou práce, kde vám ten přesčas už tak dobře neohodnotí. Dnešní trend je dávat víc práce za skoro stejné peníze. To je všude. Ale zase zkušení a schopní tvůrci v oblasti her bývají dobře ohodnoceni, tak se nedivím, že remcají a že se jim to nelíbí, když si pak zase dají třeba oraz a budou mít slušně v kapse. Ale ruku na srdce, kdo chce dělat i tak třeba 16ky? A lidi co říkají, že mají něco dělat, nebo že změnit práci je snadné, tak kdyby to bylo u všech tak snadné a neměli své důvody, tak to asi udělají. Já už 10 let se trápím jako OSVČ, ano práce mě baví, rád za sebou vidím vyloženě kus práce, peníze nejsou špatné ale není to sláva a teď změn práci... ale kam a do čeho, abych na tom peněžně byl aspoň podobně, než se někam dopracuji? Teď je trh nestabilní, nikdo neví co bude za rok, každej normální bez zlaté lžičky v prdeli bude prachy schovávat a nikdo nebude vědět kdy se co posere. Za mě vím jen to, práce se změnit dají, ale vedení je povětšinou vždy stejné, takže se moc polepšit nedá. Makat sám na sebe je lepší ale nemá člověk jasné jistoty, já osobně svátky ani volno neznám a nemocenskou jsem nikdy neměl. Každý chce mít hned práci hotovou a ještě nejraději by po mně chtěl slevu. Prachy prostě vládnou světem ale někdy je fakt krásný se na všechno vysrat, všechny chytrolíny poslat do prdele a začít si užívat toho života. A já to udělám třeba tak, že si koupím jejich hru, ať je jaká chce a budu si užívat hraním, bo pičo dle kampaně se koronavirus šíří všude mimo pc, tam jsem zatím já. No ikdyž bych raději teď byl někdě na tom pivě, to je fakt. 😀 🍺

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když vidím jak ta hra vypadá fakt dobře a co vše nabídne, tak se tomu vůbec nevidím. Docela bych rád viděl nějaké porovnání jak jsou na tom jiné firmy. Zdá se mi, že CDPR je na tom asi nejhůře z těchto známých značek. Já bych osobně 16 hodin denně dlouhodobě nedělal, nehledě na prachy, které bych za to dostal. 16 hodin jsou 2 třetiny dne, plus ještě doprava domu a pak přijít domu, spát a zase repete. U mě by byl ještě problém to, že u takové práce nejste protože jste o ní zavadily a zrovna teď nemáte nic lepšího, ale protože to člověka opravdu baví a v takovém případě by ze mě radost opravdu vyprchala rychle. Podle mě by nejraději odešla půlka studia, ale asi v tom bude nějaká kulišárna typu "Odejdi a nedostaneš odměny" nebo tak. Je ale pravda, že v CV se bude Cyberpunk vyjímat a mohou jít někam za "lepším".

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> přesčasy jsou omezeny na 48 hodiny týdně no a nejsou? 6 hodin přesčas každý den spolu s 8 hodinovou pracovní dobou dá zhruba těch 16 hodin a ještě maj volnou neděli

hfffhh

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problem je v tom, ze se kolikrat sleepuje uz v preprodukci a nikdo, kdo dela na ty preprodukci rozhodne necrunchuje (ta se jen posune a zkrati se produkce). Takze to padne o to vic na lidi v produkci, kteri za to vcelku nemohou. Ale to je spis klasicka ukazka neschopnosti vedeni. Ti by meli crunchovat v prvy rade a uz od zacatku a ne to hazet na lidi pod sebou.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
17. 10. 2020 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby moje babča napsala podobný post tak by tomu tenhle šašek taky věřil a dělal by si na tom jméno. Stačí dopsat že s někým zrovna domluvil po telefonu a hned je věrohodný i když si třeba jen zrovna objednal pizzu nebo si z něj ten na druhé straně dělal prdel. Pracuje tam dobrovolně více jak tisícovka zaměstnanců kteří jsou velmi dobře placení a ještě si rozdělí deset procent ze zisku. I kdyby tenhle post nebyl vycucaný z prstu a ten člověk tam opravdu pracoval tak se vždycky najde někdo kdo si bude stěžovat na vedení že po něm chce práci a nechodí tak do práce jen na kafíčka, že vedení nic nedělá když do kanclu nevidí, obědvají dvě hodiny aniž by věděl že hodinu a půl z toho pracovně provolají, že chodí domu dřív aniž by věděl že pro ně tím práce nekončí a to ani doma a že jsou lépe placení než on aniž by věděl kam jejich práce jde a jak vypadá. Taky jsme měli takové. :D

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Baví mě číst komentář no však budou mít v zivotopise makal jsem na cyberpunk 2077 a dělal jsem 16h denně a oni a proč jste tam skončil nechtěl jsem makat 16h tak nashledanou xdddd

Martin

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jn tak hlavně že se dřou jak otroci abychom si mi u PC mohli užít těch hloupých 150H ve hře nechtěl bych 2 roky otročit kvůli tomu XD

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pff, v době krize si stěžuje na práci. :D Ty jo, jestli má čas si psát s novinářem, tak to asi moc nemaká. Teď ale vážně. Jestli má problém s přesčasy, může kdykoliv odejít. Ale hádám, že si šetří na Lambo.

hokaj

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty Vaše komentáře mě baví číst. Jak si může někdo stěžovat, že pracuje 6 dní v týdnu až 16 hodin, když má za to dobře zaplacené, ale Vám připadá správné makat tak často a dlouho? Za mě by se mělo pracovat maximálně 4 dní v týdnu po 8 nebo 6 hodinách. Život máme jenom jeden a určitě ho nechceme celý strávit spaním a v práci ... Prostě omezíme počet dnů v práci a hodin a navýšíme počet zaměstnanců. Lidi budou mít práci a bude je to i bavit protože nebudou v práci every fuckin day

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
17. 10. 2020 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj Naprostý souhlas, konečně někdo normální. Já prostě nemůžu za boha pochopit že v roce 2020 už nejsou dávno zavedené maximálně! 6 hodinové směny a v ideálním případě jen 4 pracovní dny v týdnu. Na planetě už je tolik lidí že by s tím neměl být žádný problém, ale ne, je třeba ten systém ždímat na maximum. Navíc já osobně do času stráveném prací počítám i dopravu a přípravu do práce. To je minimálně hodina, dvě a více denně navíc, které se logicky musí počítat do pracovního času, protože jinak by jste ten čas zcela jistě využili dle vlastní vůle a ne přepravou a přípravou do zaměstnání. Takže z 8 hodinových šichet děláte rázem 9-10 hodinovky, co víc, ke všemu zadarmo. Bohužel lidi už jsou tak vyvedení z rovnováhy a od malička kojený tím, že práce pro někoho jiného je smyslem jejich života. A někteří už jsou tak zmatení, že jsou schopni se pro tuto ideu i udřít pomalu k smrti. Vlastně už ani neví co jiného by se svým časem dělali a proto si urputně stojí za tím že dělat 16cky nebo být 6 dní v týdnu v práci je zcela normální, když to mají dobře placené. Ne, není, je to naprosto ujeté a nelidské.

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj No ale z pozice zaměstnavatele bych vás moc nebral... Je pochopitelné, že zaměstnavatel chce od zaměstnanců co nejvíce práce za co nejméně peněz. A zaměstnanec chce přesný opak. Musí proto být nějaká rovnováha. Nicméně jo, existují jakési průzkumy, že zaměstnanec 4x8 vyprodukuje ze sebe více práce, než zaměstnanec 5x8 (mluvím o kancelářské práci, ono za pásem to asi nejde :D )...

Johnczek
Johnczek
Level 2 Level 2
17. 10. 2020 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj Konecne normalni nazor. Tady ty ostatni, vesmes velmi hloupe (a typicky ceske) pochazi nejcasteji od lidi, co delaji malo kvalifikovanou praci "na pichackach"... A nemaji paru o tom, jak funguje vyvojar

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj a co takovej vývojář bude dělat ve volném čase? bude hrát videohry, nebo prgat něco pro sebe. takhle za to aspoň dostane zaplaceno

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 Vývojář se musí v herním průmyslu pořád učit nové technologie, programy a tak podobně, aby "nevypadl" z práce. Jenže v práci si moc nemůžou dovolit experimentovat s novými věcmi a doufat, že se nic nepokazí.

𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸
Level 1 Level 1
17. 10. 2020 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie tak určitěě se nebude nic učit v půlce projektu. na to je dost času v předprodukční fázi

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@𝑅𝓎𝓃𝓃 🌸 To bude pravda, ale taky bude záležet co ten člověk má za práci. Třeba hodně lidí co mají na strarosti tvorbu postav říkají, že třeba anatomie je učení na celý život a tyhle "umělecké" dovednosti si většinou procvičují ve volném čase jako víkendy i během projektu (opět, pokud je normální pracovní doba a tempo). Ona ta předprodukční fáze se zase nesmí proflákat, jinak to skončí jako tady v CDPR.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
17. 10. 2020 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední roky mi přijde, že skoro všude na světě převzala funkci justice a státního aparátu obecně média. Podmínky pro práci jsou jasně definované zákonem, zpravidla Zákoníkem práce, a Polsko není v tomto výjimkou. Pokud pravidla stanovená zákonem zaměstnavatel porušuje, např. nenaplňuje důvodné skutečnosti pro přesčas, překračuje povolenou dobu přesčasu či nedodržuje stanovené přestávky v průběhu přesčasů i mezi nimi, může jeho zaměstnanec třeba poslat anonymní podnět na inspektorát práce, který je povinen jej prošetřit, načež musí zaměstnavatel zjednat nápravu. Přesto si ale vývojáři raději povídají s novináři, než aby situaci řešili, a já dost dobře nechápu proč. Jestli to třeba nebude tím, že situace není zdaleka tak černá, jak se dělá, a takovéto rozhovory jsou pro ony anonymní vývojáře více než čím jiným formou zábavy.

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Kéž by to s tím nedodržováním zákoníku práce bylo tak jednoduché. Třeba podle zákoníku práce jsou přesčasy povolené jen výjimečně - z vážných provozních důvodů, proč jsou tedy tak běžné? S tím anonymním podnětem si taky můžeš pěkně zavařit, respektive nejen sobě, ale všem "podezřelým". Třeba najednou přestanete dostávat prémie nebo budou nižší nebo vám nevyhoví s dovolenou nebo nedostaneš přidáno apod.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
17. 10. 2020 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo Aplikuješ dvojí logiku- anonymní podnět na IP, který může přijít třeba od konkurence, je podle tebe nebezpečný, a otevřený rozhovor se světoznámým novinářem, kde se přímo označíš za zaměstnance studia a na kterém může zaměstnavatel rozpoznat znaky tvého vyjadřování, je zcela bez rizika? Tím jsi mě docela pobavil. :) Jsou lidi, kteří se bojí, to ano, ale takoví lidi se ještě víc bojí rozhovoru s novináři a rozhodně mezi nimi nejsou vývojáři her, kteří jsou ve většině zvyklí zaměstnání titul od titulu střídat. Jedinou další možností by bylo, že i těch 16 hodin denně je pro ně tak strašně lukrativních, že si vlastně ani stěžovat nechtějí, ale sebelítost v novinách ještě nikoho nezabila. Buď to, nebo je to bouře v panáku stoličné, jak jsem psal výše. ;)

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Já jsem to nemyslel na tenhle konkrétní případ, ale obecně k tomu nedodržování zákoníku práce. Měl jsem to napsat trochu jasněji.

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Docela konstruktivní řešení, které bych taky poradil, ale nejde aplikovat vždy, respektive reálně se to neděje. 1) Např. lékaři. Nemocnice. Tam něco jako maximalní možné přesčasy nefunguje. Chceš si stěžovat... no asi bys reálně mohl. A kdo tu práci bude dělat? Kolega který ji má už stejně jako ty? Nechtěl bych pak na takovém pracovišti dělat. Navíc kdyby se dodržovaly zákonem stanovené přesčasy, tak zkrátka ve zdravotnictví (v nemocnicích) nejsou lidi. Vím o čem mluvím... 2) Ještě jako student jsem dělal na brigádě v menším obchodě. Zákoník práce byl nedodržován, něco jako zaručená mzda zaměstnavatel neznal... pracovníci si však dokázali mezi s sebou nadávat, ale reálně pro změnu neudělali nic. Inspektorát jsem jim taky radil. Změna zaměstnání pro ně taky nebyla řešení - pracují tam třeba 15 let a už se bojí něco změnit. Setkával jsem se tak od nich s neochotou něco se stavem, jaký panoval na pracovišti, něco reálně změnit. Pohoda mezi všemi a nadávání na majitele který se tam objeví jednou ročně, to bylo jediné... bohužel. Ale každý svého štěstí strůjce. 3) Nejabsurdnější je dodržování předpisů v advokátkách :D Plyne z toho jedna věc. Člověk se dokáže smířit s porušováním předpisů, pokud po jiných stránkách mu práce vyhovuje. Proto mě vždy děsně zaráží tento humbuk okolo vývojářů před dokončením hry. Vybrali si svoji práci sami. Vzdělání na změnu práce mají taky habaděj, programátora (obecně tohle jde mimo mě, takže je nazývám "ajťákama") přijmou vždy... Ale ony ty peníze asi budou fakt pěkný, včetně prémii za dokončení hry.

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, kdyby mě někdo nutil dělat 16 hodin denně, tak už tam dávno nejsem. Navíc tohle už je protizákonné, jednoduše by se to dalo nahlásit a řešit, ne? Jestli takhle dělá víc než jeden člověk, tak se dohodnout. Z těch dalších jeho komentářů v tom vláknu mi nepřijde, že sdělil nějaké... exkluzivní info, o kterém jsme ještě neslyšeli. Jestli kecal nebo ne se asi zjistí, až vyjde Day 1 patch, protože o něm tvrdí, že bude dost velký, protože hra na tom údajně není technicky dobře. Ale co... v té době se na tohle stejně zapomene, protože se už bude hrát

naliM
naliM
Level 31 Level 31
17. 10. 2020 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Johny No to se toho moc nezjistí hele Protože klidně může vyjít velkej patch jen kvůli tomu že v něm přidají nějaké cinematicy či nějakou lokalizaci a bude to zabírat daleko více než kdyby přidali opravené scripty co jsou defakto texťáky..

Johny
Johny
Level 20 Level 20
17. 10. 2020 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@naliM No právě, kdo taky ví, co myslí "velkým" patchem.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
17. 10. 2020 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"tak tam nedělejte", easy ne? Může jít dělat osmičky za pas k nějakým pěknými lisu. Dokud za to platí a ještě v rámci příplatku za přesčas, tak si nemají na co stěžovat...

Karel barel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk Taky si myslim to same. Furt fnukaj, ale maji moznost volby a urcite tam nedelaj za 25k a stravenky.Nevim proc se tohle tema omila porad dokola

Peníz

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel barel Takže mít dost peněz znamená že jste ochotni pracovat 16 hodin denně 2 roky či víc? Tak to nefunguje, člověk si myslí že peníze ho motivují, ale tak to není, tělo se ozve a vyčerpání přijde ať berete 20 nebo 200 tisíc měsíčně. Jasně, pořádá je to lepší mít víc, ale jde o princip.

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk Souhlas, obzvláště nyní v době krize koronoviru, která se dotkla drtivé většiny odvětví, působí nadávání na skvěle placenou práci s přesčasy hloupě... Chudáci doktoři kteří jedou nonstop se službama... A to nejsou placení jako tito vývojáři.

Th3Evo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk Však jo. Srát na zaměstnance ať se dřou, můžou si za to sami. Hypotéka nebo rodina? Koho to zajímá, dej výpověď a běž si hledat jinou práci, easy ne? Však v dnešní době není problém najít si práci, s tou nejistou budoucností je zajisté rozumné dávat teď výpověď. Pitomci jako vy tři nademnou jsou důvod, proč si zaměstnavatelé dělají co chtějí.

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo :D :D však to je dobře, že si dělají co chtějí :D máš pravdu, práce se hledá sama, ale evidentně ne každému, jako zaměstnavatel bych někoho s tvými názory taky nechtěl, ono to svědčí o mnohém.... ovšem každý svého štěstí strůjce :) nicméně vyvojář si ji najde vždy :) Jo a fakt nejsi jediný co platí hypotéku...

skylines
skylines
Level 0 Level 0
17. 10. 2020 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Th3Evo Hypotéka i rodina jsou jejich volba. Oni se do toho dobrovolně dostali. Když si nemůžu dovolit koupit dům tak co udělám? Logicky se zadlužím na třicet let a budu žít každý den v nejistotě a modlit se aby se mi něco nestalo abych mohl splácet? A proč si k tomu nevzít rovnou na splátky i auto abych měl lepší než má soused protože moje Octavia kterou si mohu dovolit vedle jeho Superbu vypadá levně tak potřebuju splácet bavortáka. To fakt ne. :D Navíc v dnešní době absolutně nic nebrání nikomu stát se zaměstnavatelem když se mu nelíbí u pásu dělat na někoho jiného.

pavel

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk Souhlas, nejsem vyvojář, ale už s ohledem na projekt, který má termínově ukončený konec, se to dá předpokládat. A navíc mít v CVčku projekt Cyberpunk 2077 musí rezonovat u budoucích zaměstnavatelů v rámci oboru.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 10. 2020 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk Přesčasy se musí v Polsku propalcet ze zákona😉

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Pozor to pochopitelně i u nás. Ale reálně na pracovišti se zákoník práce moc nedodržuje :/

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 10. 2020 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@risha03 To není pravda ,u nás to stanovuje zaměstnavatel dle prac.smlouvy (tedy buď finančním ohodnocením ,nebo formou náhradního volna,možná ještě nějaká možnost ,teď nevím ) Když to u nich to mají daný zákonem ,tedy musí přesčasy proplácet.

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas Ust. § 114 (především odst. 1) Zakoniku prace. Ano lze sjednat pracovní smlouvou dopředu (odst. 3), ale tak tu tě nikdo nenutí podepsat. V takovém případě je to promítnuto už do celé mzdy.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 10. 2020 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@risha03 No však to jsem napsal.???? Tak co tu resis ?

risha03
risha03
Level 39 Level 39
17. 10. 2020 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas No co ty řešíš :D napsal jsi, že přesčasy se musí proplácet přímo ze zákona v Polsku. A já napsal, že i u nás. A to jsi popřel, tak jsem ti doložil, že opravdu i u nás :D

bokas
bokas
Level 42 Level 42
17. 10. 2020 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@risha03 Ježíš tohle nemá cenu , samo mas pravdu hnidopichu 😂😂😂😂

Reklama
Reklama