Nevhodné chování při hodinách mělo být trestáno.
Vývoj her je dlouhým procesem, během kterého se řada původně zamýšlených prvků ztratí a některé naopak přibydou, protože sedí tvůrcům více. Tato věc se stala i při vývoji Hogwarts Legacy, nebo minimálně podle informací dataminera GrandTheftDiamonds to tak vypadá. Dle jím nalezených dat měl být ve hře přítomný systém morálky a také reputace, jejichž přítomnost by aktivněji definovala svět kolem vás. Špatné chování mělo být jasně penalizováno, což by reálně mohlo celkový zážitek posunout o kus dál a jasně ukázat hráčům, že některé skutky jsou jen těžko prominutelné.
Vaše chování mělo být také jedním z faktorů definujících pohled ostatních obyvatel na vaší osobu. Dataminer našel v souborech náznaky, že jednotlivec k vám mohl chovat nenávist, nelibost, lhostejnost, důvěru, družnost nebo rovnou vlídnost. Je trošku škoda, že se vývojáři z Avalanche Software rozhodli tento prvek vynechat, protože Hogwarts Legacy to jakožto celku mohlo dodat zajímavou jiskru.