Dojmy z bety Destiny 2 + vlastní záběry s komentářem
Preview Destiny 2 Článek Dojmy z bety Destiny 2 + vlastní záběry s komentářem

Dojmy z bety Destiny 2 + vlastní záběry s komentářem

Filip Němec

Filip Němec

7

Zahráli jsme si betu očekávané akce Destiny 2. Naše dojmy najdete v článku jak v textové podobě, tak i ve formě videa se záběry přímo z bety.

Reklama

Při snaze jakýmkoli způsobem zhodnotit již ukončenou betu Destiny 2 je třeba nejprve odhalit, kdo se za následujícími slovy schovává. Destiny jsem věnoval dva roky svého (nejen herního) života a pravdou je, že jsem si tuhle povedenou space operu zakázal. Proč? Jednoduše proto, že jsem chtěl svůj čas věnovat i jiným hrám. Destiny vás totiž vcucne jako červí díra a dostat se z tohoto vesmírného rauše není úplně jednoduché. Denní a týdenní mise, raidy a především loot, který prostě chcete mít. Po druhém dílu jsem pokukoval jako plachý teenager, který nechce být viděn, jak slintá zpoza rohu nad svou středoškolskou láskou. Po očku jsem sledoval všechny novinky, chystal jsem se však plné hře vyhnout obloukem. Pro dobro sama sebe, chápejte. Jenže pak přišla nabídka podívat se do bety a já věděl, že v tomhle vesmírném kolotoči, který v mnoha směrech nemá obdoby, skončím znovu.

Alternativou či doplněním o audiovizuální zážitek k textovým dojmům je nové video ze seriálu „Jak se hraje…“, které najdete níže. Více o tomto novém formátu najdete v této novince.

Homecoming

K nedávno skončené betě jsem přistupoval ani ne tolik jako fanoušek původního dílu, jako spíše zvědavý hráč. Bude druhý díl dostatečně pokrokový, aby zaujmul? Bude to všechno vůbec stačit? Samotná beta startuje intrem, které představuje jedny z hlavních protagonistů prvního dílu a také útok na milovaný Tower. Pokud vám jednička a její svět alespoň trošku učaroval, váš herní orgasmus se bude velmi podobat tomu, co prožívají fanoušci Marvelu při vypuštění dalšího traileru na jejich očekávaný film. Radost ze shledání s Caydem a velitelem Zavalou je však rychle vystřídána napadením Toweru a jeho následnou nemilosrdnou devastací.

„Na konci úvodní mise pochopíte, jak vás autoři šikovně donutí levelovat své postavy opět od píky.“

Do toho všeho se, trošku mimoděk, připletete vy – jeden z mnoha statečných Strážců, jenž opět není schopen vlastního slova. Upřímně, doposud jsem nepochopil, co je účelem mlčenlivosti vaší postavy. Jestli jde o nějaký hlubší záměr, nebo se jen autoři inspirovali u Gordona Freemana. Beta tak nabízí první příběhovou misi druhého dílu s příznačným názvem Homecoming, která nás zavede už do polorozpadlého a hořícího Toweru. Sledovat známá místa, jež se rozpadají v trosky plechu a končí nenávratně v plamenech, je pro každého hráče prvního dílu velmi bolestivé. Pokud naopak přistupujete k Destiny 2 nepolíbeni jedničkou, čekají na vás především audiovizuální orgie. Ze skomírajícího Toweru se postupně přesunete na cabalskou loď, přičemž pro mě osobně šlo o nejvíce atmosférický zážitek z akční hry za hodně dlouho dobu. Hořící trosky vašich i nepřátelských lodí sviští všude kolem a do tváře vás šlehají kapky deště. Plachty přikrývající náklad na lodi jsou bičovány větrem a vy stojíte sami na nepřátelské lodi jako poslední maják naděje, o jehož existenci paradoxně téměř nikdo neví.

Jako ochutnávka, co by mohl druhý díl nabízet po stránce hratelnosti příběhových misí a také příběhu samotného, je mise Homecoming více než lákavým předkrmem. Pro každou z tříd nabídne také exotickou zbraň – Titáni obdrží automatickou pušku Sweet Business s kinetickým poškozením, Lovci Hand Cannon Sunshot se solárním poškozením a v kůži Warloca vyzkoušíte samopal Riskrunner s arc poškozením. Úvodní mise je samozřejmě zcela zásadní, na samém konci se totiž setkáte nejen s největším záporákem dvojky Ghaulem, ale také konečně pochopíte, jak vás autoři šikovně donutí levelovat své postavy opět od píky.

The Inverted Spire

Jednou z PvP jednohubek, které beta nabídla k vyzkoušení, byla kooperativní strike mise. Z ní bylo znát, že pro plné prožití chybí trocha toho příběhového pozadí, všechny strike mise jsou ale v prvé řadě o hratelnosti. Ta opět sází na vzájemnou kooperaci, kde zároveň nestačí pouze dobrá muška, ale je třeba také pochopit, co od vás hra očekává. Zábavný byl celý průchod misí, která přinesla mimo jiné takřka epickou část, kdy je třeba vyhýbat se rotujícím ramenům gigantického těžebního stroje. Závěrečný boss opět přinesl proměnlivou hratelnost, která v podobě propadající se podlahy několikrát zamíchala kartami.

Crucible

Klasický multipalyer, kterému se v Destiny říká Crucible, nabídl dva režimy - pozměněný Control, o jehož úpravách jsme vás již informovali v samostatné novince, a také zbrusu nový režim Countdown. Oba zmíněné potvrdily to, co už delší dobu visí tak nějak ve vzduchu. Jazýčky na vahách hry více hráčů se drobně přesouvají ve prospěch taktiky, i když v případě režimu Control mohlo také jít o řešení problémů stability serverů. Méně hráčů však jasně nahrává tomu, že je třeba více taktizovat, o čemž hovoří především nový režim Countdown. V něm se jednotlivé týmy střídají v pokládání bomb na vyznačená místa, respektive v jejich obraně. Mě osobně nový režim hodně bavil, mísí totiž v sobě nutnost taktizovat a odhadovat chování soupeře, ale nezapomíná ani na staré dobré střelecké umění.

Jiskru dodává celému režimu fakt, že máte na každé kolo pouze jeden život, respektive po vašem zabití vás mohou spoluhráči oživit pouze jednou. V rámci ochutnávky dvou režimů jsem si však všiml pro mě něčeho trochu znepokojujícího. Všechny zápasy se odehrály během několika málo minut, není tak problém si vyhradit pětiminutovku na připojení do hry, její výhru či prohru a vrácení se zpět na orbit. To samo o sobě nemusí být nutně špatně, avšak výsledkem je to, že ve většině online zápasů se vám nestihne dobít vaše Super schopnost. U mnohých tříd jde o zcela zásadní věc, která definuje hratelnost právě vaší třídy a vybrané subclassy. Pro mě osobně jde o velký nedostatek.

Jen malá ochutnávka před hlavním chodem

Je jasné, že jedním z hlavních vylepšení bude vizuální stránka hry, zatímco herní mechaniky se dočkají spíše drobných úprav, zásadních změn bude pravděpodobně málo. Ostatně, první díl pracoval na vylepšování hratelnosti několik let. Pokud si pamatujete stav hry těsně po vydání, to, co nabízí Destiny dnes, je hodně odlišný, a především daleko vyladěnější videoherní zážitek. Autoři tak do jisté míry pokračují v přerodu Destiny v něco lepšího a zábavnějšího. Proběhlá beta ukázala, troufnu si říci, vynikající příběhovou misi, dvě drobné ochutnávky ze hry více hráčů a zajímavou strike misi.

Krása hry však spočívá především v její rozlehlosti a rozmanitosti, takže ty hlavní trumfy zatím nechává Destiny 2 bezpečně v rukávu. Celý svět by měl být bohatší a zajímavější, v těchto dnech se vývojáři rozpovídali také o mnoha zbrusu nových typech public events a představili také tzv. Adventures, které alternují klasické vedlejší mise. Údajně se mají do značné míry podobat některým klasickým příběhovým misím z jedničky, měly by tedy rozšiřovat příběh, ale zároveň nebudou příliš dlouhé. Osobně se velmi těším také na další nový prvek, kterým mají být dungeony pojmenované Lost Sectors. Některé z nich budou dobře schované a najít jen samotný vchod může být velmi těžké, na jejich konci pak bude čekat boss a po jeho úspěšném zdolání také truhla s lootem.

„Partyzánské podmínky života na Farmě na vás dýchají na každém kroku, zároveň však hovoří o jakési houževnatostí a také naději.“

Mnoho slibů si navíc dokážeme osvěžit až v rámci celku, který se na nás chystá 6 září, respektive 24. října na PC. Jsem velmi zvědavý na slibovaný příklon k příběhu, kvalitnějším příběhovým misím a celkově prohloubení zážitku, až se do světa Destiny 2 vydáte na vlastní pěst. Jestli první mise něco dokázala, tak zcela jistě navnadit. Rozhodně je cítit ve vzduchu příslib kvalitnějšího příběhového zážitku, a zatímco jednička mě pohltila především svou hratelností, na dvojku se těším mimo jiné i díky nakousnutí zajímavého příběhu, ve kterém figurují dnes už známé firmy jako Cayd nebo velitel Zavala.

Tower padl, vítejte na Farmě

Přerod k něčemu novému indikuje i zcela nový společenský prostor, který jsme si mohli v betě také vyzkoušet, i když šlo spíše o prohlídku ve stylu „koukat, ale nesahat“. Chyběly zde veškeré NPC postavy a vlastně tu nebylo vůbec nic, s čím by mohlo dojít k jakékoli interakci. Jedinou funkční věcí byl nakonec fotbálek, který se ukázal být velmi zajímavou společenskou aktivitou, jejíž přívětivost ovládání má však do fotbalového simulátoru logicky hodně daleko. I přes evidentní prázdnotu však nový sociální prostor pojmenovaný jednoduše Farma dává jasně najevo, v jaké situaci se budou lidé nacházet minimálně na začátku hry. Partyzánské podmínky života na vás dýchají na každém kroku, zároveň však hovoří o jakési houževnatostí a také naději. Tvůrci se dušují, že místo se bude proměňovat s tím, jak budete postupovat příběhem, jsme tedy hodně zvědavi, jak nakonec tato polorozpadlá ruina bude vypadat před vypuštěním závěrečných titulků.

Destiny 2 vychází už za několik málo týdnů a rozhodně bude o hře hodně slyšet. Pokud jste majitelem stolního počítače a naše dojmy z konzolové bety vás zaujaly, můžete naskočit do PC bety už 29. srpna, respektive o den dříve, pokud jste si hru předobjednali.

Destiny 2 předobjednáte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk, kde pro vás máme dárek: sběratelský steelbook.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama