Dojmy z BioConu 2011
Speciály Dragon Age 2 Článek Dojmy z BioConu 2011

Dojmy z BioConu 2011

Martin Cvrček

Martin Cvrček

1

Stejně jako loni, i tentokrát pořádalo EA Czech sraz fanoušků studia BioWare ve středověké krčmě Anno Domini 1471. Jako dlouholetý příznivec všech her tohoto legendárního studia jsem tam samozřejmě nesměl chybět, a dojmy si rozhodně nenechám pro sebe <strong>+ dojmy z hraní Dragon Age 2 a prezentace Mass Effect 3</strong>.

Reklama

Ze všeho nejdřív začnu samotnou krčmou. Její atmosféra neměla chybu, nikde nebylo zakouřeno, všichni účastníci se po většinu času bez problému vešli tam, kde bylo potřeba, a i když mi celková potemnělost hospody ze začátku trochu vadila, během chvíle si na to člověk zvykl. Celková nálada byla zkrátka špičková, za což může i to, že jsem seděl u stolu mimo jiné s Fiolou a Bedikkem z Indiana, takže bylo pořád o čem mluvit. A teď už k samotnému programu.

První pohled na Dragon Age II

Nejdřív nás čekala působivá prezentace druhého Dragon Age. Možnost zkusit hru na vlastní kůži se sice naskytla až později, ale i prezentace přinesla mnohé zážitky, a to nejen díky povedenému komentáři. Poprvé jsem tak živě viděl provedení rozhovorů, poprvé jsem slyšel Hawkův hlas, zkrátka šlo o mnohem lepší a přirozenější ukázku, než jakou nabízejí všelijaká oficiální videa. A co vůbec bylo ve hře k vidění?

Šlo o quest týkající se záhadné rasy Quanarijců, tedy mohutných humanoidů s dost zvláštními zvyky, kteří navíc vypadají, že hrají v Dragon Age II poměrně významnou roli. Hawk měl za úkol dopravit jednoho Quanarijského mága zpět k jeho lidu, což jako vždycky není nic jednoduchého, takže boj nastal docela brzo. Na první pohled se soubojový systém vůbec neliší od původní hry, což je jedině dobře, nejde o žádnou akci jako v Mass Effectu. Pořád hraje důležitou roli pauzování a rozdělování úkolů jednotlivým členům skupiny a rozhodně na mě hra nepůsobila dojmem, že by byl boj nějak zjednodušen. Když už zmiňuju tu skupinu, kromě známých postav trpaslíka Varrica a rusovlasé Aveline jsem poprvé viděl i Hawkova mladšího bratra. Očividně jde o pěkného parchanta, kterému se člověk nezavděčí, takže už tak nějak vím, koho si do party určitě brát nebudu, nehledě na to, že se údajně dost naštve, když není středem pozornosti. Jenže to není můj problém.

Quanarijský quest sestával v podstatě z několika rozhovorů (o nich později), dvou krvavých střetů a asi tří větších cut-scén. Následovala ukázka dost tuhého bossfightu. Hawk a jeho skupina narazili na záhadného magického obra, jenž se může v libovolnou dobu teleportovat. Nechci zacházet do detailů, všechno podstatné musíte ve hře zkusit sami, nicméně šlo o ideální ukázku toho, jak se Dragon Age 2 nemá hrát, a já nějak začínám mít obavy, jak si s takovým bossem poradím, ale ono to nějak dopadne.

Pak že jsem nějaký znalec

BioCon pokračoval velmi těžkým kvízem, jenž jsem zažil už loni. Nicméně, tentokrát šlo o skutečnou hardcore záležitost, a aniž bych chtěl dotyčné nějak urazit, tak ten, kdo vyhrál, musí být buď dokonalý znalec, dokonalý klikař nebo dokonalý šílenec. Jinak to prostě nešlo. Některé otázky musel uhádnout snad každý, kdo určitou hru hrál, šlo o otázky typu „Kdo jako první objevil Citadelu v Mass Effectu“ nebo „co je v rámci Thedasu nazýváno Dragon Age“. Časem ale přituhlo a šlo o takové extrémy jako třeba „Jaká postava v Newerwinter Nights měla černé srdce“, případně „Kdo byl prvním císařem Jade Empire“. Upřímně, doteď jsem se považoval za člověka, jenž se v BioWare hrách celkem vyzná, ale tohle fakt nešlo.

Nicméně je tu jedna věc, která mě dost naštvala, a to že se žádná otázka netýkala Star Wars: Knights of the Old Republic. V kvízu byla zmíněna každá RPG hra od BioWare, jenom KotORy, na které já jako Star Wars fanatik sázel nejvíc, byly z neznámého důvodu vynechány. Škoda.

Je čas na Mass Effect 3

Po nějaké době nás čekala i prezentace Mass Effectu 3, jíž měl na starost bývalý komunitní manažer EA, Jaroslav Faltus. Asi vás napadá, o čem sakra může být prezentace, když o třetím Mass Effectu nevíme skoro nic, takže se asi těžko mohlo mluvit o nějakých konkrétních informacích. Skutečně to tak bylo, takže polovina prezentace pojednávala o Mass Effectu jako celé sérii a jejích standardů, konkrétně o Shepardovi, vizuálním stylu nebo lodi Normandii. Druhá polovina prezentace se týkala spekulací ohledně trojky a jejich pravděpodobnosti, bohužel nešlo o žádné potvrzené informace, i když jsem v mnoha věcech viděl lecjaké náznaky. Nakonec jsme mohli zhlédnout pár artworků z Mass Effectu 3, na kterých byla vidět převážně různá prostředí a pár nových typů nepřátel, což bylo docela příjemné překvapení.

Dragon Age II na vlastní kůži

Zanedlouho se konečně naskytla možnost zasednout k jednomu z notebooků a zkusit si začátek druhého Dragon Age. Všechno podstatné jsem zmínil v rámci prezentace, jenom doplním něco o rozhovorech. Právě ty jsou jako vystřižené z Mass Effectu, jen s tím rozdílem, že uprostřed všech možností vidíte ikonu stylu jednotlivých odpovědí, takže když najedete třeba na sarkastické a vtipné hlášky, ukáže se vám fialová rozesmátá divadelní maska.

Všechno, co jsem si ve hře prošel, jste měli možnost vidět v různých ukázkách nebo číst v kdejakých článcích, navíc se můžete zanedlouho těšit na dojmy s demoverze, kde samotnou hru popíšu detailněji, akorát ještě zmíním grafiku. Notebooky rozhodně nevypadaly jako nejnovější kousky, hra běžela na střední detaily, ale i tak se mi vizuální stránka zdála rozhodně působivá. Snad jenom občasné pohyby Zplozenců při běhu působily trochu divně a trhaně, ale jinak se mi hratelná ukázka vážně líbila. Sice bych už Dragon Age 2 neříkal nástupce Baldur’s Gate jako v případě jedničky, ale i tak si myslím, že je na co se těšit, hlavně mě to přesvědčilo, že se PC hráči nemusí bát žádného ústupu konzolím.

Něco na závěr

Po zkoušce Dragon Age následovala panelová diskuze s několika zástupci herní scény, např. s Mikolášem Tučkem, Františkem Fukou nebo Markem Tvrdým, vedoucím týmu stojícím za překladem DLC k Dragon Age a Mass Effectu 2. Bohužel, stejně jako loni jsem neměl možnost vidět diskuzi přímo, naštěstí se od loňska trochu zlepšila situace a tak byla diskuze díky reproduktorům slyšet po celé krčmě. I tak jsem ale diskuzi nevěnoval moc pozornosti, přeci jen šlo hlavně o osobní názory.

Pak následovalo vyhlášení výherců toho šíleného kvízu (samozřejmě že jsem nic nevyhrál), a to byl pomalu konec mé účasti. Ještě jsem stihl rozdávání triček Dragon Age a video, kde Mike Laidlaw z BioWare vysvětluje absenci lokalizace (znova to samé, prý to je jenom otázka peněz), a pak už jsem musel z určitých důvodů odejít, takže bohužel nemůžu nic říct o večerním programu. I tak ale celá akce stála za to a já si jí náležitě užil, a už se těším, až se za rok zúčastním znova.

Další fotografie naleznete v galerii.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama