Dojmy z GamesComu - Medal of Honor, Crysis 2 a Dead Space 2
Speciály Crysis Článek Dojmy z GamesComu - Medal of Honor, Crysis 2 a Dead Space 2

Dojmy z GamesComu - Medal of Honor, Crysis 2 a Dead Space 2

Michal Drtina

Michal Drtina

10

Pokračujeme v našem seriálu dojmů, ve kterém jsme si pro vás tentokrát připravili hned tři hitovky. Vyzkoušeli jsme si nejnovější Medal of Honor a dva veleočekávaná pokračování - Crysis 2 a Dead Space 2. Stojí za to?

Reklama

Medal of Honor

Když se v dnešní době řekne FPS, snad každý si vybaví zřejmě nejúspěšnější herní značku Call of Duty. Vždy tomu tak ale nebylo. Než totiž vyšlo první Call of Duty, FPS žánru pevnou rukou vládl Medal of Honor, který měl za sebou již dva díly, jejichž hodnocení zásadně nešlo pod 8/10. Pak ovšem přišlo první Call of Duty, o kterém se nemluvilo jinak, než jako o nepovedeném klonu Medal of Honor. Od té doby se ale obě série vydaly jiným směrem, přičemž je jasné, že právě Call of Duty se vydala tím správným. Následovalo několik obnovení a restartů série, ale žádný z nich se nedal považovat za opravdu zdařilý. O další návrat na scénu se pokusí MoH v letošním roce na PC, Xbox 360 a PS3. Hlavní změnou je asi fakt, že se vůbec poprvé v sérii podíváme do moderní doby.

Děj hry se tedy přesune z již ohrané druhé světové do bohužel stále aktuální války v Afghánistánu. Po celou dobu kampaně budete hrát za jednoho muže, který je pouze další řadový voják speciální jednotky Tier 1. To znamená, že bychom se tentokrát mohli vyhnout otřepanému klišé o nesmrtelném vojákovi, který vyhraje celou válku sám. Po většinu času budete řešit vaše úkoly ve speciálně vycvičeném týmu, i když se čas od času od své jednotky také odtrhnete.

Na GamesComu byla k vyzkoušení poměrně krátká mise, kde jsme měli za úkol vrtulníkem srovnat se zemí celou vesnici. Mile mě překvapilo, že byla pod kontrolou jak střelba, tak i řízení vrtulníku. Ovládání bylo velmi jednoduché, pohotové a krásně vyladěné. Skoro jako kdybych hrál hru, která se primárně věnuje soubojům s vrtulníky. Velmi dobře působila také grafika. Vývojáři tvrdili, že vizuálním kabátkem dokážou překonat i nádherný Uncharted 2. Sice bych neřekl, že se jim to povedlo, ale obě hry jsou naprosto srovnatelné. A jelikož je MoH multiplatformní titul, je takový vizuál opravdu důkazem skvělé práce. Po celou dobu hrála v pozadí tvrdá nu-metalová muzika podobná Linkin Park, kteří se na hře také podílejí. Ta dodala akci takovou zvláštní chuť a oživení. Bohužel z takto krátké mise toho nejde tolik vyčíst, ale vzhledem k tomu, jak hra zatím vypadá, nemáme strach z nízkého hodnocení. Multiplayer zajišťují mistři z DICE, což automaticky znamená ten největší punc kvality. Medal of Honor bude hit a nebojím se říct, že i konečně povedený restart série.

Crysis 2

První díl Crysis, který vyšel již před dlouhými třemi roky, způsobil tak trochu revoluci. Nikoli ale v hratelnosti nebo nových nápadech, nýbrž svým audiovizuálním zpracováním. Naprosto bezkonkurenční grafika a zvuky udělaly z Crysis hit i přesto, že se prakticky jednalo o bezduchou střílečku. Mnozí odborníci mluví o Crysis jako o hře, která nastartovala next-gen. Vývojáři sice slibují nové prvky v hratelnosti a zajímavý příběh, ale poté, co jsem měl možnost si hru vyzkoušet mohu potvrdit, že hra bude opět sloužit především k předvedení nejnovějších technologií.

Prezentované demo se odehrávalo přesně v centru New Yorku, kde jsme pobíhali uvnitř mrakodrapů i venku na ulici. Ačkoli by se měla celá hra odehrávat v New Yorku, několikrát za těch 10 minut se tak změnilo prostředí, že nám to přišlo, jako bychom byli úplně někde jinde. Ve skutečnosti jsme jen vyběhli z mrakodrapu do obchodního domu. Tento dojem vytváří naprosto fantastická prezentace. I když hra běžela na Xboxu 360, naprosto zadupala do země i nejlépe vypadající hry na PC. Kdy že vyšla Mafia 2? Před deseti lety? Na tuto otázku jsem se ptal sám sebe, když se celé prostředí kolem mě hroutilo pod sprškou kulek z mého automatického samopalu. Trochu paradoxně vše vypadalo uvěřitelně a reálně, i když se jedná o sci-fi střílečku. Co se týče hratelnosti, tam žádná změna nepřišla. Opět je to jen jednoduchá střílečka, kde budete počítat mrtvoly po stovkách. Proč jsem ale po dohrání dema musel popadat dech? Zkrátka proto, že je vše tak precizně zpracováno, že vám přijde, že jste opravdu tam. Skutečně. Pokaždé, když vystřelíte do zdi, odlétne omítka podle toho, z jakého úhlu střílíte, jakou zbraň používáte a v jaké jste vzdálenosti. Slunce prořezává mraky, odráží se od skla a tříští se spolu s ním. Takových detailů se v deseti minutách najde stovky. A přesně takové detaily dělají Crysis 2 skvělou hrou, aniž by musela vybočovat ze zajetých kolejí akčních FPS. Bez nich by to byla možná jen průměrná střílečka, genialita ale tkví v maličkostech.

Primárně je hra vyvíjena pro PS3, tudíž se vývojáři určitě vyvarují trapným prohlášením, na které jsme si zvykli od 2K Czech. Přítomní promotéři tvrdili, že PS3 a PC verze vypadají ještě o malinko lépe, lehce ostrouhají tak jen majitelé Xboxu360. Na mojí otázku, proč je prezentována právě Xbox 360 verze se mi dostala odpověď, že je na Xbox nejlehčí a nejrychlejší programování. Crysis 2 bude zkrátka megahit, ať už hratelnost dopadne jakkoliv. Všichni totiž budou koukat na okolí.

Dead Space 2

To Dead Space 2 jde úplně jinou cestou, než Crysis 2. Dead Space 2 bude opět o strachu, parádní grafice, hratelnosti a příběhu. Všechny tyto aspekty se už vydařily v prvním dílu na jedničku, takže pochybuji, že by druhý díl nějak zaostával. Ačkoli Isaac Clark ukázal svůj obličej až na samém konci hry a po celou dobu nepromluvil jediné slovo, nebylo těžké se vžít do jeho role. Byla to skvělá atmosféra, která dokázala hráče perfektně vtáhnout do děje. Dead Space 2 bude rychlejší, akčnější, brutálnější a děsivější. Zkrátka jak to u druhých dílů bývá.

Co bývá také u druhých dílů zvykem je velká podobnost s jedničkou. Na Dead Space je od prvních minut vidět první díl a téměř byste je od sebe nerozeznali. Zvuky jsou stejné, některé animace také zůstaly beze změny. Ale nebojte, nejedná se o žádnou nastavenou kaši, což nám dokázal moment, kdy jsme mohli vidět celé město, kde se bude dvojka odehrávat. Už žádné zatuchlé stereotypní chodby Ishimury. Nyní se můžeme těšit na otevřené ulice města, domy, nemocnice, školy, kostely a všechna možná zařízení. O příběhu toho zatím moc nevíme, jen to, že se bude odehrávat tři roky po skončení prvního dílu v záchranném modulu. Isaac má být ale mnohem osobitější, má začít mluvit a mít osobnost. V demu, které jsme hráli ani nepípl, ale už jsme viděli častěji jeho tvář, což je určitě pokrok.

Jistě si vzpomínáte na ne moc zvládnuté pasáže s nulovou gravitací. Ty se nyní vrátí v mnohem větším počtu, jelikož ji bude moci Isaac libovolně vypínat. Naštěstí je pohyb přepracován z pouhého přeskakování na volné „plavání“, kde si budete moci dělat, co se vám zlíbí. Přepracovány byly také souboje. Nyní můžete například nepřítele uzamknout do stáze, ustřelit mu končetinu, uchopit ji do telekineze a nepřítele jí zabodnout. A to bylo asi vše, čeho jsme si mohli za deset minut všimnout, ale Dead Space 2 rozhodně není nastavená kaše. A pokud ano, je vypiplaná k dokonalosti.

Tím končí náš dnešní díl seriálu dojmů z GamesComu. Nezapomeňte se stavit i příště, kdy pro vás budeme mít například dojmy z Dragon Age 2.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama