Veteránka herního průmyslu podlehla v 62 letech rakovině.
Známá vývojářka, programátorka, designerka a zakladatelka několika studií Rebecca Heineman zemřela ve věku 62 let. Svůj boj s rakovinou mapovala na fundraisingové platformě GoFundMe, kde svůj odchod také sama oznámila. „Podle lékařů nastal můj čas. Další léčba už nemá smysl. Prosím, přispějte, aby mé děti mohly uspořádat pohřeb hodný mé klávesnice Pixelbreaker! Abych se mohla důstojně setkat se svou jedinou pravou láskou Jennell Jaquays,“ napsala se vzpomínkou na svou manželku, rovněž slavnou vývojářku, která zemřela na začátku minulého roku.
Heineman se neuvedla na videoherní scénu ničím menším, než spoluzaložením společnosti Interplay v roce 1983. Legendárnímu studiu dala vzniknout s Jayem Patelem, Troyem Worrellem a Brianem Fargem. „Znali jsme se od osmdesátých let, kdy jsem ji vozil do práce. Byla jednou z nejbrilantnějších programátorek v oboru. Dnes ráno mi poslala zprávu, která mě opravdu zasáhla: Zažili jsme spolu tolik dobrodružství! Ale teď nás čeká cesta do neznáma! Já jdu první!“ svěřil se poslední jmenovaný.
Přelomovým titulem byl pro Heineman podle vlastních slov vývoj The Bard's Tale III: Thief of Fate, na kterém pracovala jako designerka. V Interplay dělala také na hrách Neuromancer, Track Meet nebo Dragon Wars. V devadesátých letech založila studia Logicware a Contraband Entertainment. Zaměřovala se především na porty a podpůrné práce.
Později Rebecca Heineman pracovala v Electronic Arts, kde se podepsala například pod několik dílů série Medal of Honor. Krátce se mihla v Ubisoftu, v Microsoftu programovala pro Xbox 360, v Sony pomáhala s tvorbou systémů PSP a PlayStationu 4. Jako transgender vývojářka se zasazovala o práva dalších LGBTQ lidí v oboru.