Dojmy z GamesComu - PS3 exkluzivity
Speciály inFamous 2 Článek Dojmy z GamesComu - PS3 exkluzivity

Dojmy z GamesComu - PS3 exkluzivity

Michal Drtina

Michal Drtina

7

Poté, co jsem na GamesComu pečlivě vyzkoušel dva hlavní taháky výstavy - Move pro Playstation 3 a Kinect pro Xbox 360 - jsem usoudil, že je na čase vrhnout se také na hry. Jelikož měla Sony na výstavě zdaleka největší zastoupení zajímavých titulů, rozhodl jsem se celý den na GamesComu obětovat hrám od Sony. Z několika málo minut, jež jsem měl na každý titul jsem si však odnesl mnoho postřehů a dojmů, o které se s vámi samozřejmě podělím.

Reklama

inFamous 2

Sony letos měla neuvěřitelně silnou sestavu her, tudíž asi chápete, jak bylo obtížné vybrat tu, na kterou se vrhnu jako první. Nakonec jsem dal přednost inFamous 2 před takovými hity, jako Killzone 3 nebo Gran Turismo 5. Nutno dodat, že není čeho litovat. Příběh dvojky začíná přesně v momentu, kde skončila jednička. Přítomní vývojáři mně však uklidňovali, že hráči, kteří nehráli první díl o nic nepřijdou, jelikož vás hned na začátku čeká velmi pěkně zpracovaná rekapitulace. Hned po ní jsem měl možnost vyzkoušet si krátkou misi z příběhové linky a chvíli se proběhnout po městě. Čeho jsem si všiml na první pohled je grafika, která se od minule skokově zlepšila. Ať už se jednalo o pestřejší město, lepší detaily nebo třeba nové animace hlavního hrdiny, který se nyní pohybuje velmi reálně. Vše vypadalo opravdu nádherně. Přeci jen si ale neodpustím jednu výtku. Jakmile došlo na jakýkoliv pěstní souboj, nebo třeba nechtěný pád ze střechy, viditelně klesla rychlost snímků aspoň o třetinu.

Hned, jak přítomní vývojáři viděli můj výraz, začali mně uklidňovat, že to je pouze neduh předčasného dema a že v plné hře bude vše v pořádku. No uvidíme. Po pár soubojích z nepřáteli jsem zjistil, že se bude dvojka mnohem více soustředit na pěstní souboje kombinované s Coleovými schopnostmi. Souboje se nyní hrají opravdu parádně, čemuž dopomáhá vynikající fyzika padajících nepřátel. Samozřejmě tvůrci nezapomněli na hrdinovy elektrické schopnosti, které doznaly mnoha změn a vylepšení. Při každém vašem útoku zničujícím bleskem můžete pozorovat, jak se okolní prostředí bortí, rozpadá a odlétává do všech směrů. Zničitelnost prostředí je tedy na mnohem vyšší úrovni, než v prvním dílu. Ať už se podívám na jakýkoliv aspekt hratelnosti nebo prezentace, vše bylo rapidně vylepšeno. inFamous 2 se po právu zařadil mezi nejlepší hry na GamesComu bez ohledu na platformu.

Killzone 3

Po vyzkoušení inFamous 2 u mne panovala skvělá nálada a pocit uspokojení. I proto jsem se vydal vstříc reklamou asi nejvíce omývané hře na GamesComu: Killzone 3. K dispozici byly hned tři levely, které už jsem však znal nazpaměť z různých trailerů a videí, což mi trochu pokazilo zážitek, jelikož jsem přesně věděl, co mě čeká. I přes tento fakt jsem si demo skvěle užil. Hra udělala od druhého dílu velký pokrok co se týče hratelnosti. Ta již není tak pomalá a tuhá jako v druhém dílu a svou rychlostí se zhruba vyrovnala akční pecce Battlefield: Bad Company 2. Hlavní avizovanou novinkou jsou však létací stroje a pěstní souboje. Co se týče ovladatelnosti jet-packů, je třeba si chvíli zvykat, ale po několika minutách už jsem byl doma. Z ptačí perspektivy nádherně vynikne skvělé grafické zpracování, které se od minula zlepšilo, i když ne tak markantním rozdílem, jako v případě inFamous 2.

Pěstní souboje nejsou takový zázrak, jak se mi snažili vtlouct do hlavy přítomní promotéři. Zkrátka po přiběhnutí blízko nepřítele stisknete tlačítko. Ten vám buď úder vrátí, nebo padne k zemi. Systém krytí zůstal zachován a když jsem se zeptal, zdali bude i v mulitplayeru, dostalo se mi odpovědi: To zatím nevíme. Chvílemi se mi zdálo, že přítomní promotéři viděli PS3 poprvé v životě. Killzone 3 rozhodně nebude patřit k inovativním hrám, ale bude patřit k nejlepším FPS příštího roku.

Ratchet & Clank: All 4 One

Už delší dobu se vědělo, že studio Insomniac dělá na zatím nezveřejněném projektu. Všichni přítomní tudíž na tiskové konferenci Sony očekávali oznámení Resistance 3. Místo toho však přišlo oznámení oblíbené plošinovky Ratchet & Clank s novým dílem All 4 One. Na některých tvářích šlo vidět zklamání, které se úplně vytratilo asi o 5 minut později, kdy bylo oznámeno i Resistance 3. Z něho bohužel nebyly zveřejněny žádné záběry, snad kromě pěkného hraného teaser traileru. To nám plně vynahradil nový Ratchet, který to na GamesComu rozjel v plné parádě. Co nás tedy čeká? Především úplná změna hratelnosti. Jelikož kromě Ratcheta budete tentokrát moci ovládat ještě další tři postavy, bude brán zřetel na kooperaci vašich malých hrdinů. Každý bude umět něco jiného, což otevírá bohaté možnosti kombinaci postav a v neposlední řadě usnadňuje vývojářům vymýšlet nové hádanky. Ačkoliv byl překopán celý herní princip, při prvním pohledu na hru okamžitě poznáte, že se jedná o hru Ratchet & Clank.

Prostředí je prakticky totožné s předchozími díly a velmi dobře zapadá do Ratchet univerza. Změnila se rovněž kamera, která již nenásleduje našeho hrdinu, ale je pevně stanovená , jako je tomu například v sérii God of War. Doufejme jen, že si s neposlušnou kamerou vývojáři poradí. Novinkou ve výbavě každé postavičky bude kotvička na lanku, pomocí které se můžete zachytit na vzdálených předmětech. Je jasné, že síla hry bude tentokrát spočívat především v multiplayeru. Nutno dodat, že ve více lidech může být procházení kampaně hodně zábavné, na druhou stranu máme obavy z nízké inteligence vašich kolegů nebo neposlušné kamery. Hra na mě neudělala tak dobrý dojem, jak by bylo potřeba. Nevím, jestli to bylo mým překvapením z naprosté změny herních principů nebo trochu nepřehlednými situacemi, kterých bylo v demu požehnaně. Za mne dobré, nikoliv vynikající.

LittleBigPlanet 2

To LittleBigPlanet 2 ve mně zanechalo úplně jiný dojem, než navrátilec Ratchet. Na stojanech byly k vyzkoušení celkem tři levely. Každý ukazoval něco nového a každý byl pekelně zábavný. Hlavní novinkou, tedy co se týče hratelnosti, je bezesporu možnost vypnutí gravitace pomocí speciálního tlačítka. Tato schopnost vám mnohokrát pomůže ke zdolávání různých překážek nebo k řešení nejrůznějších hádanek. V momentě, kdy se se svým Sackboyem nacházíte ve vzduchu, můžete provádět různé skopičinky jako salta, otočky, házet úsměv do kamery a tak podobně. V jednom z levelů se dokonce nacházela minihra arkanoid, po jejímž zdolání následoval postup vpřed. Jednalo se o jakousi hru ve hře. Nově také nebudete na své putování zcela sami. Občas se k vám připojí počítačem řízené ponožky, které máte za úkol bezpečně dovézt domů. Trochu mi tyto momenty připomínali staré dobré dobrodružství Abea. Je vidět, že tvůrci překonali sami sebe, když před rokem říkali, že druhý díl není v plánu, jelikož není kam LittleBigPlanet posunout dál. Co se týče hratelnosti, tak tu vývojáři zvládli na jedničku.

Jak je to ale s editorem , který láká na možnost vytvořit svou vlastní hru? Jedním slovem skvěle. Editor se dočkal tolika vylepšení, změn a vychytávek, že vytvořit hru nebude nijak obtížné. S možnostmi, které jsem viděl nebude problém vytvořit kopie již existujících her, jako třeba Metal Gear Solid, Uncharted, God of War, Alan Wake a stovky dalších. Já osobně jsem během několika minut dokázal vytvořit velmi pěkně vypadající cut-scénu. Už teď je téměř jisté, že LBP 2 bude jedna z nekonečných her. A pokud zatím žádná taková není, věřte mi, že bude. To, co totiž předvedli Media Molecule s LittleBigPlanet je až neskutečné. Tolik možností, co hra nabízí, tolik levelů, co hra nabídne, až se rozroste komunita vám nemůže nabídnout žádná jiná hra skrze všechny dostupné platformy. LittleBigPlanet tak spolehlivě předčila naprosto všechny hry, jež jsem měl možnost vyzkoušet. Pokud je nějaká hra, kterou bych měl zvolit tou nejlepší na GamesComu, je to bezpochyby tato.

Asi si říkáte, jestli jsem náhodou nezapomněl na Gran Turismo 5. Jelikož se Gran Turismo 5 co nevidět objeví na pultech (tentokrát už to snad vyjde), připravujeme pro vás rozsáhlé preview, které si zkrátka zaslouží více, než jeden odstavec. Podle současného vzorce dojmů by měly následovat dojmy z exkluzivních her na Xbox 360, ale jelikož Microsoft nic moc nového nepředvedl, bude další článek věnovaný multiplatformním titulům.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama