Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends
Preview Ghost of Tsushima Článek Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends

Dojmy z hraní Ghost of Tsushima: Legends

Martin Zavřel

Martin Zavřel

14
Platformy PlayStation PlayStation 4 PlayStation PlayStation 5

Návrat na ostrov Cušima stojí za to.

Reklama

O příchodu rozsáhlého DLC přídavku, který do úspěšného samurajského trháku přidal zdarma řadu vylepšení v čele se zbrusu novým multiplayerovým módem, jsme zde již psali. Stejně tak jsme samozřejmě v červenci recenzovali původní hru, na které jsme kromě jiného vyzvedli především její nádhernou estetiku. Tu autoři v nejnovějším nášupu využili k mnohem většímu zatlačení na nadpřirozenou strunu, díky které hra místy vyloženě připomíná paranormální thriller/horor Control. Přesto je ale hlavní hvězdou multiplayeru až překvapivě skvělá hratelnost.

Jelikož jsem předminulou noc strávil hraním druhého datadisku pro Nioh 2, měl jsem čerstvě pořádnou porci samurajské akce za sebou a teoreticky hrozilo, že na mne Legends udělá dojem "více toho samého", případně dokonce horšího. Opak je ale pravdou, hned po pár minutách hraní jsem si uvědomil, že ačkoliv obě hry mohou vypadat na první pohled podobně, ve skutečnosti je Nioh 2 vyloženě divoká odreagovávačka typu Diablo, zatímco Ghost je mnohem, mnohem pečlivěji dávkovaná strategická akce, ve které obrovskou roli hraje pečlivě vystavěné tempo, napětí a vyloženě filmová dramaturgie.

Hlavní hvězdou multiplayeru je až překvapivě skvělá hratelnost.

Stejně jako v příběhové kampani hry, také v multiplayeru tomuto zážitku velmi napomáhá citlivá výprava, která kromě nádherné práce s barevnou paletou nebo nasvícením klade velký důraz na "čistotu" obrazu a důsledně tak schovává všechny HUD elementy a informace, když je zrovna nepotřebujete. Navíc i multiplayerové mise v Legends vypráví poměrně silný příběh (relativně srovnatelný s hlavní kampaní, takže sice předvídatelný a přímočarý, ale působivý). Jen je to příběh mnohem méně lidský a mnohem více spirituální. Jeho zápletkou je, že Mongolové na ostrov přivedli kromě jiného svoje vlastní démony a ti teď svádějí nelítostnou válku s "duchy padlých hrdinů" ostrova Tsushima.

Příběhová kampaň Legends nabízí devět misí pro dva hráče, ve kterých se budete plížit a přepadávat dostavníky, zachraňovat osadníky z rybářských vesnic nebo dobývat celé pevnosti nepřátel. S ohledem na nadpřirozené prvky nechybí nutnost kombinovat kromě tradiční výzbroje také elementární magii, ať už pro rozbíjení totemů nepřátel nebo boj s jejich elementární magií. Celkově tak rozhodně nelze misím vyčítat nějakou nudu nebo stereotyp, čemuž dále napomáhají i skvělé výjevy paranormální apokalypsy. Mezi absolutní vrcholy pak patřili neviditelní nepřátelé, které lze spatřit jen při úderu blesku (žádná hra na motivy filmu Predátor tohle nezvládla zpracovat takhle děsivě). Každá z devíti misí je rozdělená na tři kapitoly/checkpointy a trvá zhruba půl hodiny, nicméně pak je k dispozici znovu na vyšší obtížnost s lepším lootem.

Neviditelní nepřátelé, které lze spatřit jen při úderu blesku.

Rozhodně doporučuji popadnout dobrého parťáka, se kterým si mise náležitě užijete. Pokud snad žádného nemáte, je zde možnost náhodného online matchmakingu, který funguje rychle a spolehlivě. Mimochodem všechen obsah Legends se do hry stáhne v rámci oficiálního patche hry, samotná položka Legends v obchodě PS Store je pouhý jeden soubor, který vám daný mód odemkne. Nechápu proč je vůbec v obchodě, možná ho původně chtěli prodávat a pak si to z nějakého důvodu rozmysleli? Každopádně takhle jde zřejmě o nejlepší přídavek zdarma, který kdy jaká hra dostala.

Ještě než se budete moci pustit do hraní misí v multiplayeru, budete muset absolvovat zhruba dvacetiminutový tutoriál, kde si vyzkoušíte všechny čtyři hratelné postavy - Samuraj je tank a válečník, Lovec je ostřelovač a bojovník na dálku, Ronin dokáže na dálku oživit padlé spoluhráče (a hlavně má naprosto OP zbraň v podobě třaskavých rozbušek, dezorientujících protivníky) a Assasin se díky neviditelnosti dokáže dostat do zad problematickým nepřátelům. Na začátku hraní pak vybírejte pečlivě se kterou začnete, protože ostatní postavy si budete odemykat až dalším hraním, stejně jako vyšší obtížnosti, nové schopnosti a lepší vybavení.

Po příběhových misích na vás čeká čtveřice arén se Survival módem, kde musíte odolat předem stanovenému počtu vln nepřátel. Tenhle mód se hraje ve čtyřech (opět je k dispozici spolehlivý matchmaking). Důležité je, že zde musíte bránit tři části mapy zároveň a strategicky nakládat se zdroji na mapě (lékárničky, munice, speciální zbraně). Zatímco příběhové mise svoji hratelností velmi připomínají původní příběhovou kampaň Ghost of Tsushima, Survival je mnohem divočejší záležitost a byl jsem velmi překvapený, jak ovládání či animace postav dobře fungovaly v tomto mnohem intenzivnějším režimu. Postupným hraním na stále vyšší obtížnost nakonec odemknete nejtěžší verzi vybrané příběhové mise a vybraného Survivalu, které se svými modifikátory vyloženě připomínají Nightfall z Destiny.

Na rovinu přiznám, že jsem na tento víkend měl úplně jiné plány, ale Legends DLC mě tak zaskočilo a chytlo, že už mě svrbí prsty a těším se, že jej za chvilku znovu zapnu. Od skvěle vyvážené hratelnosti přes naprosto úžasné audiovizuální zpracování (hlas vypravěče, komentující dění, je také skvělý prvek a dost mi připomněl Darkest Dungeon) až po návykový grind lepšího vybavení - tohle je prostě zásah do černého. Nedalo mi to ale, abych se na chvilku nezastavil a nenapsal vám o tom. Vraťte se na ostrov Cušima, stojí to za to. A na cestě je i velmi slibně znící Raid. Mimochodem, patch přidal i celou řadu věcí do původní příběhové kampaně hry (New Game Plus, Loadouty, nového koně, nové kosmetické doplňky, nové trofeje, nové charmy apod.).

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama