Dojmy z hraní Park Beyond
Preview Park Beyond Článek Dojmy z hraní Park Beyond

Dojmy z hraní Park Beyond

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Rýsuje se konkurence pro Planet Coaster?

Reklama

Každý si někdy přál otevřít svůj zábavní park. Budovatelská strategie Park Beyond mi tuto možnost v minulých dnech dala a musím říct, že to stálo za to. V případě, že vás zajímá, jak je v tomto díle zpracované budování, čím se vyznačují atrakce a mnohem více, dočtete se to v následujících odstavcích našich dojmů z hraní.

  • Platforma: PC (testovaná verze), PlayStation 5, Xbox Series X/S
  • Datum vydání: 2023
  • Vývojář: Limbic Entertainment

  • Vydavatel: BANDAI NAMCO Entertainment Europe
  • Žánr: Budovatelská strategie
  • Česká lokalizace: ne
  • Multiplayer: Ne
  • Cena: Cena prozatím nebyla stanovena

Na počátku všeho je horská dráha

Parky už jsem měl možnost v minulosti budovat několikrát, stejně tak horské dráhy, jež jsou jejich součástí. Nikdy jsem si však nepomyslel, že bych mohl někdy stavět koleje v ulicích města. A právě tím si Park Beyond získal hned v prvních minutách hraní mou pozornost. Před hlavního hrdinu, na první pohled nadaného chlapíka, totiž hra postavila v rámci úvodní mise výzvu v podobě nutnosti postavit trať skrze rušné velkoměsto, dělící jeho byt od zábavního střediska.

A řeknu vám, nebylo to nic jednoduchého, přestože to na první pohled působilo jako něco, co člověk zmákne s prstem v nose. Hlavním důvodem náročnosti této stavby bylo v Park Beyond samozřejmě město samotné, které mi nedávalo úplně prostor táhnout koleje, kam se mi zamane. Musel jsem si s jejich nastavením proto hodně hrát a modulovat výšku, což se úplně nelíbilo primárnímu prvku horské dráhy, vozíku pro návštěvníky.

Ten tu nádherně reaguje na každé navýšení, či spád, takže se opravdu nedá umístit tam, kam si zamanete. Je třeba si s ním opravdu pohrát a vyladit jednotlivé sklony tak, aby byla jízda co nejplynulejší. Navíc jsou tu skokánky a monumentální kanóny vyžadující maximální péči. Nikdo přeci jen nechce vyjet z dráhy, nebo jet půl hodiny do kopečka, aby pak zažil krátký sešup. Za tuto složku musím vývojáře opravdu pochválit.

Budovat je v Park Beyond možné opravu kreativně

I když počáteční řádky mých dojmů možná evokují, že je Park Beyond hrou zaměřenou pouze na budování horských drah, rozhodně tomu tak není. Právě naopak. Ty jsou pouze jednou ze složek tohoto díla. Tedy přesněji řečeno, jedním z aspektů formování úžasného zábavního parku v rámci sandboxového režimu. Vaše centrum zábavy nemůže být dokonalé pouze na pohled, ale především si na sebe musí vydělat, což se snáze řekne, než udělá. Dnešní návštěvníky už jen tak něco nezaujme a tak je třeba stavět opravdu kreativně. A ani představivost občas úplně nestačí, o čemž jsem se tu nejednou přesvědčil.

Základní myšlenka Park Beyond stojí na stejném principu jako formát, s nímž pracuje třeba Planet Coaster. Před hráče je postaven prostor, kde má možnost realizovat své cíle. Už od počátku lze vámi vlastněný pozemek opravdu detailně upravovat a hrát si s terénem, načež se dá pustit do výstavby adrenalin vyvolávajících mašin. Většina staveb na startu působí dost tragicky. Sám sebe jsem se nejednou ptal, proč bych na ně měl jakožto návštěvník vlastně jít. Odpovědí na tuto složitou otázku se stala možnost je zdokonalit přímo během chodu.

K vylepšením se dostanete primárně skrze údiv, jenž generují návštěvníci. V momentu, kdy dosáhnete stoprocentní úrovně, se lze pustit do posílení stavby. Pěkným příkladem opravdu efektivně vylepšitelné zábavní struktury je chobotnice. Ta je zpočátku návštěvníkům nabízena pouze jakožto primitivní mechanický výtvor. Jakmile ji ale pokropíte pořádnou sprškou údivu, stane se z ní dechberoucí výtvor. Prakticky ji transformujete do gigantického krakena, který tahá z obřího akvária ponorky, což je opravdu super. Zlepšit lze touto cestou fakticky cokoliv, v čemž minimálně za sebe vidím největší benefit celku.

Vývoj celého parku je v Park Beyond pevně provázán s úspěchy u návštěvníků. Když se jim místo líbí, tak do něj přinášejí nejen své těžce vydělané peníze, ale především o něj následně rozšiřují pozitivní zvěsti. Čím lépe bylo zábavní centrum vnímáno, tím větší možnosti mi dalo do rukou třeba v rámci vývoje, skrze nějž jsem si měl možnost otevřít nové atrakce k upoutání pozornosti lidí. Samotné uspokojení zákazníků nebylo náročné, bylo ovšem fajn pro ně vymýšlet podobu stezek a provázání atrakcí aby produkovaly maximální spokojenost.

Park se tu bude po odladění budovat jedna radost

Společnost Limbic Entertainment se v rámci vývoje Park Beyond vydává správným směrem. Její novinka představuje minimálně podle toho, co mi prezentovala v hratelné verzi, kvalitní budovatelský počin, který se rozhodně neztratí. Dá se říci, že opak se může stát pravdou. Budování parku je tu zábavné, návštěvníci neúprosní a atrakce velmi specifické. Za sebe musím říct, že jsem si chvílemi možná více než samotnou výstavbu užíval jízdu na horské dráze. Tu totiž šlo budovat do opravdu úctyhodných podob.

Prostoru pro kritiku tu není mnoho. Stále tu však jistý je. Technický stav Park Beyond mi v prezentované verzi nepřišel moc dobrý. To je ovšem možné u her vycházejících až příští rok pochopit. Větší problém jsem měl popravdě s tím, jak se titul vypořádává s překážkami při budování, nebo lépe řečeno nevypořádává. V podstatě je ignoruje a nechává hráče vést jeho výtvory skrz, což při sjíždění horských drah nevypadá moc dobře. Celkově mě ale tato budovatelská strategie příjemně překvapila a už nyní se nemohu dočkat na to, až se mi do rukou dostane plná verze, v níž si postavím svůj park snů.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama