Dojmy z hraní Songs of Conquest
Songs of Conquest Novinka Dojmy z hraní Songs of Conquest

Dojmy z hraní Songs of Conquest

Jakub Štolfa

Jakub Štolfa

4
Platformy Windows PC

Nástupce Heroes of Might and Magic?

Reklama

Do early access vstoupila nová strategie s názvem Songs of Conquest, která nenechává jednoho fanouška legendárních Heroes of Might and Magic chladným. Jak to tedy s touto novinkou je?

  • Platforma: PC
  • Datum vydání: 10. 5. 2022
  • Vývojář: Lavapotion
  • Vydavatel: Coffee Stain Publishing
  • Žánr: Strategie
  • Česká lokalizace: Oficiálně ne, ale překlad bude k dispozici od prekladyher.eu
  • Oficiální web

Nástupce Heroes of Might and Magic?

Za mě určitě ne. Pokud čekáte pokračování legendárních Heroes, tak budete zklamaní. Nutno ale říct, že když nebudete mít přehnaně velká očekávání, tak Songs of Conquest nabízí neokoukanou alternativu s osobitým přístupem. Čekají na vás celkem 4 frakce Arleon, Barya, Rana a Barony of Loth. Hra se hraje velmi podobně jako tolik přirovnávané Heroes, ale odlišuje se v celé řadě věcí, a o některých z nich se rozepíšu.

Co se týče vzhledu, tak pixelový art není pro každého, a možná že i právě kvůli němu může být hra nepřehledná pro nové hráče. Pokud ji ale dáte šanci, tak už po chvilce bude vše dávat větší smysl a budete se lépe orientovat na mapě. Jako celek je hra audiovizuálně skvělá.

Původně měla mít hra i oficiální českou lokalizaci, která mě osobně nechybí. Pokud jste ale fanoušci českého jazyka, tak vás určitě potěší, že vzniká neoficiální překlad, který by měl být už brzy k dispozici.

Budujte a drancujte

První odlišností od Heroes je pojetí budování města, které připomíná spíše hry jako Sid Meier's Civilization, kdy máte jednu hlavní budovu a všechny ostatní stavíte kolem ní. Zajímavé je také, že budovy se staví po 1 až 3 kola v závislosti na jejich velikosti (malá, střední, velká). Co mi přišlo zdlouhavé až místy nekonečné, bylo dohrát hru, kde máte vy i váš nepřítel více měst a osad. Jejich obsazení či ničení vám zabere několik kol, po která je váš hrdina nehybný. Což dává nepříteli šanci se v mezičase nadechnout a mobilizovat.

Kampaň se rozjíždí pozvolna a první dvě mapy příběhové kampaně jsou spíše tutoriálové. Od třetí mapy se pak dočkáte poměrně příjemně náročné výzvy. Pokud není kampaň pro vás, tak už nyní můžete vytvářet vlastní mapy a scénáře pomocí map editoru. Samozřejmostí je také lokální hotseat nebo online multiplayer. Osobně zatím postrádám možnost hrát v multiplayeru na týmy, tedy například 2v2 nebo 2v2v2.

Kvalita nad kvantitou armády

Nečekejte že budete shromažďovat obrovské armády. Pakliže patříte k těm z nás, kteří rádi v Heroes hromadili jednotky, tak v Songs of Conquest na to můžete zapomenout. Počty jednotek v oddílu jsou omezené v závislosti na typu jednotky. Zatímco lepších jednotek budete mít jen několik, tak základních jednotek budete mít desítky a ve výjimečných případech stovku. Je tedy velmi běžné, že máte více oddílů od stejné jednotky - například 3 oddíly lučištníků, každý po 50 jednotkách. Velikost svých oddílů si můžete zvyšovat pomocí výzkumu, který nabízí i vylepšení vaší ekonomie, nebo síly a obrany vašich jednotek. Bohužel ani s nejlepším vylepšením se nedostanete na vyšší řád než desítky jednotek v jednom oddílu. Z této herní mechaniky mám osobně smíšené pocity - na jednu stranu se mi líbí důraz na skladbu a vylepšování armády, na druhou stranu patřím k těm, kteří si užívají zděšené pohledy nepřátel na tisíce kostlivců v čele své armády.

Stejné omezení přináší počet těchto oddílů, které u sebe může hrdina mít. Je to zajímavá myšlenka, že na nízké úrovni není váš hrdina schopen velet více oddílům najednou. Já ji vnímám spíše negativně, protože mi přijde limitující právě pro rozvoj hrdiny. Na každém levelu jste “nuceni" vylepšovat svoje vedení, tedy kolik skupin jednotek je hrdina schopný v armádě mít. Na místo toho bych raději zlepšoval sílu kouzel nebo jiné atributy, které v Songs of Conquest postrádám.

Kniha kouzel do každé rodiny

Neokoukané pojetí nabízejí také kouzla. Vaši hrdinové nemají manu, jak byste byli zvyklí z většiny her. Namísto many používáte tzv. esence, které získáváte pasivně buď ze schopností hrdiny, nebo pomocí výzkumu a nebo od jednotek ve vaší armádě. Každá z jednotek vašemu hrdinovi ve svém tahu věnuje určitý počet a druh esence, za kterou pak můžete sesílat libovolná kouzla. Každý hrdina má stejnou sadu dostupných kouzel, ale může samozřejmě využít pouze ta, na která má potřebný druh a počet esencí.

Závěrem

Jak už jsem naznačil v úvodu, pokud čekáte nové Heroes, tak budete nejspíš zklamaní. Jestli hledáte čerstvou alternativu, tak určitě doporučuji Songs of Conquest vyzkoušet. Hra prozatím vyšla v předběžném přístupu - early access. Nutno říct, že se ale nemusíte bát, protože hra je v podstatě hotová a očekával bych spíše menší úpravy jako například balancování sil jednotek a kouzel na základě feedbacku od hráčů. Doufám také v nové mapy do multiplayeru a případně další drobné změny nebo opravy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama