Dojmy z hraní uzavřené bety Mortal Kombat 11
Preview Mortal Kombat 11 Článek Dojmy z hraní uzavřené bety Mortal Kombat 11

Dojmy z hraní uzavřené bety Mortal Kombat 11

Václav Šourek

Václav Šourek

5
Platformy Windows PC Nintendo Switch Switch PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Dokázaly krvavé turnaje znovu zvítězit?

Reklama

Mortal Kombat se do našeho povědomí zapsal především jako série, která se nikdy nebála překonat meze tam, kde konkurence tlustou čárou kreslila hranice, které nelze překročit. Vznikl tak doslova kult bojovek, které sice byly odnepaměti oproti jiným nebývale brutální, zato ale neskutečně návykové. To tedy logicky nahrává faktu, že Mortal Kombat je jednou z mála letitých herních sérií, které mají i přes své zjevné stáří stále co nabídnout. A novější herní technologie a vylepšené enginy jim v tom jenom pomáhají.

Desátý Mortal Kombat z roku 2015 toho budiž ukázkovým příkladem. Hra, která přinesla několik šikovných inovací a hezčí grafiku, která svým zpracováním vůbec neurazila, byť optimalizace jako taková nebyla zrovna nejpřívětivější. Možná se tedy zdá, že toho nového nebylo moc, ale ve skutečnosti má desítka něco, co ji odlišuje od jejích předchůdců, a to bohatě stačí. Dokonce se dodnes jedná o jednu z nejlepších bojovek, jaké jsem kdy hrál.

Čas desátého dílu nicméně minul a přišel čas na další, v pořadí s číslovkou jedenáct. Jak vypadá? Jak se hraje? A jak si stojí v porovnání s jeho předchůdci?

Ačkoliv Mortal Kombat 11 vychází až za pár týdnů, nebylo by špatné podívat se na nedávnou uzavřenou betu a odpovědět si na výše položené otázky.

Krvavější, než kdy dřív

První, co mě při spuštění bety zarazilo, byl velice skromný obsah, který byl hráčům dostupný. Pokud jste neměli PS Plus (nebo Xbox Live Gold), fakticky jste si mohli zahrát jenom Věže času, kde bylo pouze pět stejných oponentů, mezi kterými je náhodně losováno. Pokud jste ovšem měli členství, získali jste přístup do online složky hry a mohli jste zkusit štěstí v boji proti ostatním hráčům.

Na jednu stranu je pochopitelné, že nám tvůrci nechtěli v betě dát do ruky hned všechny herní funkce a módy, ale trochu zamrzí, že kupříkladu pro nováčky důležité funkce jako Fatality Practice nebo trénink boje byly zamčené. To samé platí pro lokální hru dvou hráčů.

Neberte to ovšem tak, že bych na betu jako takovou chtěl jen dštít oheň a síru. Naopak. Do ruky se mi dostalo celkem pět navzájem odlišných postav, z nichž tři lze upravovat v přehledném menu. Mohl jsem si tak vyzkoušet hru za Baraku, Jade, Skarlet, Scorpiona a Kabala.

A že mě hraní za všech pět neskutečně bavilo, snad netřeba zmiňovat. NetherRealmu Studios se totiž, k mému vlastnímu překvapení, povedlo snad ještě více vylepšit a obohatit systém komb a speciálních úderů, fatality nepočítaje. Je jich tu tolik, že jsem nevěděl, jaké dříve zvolit, ale časem jsem si za každou postavu našel sadu úderů, která mi nejvíce vyhovovala. V tom mi hodně pomohla možnost si připnout kombinaci tlačítek a směrů pohybu pro dané kombo či speciální úder, potažmo fatalitu. To tak odstraňuje neustálé nahlížení do menu, protože vše vidíte přímo na bojišti a nemusíte tak pozastavovat hru. Je však třeba zdůraznit, že připnutých úderů lze mít maximálně deset, což například mne osobně nutilo přemýšlet nad tím jaká komba si vyberu.

Pojďme se ale od boje přesunout k upravování postav. To je přidaná hodnota nového dílu, která sice má částečně kosmetický charakter, ale už z bety mám ten dojem, že se nám vývojáři nesnaží do bojové hry protlačit dojnou krávu jménem mikrotransakce. Vašim hrdinům totiž můžete měnit nejen oblečení a všemožné zbraně, ale i příchody na bojiště, komba a samozřejmě i dokončovačky.

 

Konečně jsem se tak dostal k tomu, na co jste možná netrpělivě čekali. Jak moc krvavý je nový Mortal Kombat? Inu, hodně. Krev tu teče proudem a násilí na tisíc způsobů ještě nikdy nepůsobilo plynuleji. Oproti předchozím dílům mi vše přišlo tak nějak ladnější, přirozenější, a to je jenom dobře. K tomu si jako třešničku na dortu přidejte novou funkci Fatal Blow, která nahrazuje X- Ray z desítky, a to hodně efektně. Pokud máte nízký život, odemkne se vám Fatal Blow, a podaří-li se vám po jeho aktivaci zasáhnout protivníka, začne opravdu krvavá podívaná.

Propíchnuté oči, rozseklá páteř, vyrvané srdce - v rámci série věci, na které jsme zvyklí. Na mne však vše, fatality i Fatal Blow animace nevyjímaje, působilo realističtějším dojmem, byť to zní v souvislosti s Mortal Kombat sérií poněkud přehnaně.

Hra se hýbala bez sebemenších problémů a vypadala velice pěkně. Především částicové efekty a dílčí animace příjemně překvapily. Jen u obličejů postav jako je Jade nebo Skarlet se mi moc nezdál příliš plastický výraz v jejich odhalených tvářích, to ale vyvažovaly perfektně vymodelované zbraně a dobře načasované hlášky. Navíc se v tomto směru ještě věci mohou změnit.

Mortal Kombat 11 se tedy z bety jeví jako velice nadějná záležitost, která by mohla s přehledem překonat desátý díl a poskytnout zábavu na nejeden probděný večer. K tomu si můžeme přidat inovace ve formě možnosti úpravy postav a hodně zábavné novinky jménem Fatal Blow.

Jediné, co bych tak betě samotné vytknul, je nedostatek obsahu k prozkoumání. Je sice hezké, že nám vývojáři dali k dispozici pět hratelných postav, ale pokud pro ně nemáme dostatečně velké hřiště, není možné využít jejich plný potenciál.

Mortal Kombat 11 tak i po té malé ochutnávce, které se mi dostalo, mohu směle zařadit na svůj seznam nejočekávanějších pecek letošního roku. A upřímně mohu říci, že dle mého názoru rozhodně nezklame.

Mortal Kombat 11 vychází 23. dubna na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Majitelé Nintendo Switch se hry dočkají v květnu. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama