Dojmy z hraní Valorant
Preview Valorant Článek Dojmy z hraní Valorant

Dojmy z hraní Valorant

Martin Pritula

Martin Pritula

6
Platformy Windows PC

Jak se hraje jedna z nejočekávanějších kompetitivních her všech dob?

Reklama

Očekávaná, vysoce žádaná a s ambicemi zaujmout desítky, ne-li stovky milionů hráčů. Tak by se dala v krátkosti shrnout nadcházející hra od světoznámého studia Riot Games. Přes to všechno bych vám ale neříkal pravdu, pokud bych napsal, že jsem se na hru těšil nebo dokonce urputně sledoval živá vysílání jednotlivých streamerů. Mé pocity byly poněkud odlišné od, dle mého názoru, většiny hráčů a rozhodně ve mně nepřevládalo nadšení, ale spíše skepse. Nechtělo se mi věřit, že hra vycházející z her Team Fortress, CS:GO nebo Overwatch může dopadnou dobře a co bylo hlavní – rozhodně jsem nebyl nadšený ze samotných gameplay záběrů, které nám vývojáři před vypuštěním samotné betaverze nadělili.

I tak jsem byl ale zvědav na to, jak samotná hra bude fungovat v praxi a jestli se Riot Games skutečně podaří vytvořit hru, která má jednoznačný potenciál zaujmout obrovskou skupinu hráčů. Nyní jsem se konečně dostal k samotnému titulu a v následujících řádcích se s vámi podělím o své dojmy z hraní.

Hra připomíná mix CS:GO, Team Fortress 2 a Overwatch.

Na samotný začátek si pro pořádek uvedeme, co to Valorant je a jak se tato hra hraje. Valorant je kompetitivní střílečka z pohledu první osoby. V každém zápase se proti sobě utká celkem pět hráčů, přičemž každá strana získá přesně polovinu. Podobně jako v Overwatch si před každým zápasem volíte svou postavu. Jednotlivé postavy jsou svými schopnostmi velice rozmanité a jistě vás tak hra rychle neomrzí. Již víte, že se ability jednotlivých postav se tedy velice liší – co to ale znamená v praxi? No znamená to, že si v této hře musíte dávat na vše opravdu dobrý pozor. Za pomocí speciálních abilit může protivník odhalit vaši polohu, zranit vás či dokonce zabít přes stěny, oslepit vás, zatarasit vám cestu a mnoho dalšího. Každá postava má celkem čtyři speciální schopnosti. Jednu máte k dispozici permanentně, další dvě si můžete zakoupit přímo ve hře a poslední je schopnost ultimátní. Ta se aktivuje po odehrání několika zápasů a u většiny hrdinů se jedná o skutečně smrtící nástroj. Správné použití těchto schopností je zde klíčem k úspěchu, a proto musíte přinejmenším několik postav opravdu dobře ovládnout. Postav je v současné verzi hry celkem deset, přičemž na počátku hry jich máte k dispozici pouze šest a zbytek si odemknete za hraní této hry.

Samotné zápasy mohou čítat až 24 kol, ale v polovině zápasu se změní strany, čímž se lehce změní váš přístup ke hře. Jeden zápas trvá přibližně 15-25 minut, což považuji za rozumnou délku hry. Vaším cílem je ideálně eliminovat všechny nepřátele, avšak je zde přidáno i několik mechanik, jenž můžete znát například z populárního Counter Striku. Jedna strana totiž může disponovat bombou, kterou musí umístit na vyznačené stanoviště, a to posléze pečlivě hlídat.

Zápasy čítají až 24 kol, přičemž jejich délka se pohybuje v rozmezí 15-25 minut.

Mapy jsou překvapivě sterilní, což se pojí s poněkud kontroverzním grafickým zpracováním. Vše je maximálně zjednodušeno a na zajímavé objekty na mapách narazíte jen zřídka. O co hůře se kvůli tomuto na hru dívá, o to se však lépe hraje. Na jednoduchých mapách je velmi snadné se orientovat a vzhledem k nižší saturaci prostředí a výrazných postav je velmi snadné protivníka spatřit. Zde nemám, vyjma několika otevřenějších lokací, které se dle mě do hry nehodí, co vytknout.

Ačkoliv jsou mapy velmi sterilní, tak vývojáři nelenili a mapy jsou posety až neskutečným množstvím easter eggů, které odkazují na League of Legend, Teamfight Tactics a mnoho dalších titulů. Potěší i takové detaily jako například nedostavěné budovy a lešení kolem nich, jenž odkazují na to, že je titul stále ještě v betaverzi.

S lehkostí spatřit protivníka se pojí samotný gunplay. Ten na mě z publikovaných videí působil velice nezáživně, avšak ve hře jsem nic z takového nepociťoval. Jednotlivé konvenční zbraně jsou rozdílné a tu svou si mezi nimi jistě nalezne naprosto každý. Pocit ze střelby je navíc překvapivě dobrý a jakmile skloubíte využívání klasických zbraní se speciálními abilitami, začnete si souboje skutečně užívat.

Hra je navíc opravdu těžká a pokud si nebudete dávat dobrý pozor, vaše smrt bude otázkou vteřiny. Co mě velice překvapilo je tempo hry. Pohyb ve hře a celkové tempo je velice pomalé a dalo by se říci, že jde o pravý opak Overwatche, což přispívá k nervy drásajícím situacím, kdy zbýváte sám proti několika oponentům a velmi pečlivě zvažujete každý krok, který pro vás doslova může znamenat prohraný zápas.

Smrt je v této hře otázkou vteřiny.

Co si ale rozhodně užívat nebudete je něco, co s mechanikami hry úplně nesouvisí a sice komunita. Toxická komunita je ve hrách tohoto typu již takovým standardem, a ačkoliv mě jen tak něco nerozhodí, zde jsem byl samotnou toxicitou naprosto šokován. To se týkalo především několika úvodních zápasů, kdy jsem teprve zjišťoval, jakou schopnost má která postava a jak samotná hra vlastně probíhá. Mé bádání v úvodních zápasech tak bylo doprovozeno konstantními nadávkami, kterými v pětičlenném týmu prakticky neustále minimálně jeden člen zasypával všechny ostatní. Jak říkám, nehraji hru tohoto typu poprvé, avšak zde jsem byl po několika desítkách minut natolik otráven, že jsem dospěl k závěru, že bude možná lepší voice-chat úplně vypnout.

Právě toto by dle mého mohl být ve finální hře jeden z největších problémů, kvůli kterému se obávám, že pro občasné hráče bude pobyt ve hře naprostým utrpením, což je veliká škoda, zvážíme-li, že na trhu jsou hry pro více hráčů s bezvadnou komunitou, která místo neustálého nadávání raději nováčky vzdělá a poskytne jim rady, díky kterým se ve hře rychleji zdokonalí. Deaktivovaná možnost komunikace je v titulu, který se zabývá taktikou naprosto zásadním problémem, který se na výsledku zápasu citelně podepíše.

Komunita této hry je tím vůbec nejhorším, s čím se lze na herní scéně setkat.

Grafické zpracování titulu od počátku způsobuje jistou kontroverzi. Mě osobně přijde hra na rok 2020 opravdu ošklivá, ale zde je spíše, než snaha o co možná nejhezčí vizuální zpracování cítit snaha poskytnou příjemný zážitek ze hry i na slabších sestavách. Díky tomu hru rozjede hru naprosto každý a hra je tak mnohem přístupnější. Jednoduchá grafika je navíc velmi příjemná v samotné hře, jelikož vaši pozornost neodvádí nic jiného než samotná akce. I tak bych ale uvítal vyšší rozlišení textur a nějaká grafická vylepšení pro hráče, kteří slabšími sestavami netrpí. Ačkoliv se tedy hra díky jednoduchosti modelů velmi dobře hraje, jejich volitelné vylepšení by dle mého názoru neuškodilo.

Audio hry je naprosto špičkové a v kompetitivních střílečkách se jedná o veliký nadstandard. S tím se pojí i nazvučení zbraní, efektů a dabing postav, přičemž všechny tyto aspekty jsou dobře provedeny a nemám k nim nejmenší výtky.

Za zmínku ještě stojí nastavení hry, které je až neuvěřitelné. Dle libosti si můžete přemapovat jednotlivé zápasy, FPS nastavujete rozdílně pro menu a pro hru, pokročilé je i nastavení audia a voice chatu. Nastavení hry tak opět nemám co vytknout a měli by se tímto inspirovat i ostatní vývojáři.

Mé pocity z Valorantu se popisují opravdu těžce. Na jednu stranu mne hra překvapila a vysoce předčila má očekávání, na tu druhou mi stále nesedí grafické zpracování a komunita se rychle postarala o jeden z nejhorších zážitků z multiplayerové hry v prvních hodinách hraní. Celkově ale převládaly kladné pocity a samotné jádro hry funguje velice dobře.

Celkově mám ze hry kladné pocity.

Na závěr těchto dojmů bych se s vámi rád podělil o můj názor na samotný princip, kterým jsou klíče na tuto hru poskytovány a již na začátek mohu říci, že mi celá situace přijde poněkud nešťastná. Mrzí mě, že nebylo předem jasně vysvětleno, jakým způsobem jsou klíče rozdávány a mnozí zájemci si velice často mysleli, že jim nekonečné vysedávání u živého vysílání zvýší šanci na přístup do hry. Toto s sebou ale nese ještě více negativní činnost, kterou jsou streamy, jenž běží prakticky nepřetržitě.. Nejen, že je toto počínání v přímém rozporu s pravidly Twitche, ale také znemožňuje se na této platformě prosadit nováčkům.

Právě kvůli tomuto chování vybraných streamerů se obávám ztráty zájmu o tuto hru u velké skupiny hráčů, protože jim už jednoduše bude lézt na nervy.

Ať už ale Valorant dopadne jakkoliv, jedna věc je jistá. Existence tohoto titulu bude mít kladný dopad nejen na všechny, kteří hru budou hrát, ale i na ty, co jí hrát nebudou. Silná konkurence zaručeně znamená vyšší snahu jednotlivých společností, kterou budou do svých titulů vkládat s cílem zaujmout co možná největší množství hráčů.

Spuštění plné verze je plánováno na léto letošního roku, přesné datum vydání doposud nebylo zveřejněno.

PS: A jak se hra líbí vám? Neváhejte se s námi podělit o své poznatky v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama