Dojmy z multiplayeru Uncharted 4 + informace z tajné prezentace
Preview Článek Dojmy z multiplayeru Uncharted 4 + informace z tajné prezentace

Dojmy z multiplayeru Uncharted 4 + informace z tajné prezentace

Filip Němec

Filip Němec

19

Z počátku to byla možná jen nutnost, přinést vedle kampaně i hru více hráčů. Možná ani autoři netušili, jak moc zajímavou jiskřičku herní zábavy zažehli, protože multiplayer Uncharted 4 už místy připomíná rovnou požár.

Reklama

Minulý týden na Paris Games Week nebylo větší fronty na vyzkoušení si nějaké hry, než na nové Call of Duty: Black Ops 3. Snad jediná fronta, která byla svou délkou srovnatelná právě s lajnou na vyzkoušení si nového Black Ops, byla právě ta směřující do liánami pokrytého stánku, kde si návštěvníci mohli zahrát hru více hráčů extrémně očekávaného Uncharted 4. Celá výstava byla pro čtvrté Uncharted pouze ve znamení multiplayeru, o příběhové kampani jsme se tak nic nového nedozvěděli. Právě multiplayer si ale získává v sérii s každým dílem větší a větší oblibu. Zatímco ve dvojce šlo spíše o nutnost nabídnout multiplayer, ve třetím díle už to byl pro vývojáře velký závazek, protože právě online část Uncharted si získala velkou oblibu.

Ve čtvrtém díle bychom se navíc měli dočkat toho nejlepšího multiplayerového zážitku vůbec a nemyslím pouze v rámci Uncharted série, ale od studia Naughty Dog celkově. Tvůrci totiž zúročují nejen zkušenosti z předešlých dílů série Uncharted, ale aplikují i spoustu prvků například z online části The Last of Us a jak se dále dočtete, dokonce využívají i model umělé inteligence z právě zmíněného TLoU.

Ani koktejlový mix druhého a třetího Uncharted okořeněný prvky z dobrodružství dynamické dvojky Ellie a Joela však vývojářům nestačil ke spokojenosti. Cílem čtyřky je alespoň pro multiplayer větší kooperace mezi hráči a téměř až nutnost vzájemné spolupráce, to vše ve jménu větší dynamiky. Jak říkají sami tvůrci: „Bylo třeba přidat do hry hned několik nových prvků, abych dokázali vytvořit tak dynamickou hratelnost, jakou jsme si představovali “. V praxi to znamená především dva nové prvky – sidekicks neboli společníci a mystické předměty.

Sidekick, aneb když živí hráči nestačí

Nově přibydou ve hře pomocníci řízení umělou inteligencí (ano, právě tou z The Last of Us), což může na první pohled vypadat zvláštně. Nestačilo by prostě navýšit počet hráčů pro daný herní režim? A co dělá umělá inteligence v multiplayeru? Tihle AI parťáci však nejsou jen do počtu. Budou jich hned čtyři druhy, v průběhu hry však budete moci aktivovat vždy pouze jednoho, v závislosti na tom, jaké jste si před začátkem hry zvolili vybavení. Pokud máte rádi, když vám někdo kryje záda, budete pravděpodobně využívat často možnost pomocníka Snipera, který se usadí na vyvýšeném místě a odstřelovací puškou vás bude jistit zpovzdálí. Protipólem je tzv. Savior, který ovládá možnosti kamufláže a je schopen vás nebo vaše parťáky uzdravit, palebnou silou však moc neoplývá. Pokud si potrpíte na teatrálnosti, jistě se vám bude líbit sidekick Brute, který nosí obrovský kulomet a je chráněn tlustým pancířem. Při dobíjení území či pouze pro podpůrnou palbu je jako stvořený, nevýhodou je samozřejmě velmi nízká rychlost a pohyblivost. Někde uprostřed pak stojí Hunter, což je vychytralý bojovník se zvykem útočit ze zálohy.

Mystical items, aneb když magie dorazí i do multiplayeru

Než si ale podrobně rozvedeme co právě sidekicks dělají se samotnou hrou a jestli je to nápad dobrý či ne, seznámím vás s druhou zmíněnou novinkou, která jde s těmito pomocníky ruku v ruce. Jak jistě víte, každý z dílů Uncharted se točí kolem nějakého mystického artefaktu a přestože série stojí po většinu herní doby pevně nohama na zemi, občas se dočkáme i nějakého toho magického překvapení. Chintamani stone, po kterém prahnul Zoran Lazarevič v druhém díle, dodává nesmrtelnost, zatímco Eldorado z jedničky obsahuje krutou kletbu. Tyto mystické artefakty se teď objeví i ve hře více hráčů a stejně jako umělou inteligencí řízené spolubojovníky je budete moci vyvolat v průběhu hry. Magických artefaktů by mělo být celkem pět, přičemž odhalení se dočkaly prozatím pouze tři.

„Ohnivý Gin z třetího dílu vám nejen dá nadlidskou sílu ale především možnost teleportovat se na krátké vzdálenosti.”

Vhozením Eldorada mezi protivníky se vypustí strašlivý démon, který začne okolní nepřátele okamžitě zabíjet. Pokud u sebe budete mít Chintamaniho kámen, budete moci oživit své padlé nepřátele anebo dokonce sami sebe v případě své smrti. Co do ničivé síly trošku zklamání, ale jakožto taktický prvek rozhodně k nezaplacení. A nakonec nemůže chybět ani ohnivý Gin z třetího dílu, který vám nejen dá nadlidskou sílu ale především možnost teleportovat se na krátké vzdálenosti. V případě pěstního souboje vám navíc budou stačit dvě rány namísto obvyklých tří.

Money, money, money, must be funny

Jistě se ptáte jak se k těmto mystickým předmětům a pomocníkům dostanete, což souvisí s další novinkou ve hře, která je zároveň taktéž přejata z The Last of Us. Za zabíjení nepřátel budete dostávat peníze, za které si budete moci nakupovat právě tyto předměty a sidekicky. Finanční model byl kompletně převzat z TloU, takže už teď mnoho z vás ví, jak přesně bude hra fungovat. Když jsem se o pomocnících řízenými pomocí AI a magických artefaktech dozvěděl, byl jsem vcelku rozpačitý, protože na papíře tento nápad nevypadal alespoň z počátku nikterak lákavě. Nutno ale dodat, že po vyzkoušení si multiplayeru na vlastní ruce a oči, se všechny pochyby rozplynuly.

„Na prvním místě je charakteristická a známá hratelnost, která je teď pouze o něco frenetičtější a díky tomu tak i zábavnější.”

Hra tím získává zcela novou dynamiku, které však rozhodně není v rozporu z klasickým Uncharted zážitkem. V počátku zápasu si to klasicky rozdáváte a všichni syslí získané peníze. V polovině hry se už objeví nějaký ten pomocník a sem tam proletí Eldorado nebo se někdo nečekaně vrátí z mrtvých. Peklo začíná. Ke konci hry už všude lítají magické předměty a na mapě, která byla původně pro deset hráčů, se jich teď prohání dvacet, protože každý si přivolal svého pomocníka. Může to znít jako chaos a odklonění od klasické hratelnosti, ale opravdu tomu tak není. Na prvním místě je totiž právě charakteristická a známá hratelnost, která je teď pouze o něco frenetičtější a díky tomu tak i zábavnější.

Typický pocit z Uncharted hry vám k tomu navíc dodává fakt, že všechny magické artefakty jsou známé reálie z kampaně a do hry samotné skvěle zapadají. Korunu celému zážitku pak nasazují hláškující postavy. Sully jako vždy předvádí svoje pesimistické obavy, Nathan dává jednu hlášku za druhou a uzdu ukecanosti nedrží zkrátka ani ostatní postavy. Vybrat si totiž můžete snad ze všech hlavních či vedlejších hrdinů celé série a troufnu si říct, že se nezapomnělo na nikoho a to platí i pro stranu padouchů. I ti mají své vlastní hlášky, když vás zabijí nebo se stane něco zvláštního anebo si prostě jen tak občas něco mumlají pod vousy.

V prosinci na viděnou

Co se týče finančního modelu, bude probíhat ještě beta, která tvůrcům dá klíčová data, takže se může stát, že něco tak říkajíc zdraží, nebo naopak za zabití nepřítele získáte méně peněz. V zásadě jde ale o zkopírovaný model z The Last of Us, takže změny budou pravděpodobně jen minimální. Rovnice více peněz = možnost více používat sidekicky funguje samozřejmě i opačně, protože získáváte peníze i za zabití, které se povedou vaším AI parťákům. Na vlastní kůži jsem si pak vyzkoušel, že to nejsou žádná ořezávátka a určitě nejsou tak říkajíc do počtu. Co se týče zdraví, budou ho mít stejně jako jiné postavy a stejně tak se jim bude i regenerovat. Dobře si stojí i v samotném boji, takže jsou pro každého hráče rovnocennou hrozbou, nicméně i zde lze očekávat budoucí vybalancování, až si vývojáři budou moci pohrát s daty z prosincové bety.

Peníze budou hrát rozhodně klíčovou roli, protože si za ně budete moci pořídit nejen sidekicky a zmíněné mystické předměty, ale také další věci. Po zmáčknutí touchpadu se vyvolá nabídka obsahující čtyři možnosti. Přivolat sidekicka, koupit mystický předmět nebo koupit silnou zbraň či granát. Onou silnou zbraní může být například granátomet nebo těžký kulomet, co se týče granátů, ty mají vždy po odhozu určitý časový práh (tzv. cooldown), kdy je možné hodit další a právě tou čtvrtou a poslední možností jak utratit peníze je si dlouhé čekání zkrátit zakoupením granátu. Jistě se nabízí otázka, že u lepších či momentálně úspěšnějších hráčů bude docházet k určité multiplikaci. V začátku zápasu se jim zadaří, jako první zakoupí sidekicka, ten pomůže nasbírat další peníze a situace se bude opakovat a stupňovat. Naštěstí stále platí, že hratelnost Uncharted multiplayeru je velmi rychlá a dynamická a ani pět Chinatami kamenů v kapse vás automaticky nevyhoupne na první místo scoreboardu.

Samozřejmě se můžete těšit na naše dojmy z blížící se prosincové bety, kde ale klidně můžete být i vy, protože je přístupna všem majitelům Uncharted trilogie. Z toho mála co jsem vyzkoušel, jsem byl ze hry více hráčů mile překvapen. V předchozích dílech jsem vždy nahrál mnoho desítek hodin, a přestože může jít o efekt něčeho nového a nevyzkoušeného, díky zmíněným zásahům do hratelnosti mám pocit, že má multipalayer konečně to něco navíc, co ho pořádně odliší. Že konečně dokáže nabídnout přidanou hodnotu, kterou jinde nenajdete. Protože ruku na srdce, kromě charakteristického Uncharted rukopisu byl multipalyer dvojky i trojky, leč kvalitně proveden, rychle vyměnitelný početnou konkurencí nabízející podobný zážitek. Pomocníci, mystické předměty a fungující finanční model by mohl udělat z multipalyeru Uncharted 4 možná i ten pravý důvod ke koupi hry a ne pouze přívěšek ke kampani, který na pár hodin zabaví, ale déle se u něj nezdržíte.

Výpravu na Paris Games Week sponzoroval náš obchod Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama