Dojmy z Predator: Hunting Grounds
Preview Predator: Hunting Grounds Článek Dojmy z Predator: Hunting Grounds

Dojmy z Predator: Hunting Grounds

Martin Pritula

Martin Pritula

15

Toto měl být černý kůň letošního roku?

Reklama

Již nějakou dobu platí, že drtivá většina titulů, pod kterými je podepsaná společnost Sony si udržují velmi vysokou laťku kvality. Predator: Hunting Grounds ale už od svého představení vypadal tak nějak odlišně. Důvěře fanoušků jistě nepomohla ani informace, že hra byla před rokem v ranné fázi vývoje a drtivá většina práce na hře tedy byla provedena za poslední rok. Nyní však byla do světa vypuštěna testovací verze hry a zde jsou mé dojmy z hraní.

Začněme tím, co to Predator: Hunting Grounds je. Jedná se o asymetrický multiplayer, u kterého jednu stranu tvoří čtveřice vojáků, jenž jsou vybaveni konvenčními zbraněmi a proti nim stojí samotný predátor. Hra se odehrává na poměrně rozlehlé mapě, která je poseta různými stanovišti. Krom samotných hráčů je na mapě také spoustu NPC, která hlídají stanoviště a jejich likvidace vám přinese zkušenosti.

Krom samotných hráčů je mapa poseta i hromadou nepřátelských NPC.

Jestliže hrajete za vojáka, je vaším cílem z mapy uniknout, k čemuž budete muset splnit několik úkolů, které jsou rozmístěny po pečlivě hlídaných stanovištích. Alternativní možností dosažení zdárného konce je likvidace samotného predátora. K tomu samozřejmě potřebujete kvalitní vybavení, ke kterému se dostanete až po několika hodinách hraní.

Hra za predátora nabízí v pozdějších částech hry mnohem více možností, ke kterým se ještě v tomto preview dostaneme. Pokud se rozhodnete hrát za tuto postavu, máte jediný cíl, což je eliminace vojáků.

Hra za predátora vám v pozdějších částech hry nabídne mnohem více možností.
Dojmy z Predator: Hunting Grounds

Nyní je na čase probrat samotnou hratelnost a je mi opravdu líto, že veškerá chvála této hry končí dříve, než vůbec začala. Hra se velmi špatně ovládá a je opravdu hodně znát, že byla primárně vyvíjena na konzole.

Pokud hrajete za vojáky, jsou zde napínavé situace, ale to vše bohužel sráží gunplay, který není vydařený a souboje s NPC, které sice zajišťují, že ve hře nebude delší dobu, co na práci, ale jejich umělá inteligence není vůbec dobrá. Protivníci se nekryjí, netaktizují a prostě a jednoduše na vás pouze nabíhají. Samotná likvidace predátora, nebo i přivolání helikoptéry sice má své momenty, ty jsou ale prakticky okamžitě sraženy špatně provedeným gameplayem.

Zajímavé momenty hry sráží hratelnost a špatná designová rozhodnutí.

V případě hry za predátora je vše o malý kousek zajímavější. Jednak jste pochopitelně o něco silnější než nepřátelé, ale hlavně máte nové herní mechaniky, jako je například šplhání po stromech, dočasné zneviditelnění se a speciální vidění, díky kterému můžete vidět svůj cíl na dlouhou vzdálenost. Hra za predátora mě překvapila brutalitou, protože po zabití vojáka dojde ke skriptováním sekvencím, které mi připomněli například Mortal Kombat. Zde je veliká škoda to, že se tyto sekvence začnou opakovat prakticky okamžitě. Při hraní za predátora si jistě povšimnete i toho, jak moc je tato postava zranitelná, což mě upřímně šokovalo - s tím se naštěstí pojí další mechanika, kterou je to, že poté, co vás vojáci sestřelí, tak vás nezabijí úplně a vy tak máte šanci utéct a vyléčit se. Pakliže selžete po druhé, prohráli jste. Bohužel na začátku hry nemáte za predátora téměř žádné vybavení a vaše útoky tak jen zřídka způsobí nějaké poškození, s čímž se pojí další problém hry. Tím je levelovací systém, který vám po určité době a nasbíraných zkušeností odemkne nové zbraně. To ale znamená, že při hře za predátora nebudete mít ze začátku téměř nic a hra tak nebude přinejmenším několik úvodních hodin příliš zábavná.

S tím se pojí další velký designový problém. Pokud zabijete vojáka, není mrtvý, dokud nepotvrdíte jeho zabití tím, že nad ním budete delší dobu nehybně stát. To je ale možné jen zřídkakdy, protože vojáci chodí stále pospolu. Ve hře není žádný důvod pro vojáky, aby se od sebe vzdálili a vy tak prakticky nemůžete potvrdit zabití. Je ale vidět, že vývojáři o tomto problému vědí, a proto se hry vsadily spoustu NPC, které se na vojáky vrhnou vždy po splnění úkolu. To by asi správně mělo vyvolat chaos a ten správný čas pro útok predátora - to se bohužel zdá býti funkční pouze na papíře. NPC jsou velmi slabá a toto okno netrvá déle, než několik vteřin. Samotné poškození od těchto protivníků navíc není nijak výrazné a jakmile za predátora zaútočíte, čtveřice se začne věnovat jen a pouze vám.

Při hře za predátora nemáte ze začátku téměř žádné vybavení.

Nyní se dostáváme ke grafické stránce hry. Hra běží na Unreal Enginu 4, který je známý skvělými vizuálními schopnostmi a dobrou optimalizací. Jak se ale ukazuje, není to bohužel pravidlem. Hra vypadá opravdu zastarale a připomíná hry z minulé generace konzolí. Celému faktu nepomáhá technická stránka hry. Já jsem sice zažil peklo již před týdnem v Doom Eternal, mé PC bohužel až nyní. Hra je velmi špatně optimalizovaná a při hraní jednotlivé komponenty mého PC překonávali kritické teploty, na které opravdu nejsem zvyklý. Tomu všemu nepomáhá ani nulová možnost grafického nastavení, kde krom přednastavených možností, kde jsem zvolil tu nejvyšší možnou, stále nevypadala hra dobře a hlavním problémem bylo vyhlazování hran. Na takto nerovné hrany jsem zvyklý na konzolích, ovšem u PC hry jsem něco podobného dlouho nezažil. Poměrně povedené jsou ale modely zbraní a samotný predátor, přičemž poměrně pěkně vypadají i filmečky před samotnou misí.

Hra vypadá opravdu zastarale.

Nazvučení hry je také rozporuplné. Hudba jako takové je samozřejmě skvělá, nazvučení prostředí a soubojů ale bohužel kvalitní není.

Abych to shrnul, tak jsem z této hry opravdu zklamaný a osobně si nepamatuji, kdy jsem viděl logo Sony na titulu takto podprůměrné kvality. Hra sice má své světlé momenty, ty jsou ovšem velmi rychle sraženy dolů vizuální stránkou, hratelností a špatnými designovými rozhodnutími. Zážitku na PC vůbec nepomáhají minimální možnosti grafického nastavení a výrazné propady FPS. Je to škoda, protože hru ze světa Predátora jsme tu opravdu dlouho neměli a tato bohužel po všech stránkách vypadá, jako by byla ušita horkou jehlou. Doufejme tedy, že se vývojáři z této hry poučí a buď změní a opraví některé nefunkční mechaniky této hry, nebo se u jejich příštích počinů těmto problémům vyvarují.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama