Dragon Age II - konzole vs PC
Speciály Dragon Age 2 Článek Dragon Age II - konzole vs PC

Dragon Age II - konzole vs PC

Martin Cvrček

Martin Cvrček

1

Tentokrát se díky mnoha zveřejněným informacím mrkneme na to, jaké jsou rozdíly mezi PC a konzolovými verzemi očekávaného pokračování dračí ságy od BioWare.

Reklama

Ačkoliv první Dragon Age kromě počítačů vyšel i na konzole, všem bylo jasné, že jde hlavně o PC záležitost. Podle dostupných informací to ale vypadá, že v případě druhého dílu bude situace trochu vyrovnanější. Pojďme si tedy postupně rozebrat všechny změny, hezky jednu po druhé.

Soubojový systém

I přesto, že byl soubojový systém prvního Dragon Age snesitelný i na konzolích, spousta hráčů měla s ovládáním nemalé problémy, a to jak s určováním taktiky, tak i s pozastavením hry a rozdělením rozkazů pro jednotlivé parťáky. Mimo to ani rozdělování skillů a všechny možné nabídky nebyly úplně snadno ovladatelné. S tím je teď konec. Tentokrát jsou všechny výše zmíněné záležitosti mnohem snadněji pochopitelné i ovladatelné a člověk k tomu nutně nepotřebuje klávesnici. To všechno hlavně díky celkovému pojetí boje. Všechno je akčnější a rychlejší, a i když pořád nejde o žádnou bezduchou klikačku, určitá změna oproti prvnímu dílu tu je.

Změna potkala i skilly. Všechny vlastnosti jsou tentokrát vyvedené formou kulatých ikon, takže můžeme dát sbohem složitým seznamům. Pro některé ze skillů si navíc můžete pořizovat upgrady. Pro příklad, pro Warriora existuje ve hře tzv. Tremor Skill, jenž umožňuje Hawkovi fláknout do země a tím dočasně omráčit nepřátele v blízkém okolí. Pokud ale tento skill vylepšíte, Hawk se sice nepropadne až někam do Číny, ale úderem zasáhne větší oblast i více nepřátel. A navíc, pro každou ze tříd, tedy Warriora, Mága a Rogue, je k dispozici 6 stromů skillů, nicméně tu tentokrát nejsou žádné specializace známé z jedničky (Šampión, Templář nebo Bard).

Další a další změny

Takže se můžeme rozloučit s kontextovým rozdělováním skillů a určováním specializace a ještě musíme dát sbohem možnosti rozdělit spolubojovníkům v pozastaveném režimu víc rozkazů najednou. BioWare to odůvodňuje tak, že zatímco třeba ve Star Wars: Knights of The Old Republic bylo více silnějších nepřátel, takže musel člověk často myslet dopředu, teď je spousta nepřátel docela slabých, takže nemá moc smysl posílat na jednoho zplozence 2 firebally za sebou, když stačí jedna pořádná rána mečem.

Nějakou dobu už víme, že se dočká změny i systém rozhovorů. S největší pravděpodobností půjde úplně o totéž, co v Mass Effectu, takže nás čeká kruhovité menu s několika možnostmi, jimiž pouze určíme patřičný směr rozhovoru a Hawk všechno potřebné odříká sám. Upřímně, ačkoliv to v Shepardově příběhu funguje bezchybně, vůbec by nám nevadil starý systém prvního Dragon Age, kdy jsme vybírali celé odpovědi. Sice jsme pak neslyšeli hlas našeho hrdiny a pro někoho to mohlo působit trochu uměle, nám to sedělo. I když na druhou stranu, jakmile nastupuje předem daná postava, tedy Hawk, je nám jasné, že muselo dojít k určitým kompromisům.

A co PC?

Všechno, co jsme zatím řekli, se týká spíše konzolí a není jisté, jestli nás totéž čeká i v počítačové verzi, nebo BioWare přichystá něco extra, ale v jednom ohledu nás už teď čeká jisté zklamání. Kanadští tvůrci odstranili možnost oddálení kamery přímo nad bojiště. V prvním Dragon Age šlo o věc, díky které se PC hráči (autora článku nevyjímaje) s chutí pošklebovali konzolistům, a proto nás to docela mrzí. Když už BioWare přichystali trochu změn, aspoň tohle mohli nechat. A jaký je důvod? Údajně maximální oddálení limitovalo možnosti prostředí, a když je teď pryč, mohou se vývojáři soustředit na mnohem větší variabilitu. No, to posoudíme, až si hru sami projdeme od začátku do konce, Zatím nevíme, co si o tom myslet.

Na druhou stranu, sázka na jistotu PCčkářů je grafika, jež bude na počítačích vypadat o něco lépe než na konzolích, což je víceméně samozřejmost. Engine se od prvního dílu moc nezměnil, každopádně grafika kupodivu doznala značných změn nejen ze strany specifické stylizace, ale i co se týče ztvárnění brnění, mimiky postav, prostředí a třeba i krve a všech ostatních efektů.

Už teď je jasné, že nás v Dragon Age II čeká oproti prvnímu dílu dost změn. Hra tentokrát bere na konzole víc ohledů, takže mohou být konzoloví hráči v klidu, ale zase si myslíme, že se ani PCčkáři nemusí vůbec ničeho bát. Absence maximálního oddálení kamery je sice škoda, také nám prozatím moc nesedne odstranění systému specializací, ale hra pořád působí dojmem RPG starého střihu, takže BioWare snad nezůstane PC hráčům nic dlužné. Pokrok je nicméně potřeba, takže chápeme, že se tvůrci chtějí vyhnout dalším stížnostem ze strany konzolí. Každopádně nějaké větší soudy vyneseme teprve až hru sami zkusíme, což naštěstí bude poměrně brzo, protože Dragon Age II vychází 11. března pro PC, Xbox 360 a PS3. Navíc nás ještě před vydáním čeká demo a možnost zkusit hru příští sobotu v rámci BioWare Conu v Praze, takže se můžete těšit na naše dojmy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama