60 FPS ale nečekejte, snímková frekvence bude zřejmě nestabilní.
Očekávané akční RPG Dragon's Dogma 2 se pomalu blíží a nad rámec nových trailerů jsme se dočkali také poměrně zásadní informace ohledně frame ratu na konzolích, který dosud vývojáři tajili. Game director Hideaki Icuno se ale nyní o novinku podělil v krátkém tweetu.
"Dragon's Dogma 2 vyjde s odemčeným frame ratem!" píše se v příspěvku. Není to u Capcomu úplně novinka, takový přístup zvolil i u nových Resident Evilů a dalších titulů. Aby tedy bylo jasno, "odemčeným frame ratem" se zde myslí uzamknutí na 60 FPS. Jenže tohoto cíle hra často nemusí dosahovat, což je velmi pravděpodobně i případ DD2.
Jak už bylo patrné z trailerů a potvrdili to i lidé, kteří si hru mohli vyzkoušet na různých akcích osobně, frame rate je značně nestabilní, což je docela velký problém. Na Xboxu by to šlo teoreticky pokrýt pomocí VRR (refresh rate může jít až k 24 Hz), jenže na PS5 končí standardní okno u 48 Hz, což určitě stačit nebude.
A ať už s VRR, či bez něj, velké fluktuace jdou poznat vždy, a proto by dávalo smysl, kdyby Capcom nabídl možnost si snímkovou frekvenci uzamknout na 30 (či 40) FPS. Zatím to ale nevypadá, že by takové nastavení ve hře bylo.
Dragon's Dogma 2 vychází 22. března na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.