DriveClub: Plynem poháněné nedostatky
Blogy čtenářů Recenze DriveClub: Plynem poháněné nedostatky

DriveClub: Plynem poháněné nedostatky

Anonymní

Anonymní

Když před rokem Sony a Evolution Studios oznamovali, že DriveClub nestihne launch konzole PS4 a vyjde začátkem tohoto roku, všichni jsme doufali, že…

Reklama

Když před rokem Sony a Evolution Studios oznamovali, že DriveClub nestihne launch konzole PS4 a vyjde začátkem tohoto roku, všichni jsme doufali, že svůj pohár hořkosti si hra už vypila. Bohužel, další posunutí data vydání způsobilo, že se závodní titul dostává na obrazovky našich televizorů s ročním zpožděním. A problémy tím nekončí.

Jedna z nejhorších věcí na herním průmyslu v posledních dvou letech jsou odklady. 50% všech AAA her, které měly vyjít tento podzim bylo odloženo na příští rok. A přesně takto byl odložen Driveclub - očekávaná závodní pecka exkluzivně pro PlayStation 4.

Hra vyšla ale...

Driveclub je prezentován jako titul, který plně využívá socializaci mezi hráči. Vývojáři i společnost Sony prezentují hru jako "inovativní, sociální a propojenou." Člověk by čekal inovace a výsledek hodný konzole nové generace. Jenže DriveClub selhal hned po vydání. Týden od uvedení titulu na trh nefungovaly servery korektně, což se samozřejmě podepsalo na výsledném zážitku z hraní. Zajímavé je zejména to, že podle vývojářů není problémem hardware, ale software.

Problém kam se podíváš

Není tedy zřejmé, kdy budou problémy odstraněny. Je možné, že v době, kdy tohle budete číst, je už vše v pořádku. Já  však  po desítkách hodin hraní a po neúspěšné snaze otestovat online hraní neuspěl a to po týdnu od vydání. Zvykl jsem si i na menší výpadky při spuštění nové hry. Avšak aby byla online složka prakticky neexistující i po týdnu, to je problém. A doplatí na něj zejména hráči, kteří utíkají hned do obchodu. Ta skupinka jedinců, kteří postávají v pozadí a čekají na slevu, bude v podstatě vítězem. Hru si koupí později, za méně peněz a ve stavu, který kvalitativně odpovídá očekávání.

 

Rrrrrrrrestart

Nedá se říci, že by DriveClub v offline režimu byl  nezábavný. Právě naopak. První minuty hraní jsou velmi zábavné. Automobily jsou pomalejší a umělá inteligence je shovívavější. Vyhráváte jeden závod za druhým a postupně se vám začíná virtuální ježdění líbit. Prostředí totiž vypadá hezky, den se dynamicky střídá s nocí a samotné závodění je relaxující. Poměrně rychle plníte různé druhy závodů a zpřístupňují se vám výkonnější auta. Začínají se objevovat první problémy, protože sportovní auta tak jednoduše nezkrotíte a DriveClub je přísná hra. Velkou chybu v závodě trestá a řešením je mnohdy pouze tlačítko Restart.

 

Tehdy máte chuť hodit po televizní obrazovce ovladač. DriveClub totiž poměrně rychle ztrácí úvodní tempo. Náročnost závodu vystřelí po úvodním rozběhu na velmi slušnou úroveň, což může být ve výsledku na škodu.

 

 

Aby toho nebylo málo, do hry je implementován zajímavý systém hodnocení hráče. Ten analyzuje váš styl ježdění a odměňuje vás za čistou jízdu, driftování nebo obíhání. Na druhé straně strhává body, když vylezete z cesty nebo když narážíte do ostatních aut. Tyto body fungují jako virtuální měna a pomáhají při postupu na vyšší úroveň. Systém však hráče i penalizuje, a to pokud si nedovoleně zkracuje trať nebo vráží do soupeřů. Na první pohled se jedná o dobrý nápad, který vás nutí, abyste nejezdili jako prase. Na druhé straně, umělá inteligence protivníků je nezajímavá.

Dělají málo chyb a jezdí po ideální stopě. Někdy prostě potřebujete být trochu agresivnější, abyste se posunuli na potřebnou pozici. DriveClub vás však chladnokrevně zpomalí na pár vteřin a často ve výsledku skončíte na horší pozici. Nemá smysl polemizovat nad systémem bodování a penalizací. Myšlenka se mi líbí, ale některé věci by potřebovali dotáhnout do konce. Zejména to, když vás hra postihne i v případě, že někdo naboural do vás, resp. vám zkřížil cestu, neboť předem definovaná jízdní stopa to prostě umožňuje.

 

Tehdy máte chuť hodit po televizní obrazovce ovladač. DriveClub totiž poměrně rychle ztrácí úvodní tempo. Náročnost závodu vystřelí po úvodním rozběhu na velmi slušnou úroveň, což může být ve výsledku na škodu. Opakované ježdění téhož závodu je v dnešní době nostalgií a určité oživení by měla nabídnout alespoň online složka. Ta však  nefungovala, resp. ne korektně. V praxi to znamenalo, že jsem po třech dnech hraní odložil DriveClub do šuplíku s tím, že se do hry vrátím, až bude vše fungovat tak, jak má. 

Grafika a grafika a....grafika?

Je to škoda, protože na této exkluzivitě najdete věci, které si zamilujete. Ať už je to vynikající grafika - závody vypadají opravdu nádherně, výborný design okruhů, resp. tratí nebo dynamická změna počasí. Závody v noci jsem nenáviděl, protože jsem měl velmi omezenou viditelnost, avšak když uprostřed závodů začalo svítat ... vynikající pocit a důvod, proč si DriveClub zahrát alespoň v PS Plus verzi. Ta je zdarma, ale zpozdí se kvůli zmíněným problémům se servery.

Počasí, denní cyklus, detaily auta, ale i hratelnost, která balancuje mezi arkádou a simulátorem, chválím. Na druhé straně zamrzí absence jakéhokoliv vylepšování vozidel, téměř nulový model poškození (projevuje se pouze pokrčenými plechy) a chybějící hloubka závodění. Celá kampaň se stává pouze z několika závodů, resp. sérií. I když na tomto systému není nic špatného, čekal bych něco propracovanější.

 

Na plný plyn za nedostatky

Důležitou roli v systému hrají i kluby, které tvoří jeden a maximálně šest hráčů. Kluby by měly podporovat sociální složku hraní a umožňují přístup k exkluzivním vozům. Jak však funguje opěvována sociální složka, resp. hraní v režimu více hráčů, vám bohužel zatím neřeknu. Budu se opakovat, ale tato vlastnost hry v době kdy jsem hrál nefungovala dobře.

K socializaci hráčů přispívá i fakt, že vás sociální prvky provázejí i v kampani. Pokud máte přátele, kteří Driveclub vlastní, jejich úspěchy uvidíte přímo na trati formou drobných výzvách. Rovněž i zde překonáváte přátelé například v průměrné rychlosti, v přesném průjezdu přes zatáčku a podobně. A samozřejmě i za to vás hra odmění dávkou slávy k profilu.

 

Podle všeho to vypadá tak, že autoři se věnovali více počtu polygonů a sociálním prvkem, než samotné náplni. Nemastná neslaná kampaň s chudou nabídkou módů, a v konečném důsledku i tratí, vás potěší jen výborným a návykovým jízdním modelem, špičkovými zvuky a grafikou. Navíc herní zážitek umí pokazit i agresivní AI, málo nastavení, slabá online nabídka a padající servery, díky kterým si online téměř vůbec nezahrajete ani týden po vydání. Až budou na 100% fungovat kluby, online výzvy, vyjde dynamické počasí a foto mód, do hry se s radostí budu vracet.

 

Pevně ​​však věřím, že se k DriveClubu ještě vrátím. A možná v rámci nějaké menší řečce o novém DLC obsahu, který je naplánován až do června 2015. Do té doby už snad bude vše fungovat tak, jak má, a my poznáme skutečný naplněný nebo nenaplněný slib závodů příští generace. Neboť aktuálně jediná "next-gen" vlastnost je pouze grafika.

DriveClub: Plynem poháněné nedostatky

Verdikt

Driveclub zklamal, protože sliboval tak mnoho. Sice se jedná o jednu z těch lepších her, které vám dovolí usednout za drahé nablýskané auto se skvělým jízdním modelem a vizuálem, z každé strany budete cítit, že tu něco chybí. A tím je variabilita herní náplně

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Grafika a detailní zpracování aut
Soundtrack
Potenciál hry
Režim kariery
Závod s AI začnou být od určitého bodu mírně otravné
Systém penalizace má svoje chyby
Nefungující online složka hry
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama