Zakladatel studia Avalanche Christofer Sundberg není velkým fanouškem ochrany DRM a tvrdí, že musí být poctiví zákazníci z jeho přítomnosti odměněni.
V rozhovoru pro Edge Sundberg souhlasí, že je pirátství problém, ale že je také lepší způsob, jak na něj vyzrát, než nutit hráče zůstávat online a hatit jejich zážitek dalšími způsoby ochrany.
„Pokud musí tvůrci implementaci DRM ochrany neustále ospravedlňovat, něco není v pořádku,“ řekl Sundberg. „Jakožto vývojář nikdy nevyhrajete úctu fanoušků, pokud si budete neustále stěžovat, kolik že vás stojí vývoj hry a kolik peněz na tom ztratíte.“
„Nemám rád online-DRM ochrany, protože zákazníkovi nic nenabídnou. Pokud hráči musí dělat něco navíc, např. registraci a připojení k internetu, musíte je za koupi a hraní vaší hry patřičně odměnit. Většina DRM ochran říká spíše ‚děkujeme vám za koupi, snažíme se vám věřit‘.“
„Mým řešením problému je začít vytvářet hry specificky pro PC hráče a odměňovat PC uživatele za to, že jsou součástí této komunity a že vaši hru hrají, nikoliv je nutit. Pokud dáváte hráčům najevo, že si vážíte jejich názorů a vkladů do vašeho projekt, značně tím omezíte počet stažení vaší hry.“
Sundberg dodal, že je to často vydavatel, který uzavírá rozhodnutí ohledně DRM ochran, především pro své vlastní IP, ale Avalanche by spíše zrušilo svou hru, než ji nechalo napěchovat nepotřebným softwarem.
Avalanche Studios, tvůrci skvělé série Just Cause, v současné době pracují na arkádové hříčce Renegade Ops.